A portugál borászok sürgős fellépést szorgalmaznak a palackárak miatt
A portugál bortermelők sürgős intézkedésre szólítják fel a kormányt az üvegpalackok gyors áremelkedése miatt.
A Bor- és szeszesital-kereskedők és -exportőrök országos szövetsége (ANCEVE) „sürgős beavatkozást” kért a kormány tisztviselőitől az üvegpalackok árának emelkedése miatt, amely a helyi jelentések szerint „drámai” károkat okoz a portugál borászati szektornak.
A szövetség közleménye szerint: „Az ANCEVE arra kéri a kormányt, hogy sürgősen alakítson egy párbeszédre alkalmas platformot, hogy védnöksége alatt a bor- és üvegágazat képviselői elemezhessék a helyzetet, és megtalálhassák e súlyos probléma kezelésének és megoldásának leghatékonyabb módját”.
A szövetség szerint annak ellenére, hogy az energiaárak közelmúltbeli csökkenése pozitív hatással volt a fuvardíjakra, a vállalkozásokat még mindig hátráltatja az üvegpalackok árának egekbe szökése.
A szövetség kifejtette: „A bortermelők az ország minden pontján szembesülnek a háború előtti szinteket átlagosan több mint 55%-kal meghaladó üvegárakkal és az ellátási nehézségekkel”.
A közlemény hozzátette: „Sok termelő, különösen a versenyképesebb szegmensekben tevékenykedők az üvegárak más országokban nem látott mértékű növekedése okán drámai módon kiszorulnak a piacról”. A közlemény kiemelte továbbá, hogy „(más, versenytárs bortermelő országokkal ellentétben) továbbra is hiány van számos palackmodellből, ami arra kényszeríti a termelőket, hogy folyamatosan változtassák az eljárásaikat és a címkézést, ami nagyban befolyásolja kereskedelmi és marketingstratégiáik következetességét.”
Az ANCEVE azt is jelezte, hogy „a Szőlészeti és Borászati Intézet által közzétett adatok szerint Portugália a legutóbbi szüret alkalmával mintegy 688 millió liter bort termelt. Mivel a portugál bor nagy részét palackozzák, fontos nem csupán az üveg jelentőségét, de azt is látni, hogy a portugál üveg fő exportőre a bor”.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitotta első üzletét a Nestlé Portugáliában
A Nestlé Portugal megnyitotta első kiskereskedelmi üzletét az országban, a…
Tovább olvasom >300 új üzlet nyitását tervezi a Jerónimo Martins 2025-ben
A portugál Jerónimo Martins kiskereskedelmi csoport 1,1 milliárd eurós beruházást tervez…
Tovább olvasom >A Babits Borászat aszúja nyerte a Szegedi Borfesztivál fődíját
A Babits Borászat 2019-es 6 puttonyos aszúja nyerte a Szegedi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >