A papírzacskó nem valós alternatíva
Az Országos Kereskedelmi Szövetség kalkulációi szerint a január 1-jén életbe lépett termékdíjas előírások tízmilliárd forintot meghaladó többletterhet jelentenek az élelmiszeripar és a kereskedelem számára.
Vámos György, az OKSZ
főtitkára a Világgazdaság című
napilapnak úgy nyilatkozott, az ágazat szereplői a
műanyag szatyroknál és zacskóknál,
valamint az italcsomagolásoknál jelentkező pluszterhet
kénytelenek továbbhárítani fogyasztóikra,
az ennek következtében várható drágulás
pedig a vásárlások visszaesését
vonhatja maga után, ami tovább súlyosbíthatja
a gazdasági válság következményeit.
A fogyasztóvédelmi
törvény egyértelmű: minden élelmiszert
kötelező becsomagolni, az élelmiszer-higiéniai
szabályok szerint pedig egyes boltban kimérhető árukat
(például sajt, húsféleség) csak
műanyag csomagolóanyagba lehet helyezni – fejtette ki Vámos
György. A főtitkár szerint az alacsonyabb termékdíjjal
sújtott papírzacskó több okból sem
jelenthet alternatívát a műanyaggal szemben: magasabb
ára, valamint kisebb teherbírása és más
kevésbé előnyös tulajdonságai miatt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Riasztó jelek a földeken: aszály sújtja a kukoricát, a búzánál még van remény
A szakértők szerint a kukoricaállomány már most tragikus képet mutat,…
Tovább olvasom >