A papírzacskó nem valós alternatíva
Az Országos Kereskedelmi Szövetség kalkulációi szerint a január 1-jén életbe lépett termékdíjas előírások tízmilliárd forintot meghaladó többletterhet jelentenek az élelmiszeripar és a kereskedelem számára.
Vámos György, az OKSZ
főtitkára a Világgazdaság című
napilapnak úgy nyilatkozott, az ágazat szereplői a
műanyag szatyroknál és zacskóknál,
valamint az italcsomagolásoknál jelentkező pluszterhet
kénytelenek továbbhárítani fogyasztóikra,
az ennek következtében várható drágulás
pedig a vásárlások visszaesését
vonhatja maga után, ami tovább súlyosbíthatja
a gazdasági válság következményeit.
A fogyasztóvédelmi
törvény egyértelmű: minden élelmiszert
kötelező becsomagolni, az élelmiszer-higiéniai
szabályok szerint pedig egyes boltban kimérhető árukat
(például sajt, húsféleség) csak
műanyag csomagolóanyagba lehet helyezni – fejtette ki Vámos
György. A főtitkár szerint az alacsonyabb termékdíjjal
sújtott papírzacskó több okból sem
jelenthet alternatívát a műanyaggal szemben: magasabb
ára, valamint kisebb teherbírása és más
kevésbé előnyös tulajdonságai miatt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >