A pickup szolgáltatás népszerűsége egyre nő
Az USA kiskereskedői alkalmazkodtak a világjárvány hatására egyre erősebben jelenlevő és a kutatások szerint a pandémia után is megmaradó igényhez, az online rendelések bolti felvételének lehetőségéhez.
Az amerikai kiskereskedők már 2013-tól kínálnak előre leadott, telefonos vagy online rendelés összekészítését és a csomag felvételét a boltban. Akik úton vannak, nem tartózkodnak folyamatosan otthon, többek közt nekik is ideális ez a választás. A kereskedők pedig megspórolhatják a házhoz szállítás költségeit és nehezítő körülményeit – logisztika, zárt hűtőlánc, boltmárka hiteles képviselete stb.
Bent is, kint is
Sokféle néven nevezik ezt a módszert, de mind a távolról rendelés és a boltban átvétel folyamatát takarják: Pickup (kapd fel), Click&Collect (klikkelj és gyere érte), Drive Up&Go (gurulj érte és vidd), BOPIS (vedd online és vidd a boltból). Kezdetben a bolton belül, de a kasszasoron kívül, legtöbbször az ügyfélszolgálaton kialakított átvevő pontokon lehetett megkapni a csomagot. A járványhelyzettel azonban egyre népszerűbb lett a külső átvétel lehetősége. Többen a bolt falába vágtak kiadó pultot, ahol az előkészített csomagot kiadják. Van, ahol drive-thru rendszert alakítottak ki. A curbside pickup, a parkolóban kialakított hely, ahova kihozzák az előkészített csomagot, ma talán a legnépszerűbb. Így a jól ismert bolthoz, az e célra kialakított parkolóhelyre kell érkezni az egyeztetett időpontba és minden személyes érintkezés nélkül, az erre dedikált dolgozó a kocsi csomagtartójába helyezi a csomagot.
A GlobalData piackutató adatai szerint a már ezzel a módszerrel vásárló amerikai fogyasztók 68%-a a helyzet normalizálódása után is ugyanígy, távolról rendelve és a boltban felvéve fogja beszerezni napi cikkeit.
Hat kereskedő közel tízezer üzlete kínálja ezt a szolgáltatást
A piacvezető amerikai kiskereskedők, mint a Walmart és a Kroger már több éve, 2018-tól kínáltak click-and-collect (klikkelj és gyere érte) szolgáltatást, így az igény növekedését 10-11%-kos további boltbevonással reagálták le. A fő feladatot nekik a szolgáltatás gyorsítása, a hatékonyság növelése és a vásárlók felé kényelmesebbé tétele jelentette. Ebbe bele tartozott az is, hogy a bolti rendelés átvétel opciót ingyenessé tették. Mindkét lánc saját applikációt fejlesztett és több millió új vásárlót vonzott be ezzel a szolgáltatással. A Walmart jelenleg a leggyorsabb a rendelés átadásban, átlagosan 2 perc várakozási idővel és élen jár a pontos teljesítés területén is. Közben a kereskedő óriás az express házhozszállítás és az Instacarttal való együttműködés által is bővítette kiszolgálási portfólióját.
Nehezebb dolga volt azoknak a kereskedőknek, akik a kialakuló helyzetre reagálva, roham léptekben építették ki átvevő pontjaikat. A Target 2013-tól belső, majd 2017-től külső átvevő pontokkal rendelkezett, de kevés boltban és csak korlátozott választékra. A pandémia hatására a friss és fagyasztott árut is hozzáadták a szolgáltatáshoz és 3 hónap alatt közel megnégyszerezték, 400-ról 1500-ra emelték a pickup szolgáltatást kínáló üzleteik számát, az ünnepekre pedig további 100 csatlakozik.
Az Albertsons e-kereskedelmi stratégiáját idén átalakították, mert eddig csak a házhoz szállításra koncentráltak. Dive Up&Go programjukat a vásárlói érdeklődés növekedése miatt terjesztették ki 70%-kal és folytatják a növekedést. Sőt automatizálási lehetőségeket keresnek a gyorsabb és olcsóbb összekészítés és rendelésátvétel fejlesztésére.
Az Ahold Delhaize USA ezt az évet közel 700 olyan üzlettel kezdte, amelynél volt click-and-collect szolgáltatás. Ezt a számot év végére közel 900-ra emelték és jövő évre további 60%-kos emelkedést ígérnek. Más e-kereskedelmi projektjeik is vannak, digitális piacteret és előfizetéses rendszert is tesztelnek.
A Whole Foods az anyacég Amazon tapasztalataira építkezve 80-ról közel 500-ra növelte a pickup szolgáltatást kínáló boltjai számát. Az átvétel Amazon Prime tagoknak 35 dolláros rendelés felett ingyenes.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Elérte az 1 milliárd fontot a brit kényelmi kereskedelmi beruházások összege idén
Rekordot döntöttek az elmúlt évben az Egyesült Királyság helyi boltjaiba…
Tovább olvasom >Felhagy az Aldi click-and-collect szolgáltatásával az Egyesült Királyságban
Megszünteti a click-and-collect szolgáltatását az Aldi az Egyesült Királyságban, mert…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >