A Philip Morris és az Altria egyesülésről tárgyal
A Marlboro gyártója, a Philip Morris International Inc, az Altria Group Inc-vel való újraegyesülésről tárgyal forrásaik egyesítése céljából a gyorsan növekvő e-cigaretta piacon.
A fogyasztási szektor legnagyobb és a világ valaha látott negyedik legnagyobb megállapodásának eredménye egy mintegy 200 milliárd dolláros tőkével rendelkező dohányipari óriás lenne. A megállapodás akár szeptember végén létre is jöhet, amivel kapcsolatban az elemzők és befektetők aggodalma a földrajzi átfedés hiánya, ami a két vállalat működési szinergiáinak szabhat korlátot.
A két amerikai vállalat 11 évvel ezelőtt – amikor a dohányipari részvények még állandó hozamot hoztak – vált szét, ugyanis eltérő földrajzi piacokra koncentráltak. Azóta azonban az iparágat felforgatta az e-cigaretta.
A két vállalat más és más kínálattal válaszolt a fejleményre: az USA-n kívül működő Philip Morris kifejlesztette az iQOS elnevezésű termékét (amely a valódi és az elektromos cigaretta között helyezkedik el), az Államokban működő Altria pedig 35 százalékos részesedést szerzett a Juul Labs Inc-ben tavaly.
Kapcsolódó cikkeink
Füstmentes nikotintasakokat gyártó új üzemet épít a Philip Morris az Egyesült Államokban
A Philip Morris International múlt heti bejelentése szerint az elkövetkező…
Tovább olvasom >Illegális e-cigi miatt csapott le a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 189 millió forintos bírságot szabott ki…
Tovább olvasom >Fura szabályok vonatkoznak mostantól az e-cigikre
Július 1-jétől Ausztráliában új jogszabályok léptek hatályba, amelyek jelentősen módosítják…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >