A papírzacskó nem valós alternatíva
Az Országos Kereskedelmi Szövetség kalkulációi szerint a január 1-jén életbe lépett termékdíjas előírások tízmilliárd forintot meghaladó többletterhet jelentenek az élelmiszeripar és a kereskedelem számára.
Vámos György, az OKSZ
főtitkára a Világgazdaság című
napilapnak úgy nyilatkozott, az ágazat szereplői a
műanyag szatyroknál és zacskóknál,
valamint az italcsomagolásoknál jelentkező pluszterhet
kénytelenek továbbhárítani fogyasztóikra,
az ennek következtében várható drágulás
pedig a vásárlások visszaesését
vonhatja maga után, ami tovább súlyosbíthatja
a gazdasági válság következményeit.
A fogyasztóvédelmi
törvény egyértelmű: minden élelmiszert
kötelező becsomagolni, az élelmiszer-higiéniai
szabályok szerint pedig egyes boltban kimérhető árukat
(például sajt, húsféleség) csak
műanyag csomagolóanyagba lehet helyezni – fejtette ki Vámos
György. A főtitkár szerint az alacsonyabb termékdíjjal
sújtott papírzacskó több okból sem
jelenthet alternatívát a műanyaggal szemben: magasabb
ára, valamint kisebb teherbírása és más
kevésbé előnyös tulajdonságai miatt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő…
Tovább olvasom >