A Pálinkakiválóságok Könyve hozzájárul az ország imázsépítéséhez
A nemzeti pálinkakiválóság program küldetése, hogy megismertesse a minőségi magyar pálinkákat a belföldi és külföldi közönséggel, Magyarország imázsépítéséhez és a mértékletes fogyasztás ösztönzéséhez a Pálinkakiválóságok Könyve is hozzájárul – mondta az Agrárminisztérium (AM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára az idei kiadvány bemutatóján, Budapesten.
Zsigó Róbert a pálinkakóstolóval egybekötött könyvbemutatón ismertette, hogy idén a 307 nevezett pálinkából, mintegy 27 pálinkaház csaknem száz tétele gazdagítja a kiadványt. Az államtitkár elmondta, hogy a program iránt a szigorú nevezési feltételek mellett is magas az érdeklődés. Tekintve a pálinkakiválósági statisztikát, az elmúlt négy évben a nevezett tételek száma folyamatosan 300 felett volt, a könyvbe kerülő tételek, illetve pálinkaházak száma egyre csökkent – tette hozzá. A pálinka hungarikum, és az agrártárca minden segítséget megad az ágazatnak – mondta, és a minőséget ösztönző szabályozás mellett említést tett a szakmai versenyekről, marketingeszközökről, valamint az uniós eredetvédelemről. Zsigó Róbert beszélt arról is, hogy a nemzeti pálinkakiválóság program célja az is, hogy tudatosítsák a fogyasztókban a pálinka gasztronómiai jelentőségét. Felkai Beáta, az Agrárminisztérium (AM) főosztályvezetője az MTI-nek elmondta, hogy a pálinkakiválóságok kiválasztásának rendszere tavalyhoz képest nem változott, csak azok a tételek kerültek a független pálinkabíráló zsűri elé, amelyek az alapbírálat – az Országos Pálinka- és Törkölypálinka Verseny – 20 pontos rendszerében legalább 16 pontot elértek. A kiadvány segít a fogyasztóknak eligazodni a pálinkák között, bárki számára ingyenesen hozzáférhető az agrártárcán keresztül – tette hozzá. A szaktárca korábban közölte, hogy a kereskedelmi forgalomba kerülő pálinka után befolyó jövedék adó mértéke tavaly és tavalyelőtt is mintegy 3,5 milliárd forint volt. A bérfőzés után befizetett jövedéki adó mintegy 7,5 milliárd forintot tett ki tavaly, a 2016-os adat is hasonló volt. A múlt évben több mint egymillió hektoliterfok pálinka került kereskedelmi forgalomba – ez mintegy 7,2 millió palack 0,35 literes, 42 százalékos alkoholtartalmú pálinkának felel meg -, a bérfőzött párlat mennyisége tavaly meghaladta a 4,48 millió hektoliterfokot. A pálinka 99 százaléka belföldön fogy el – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megvan az itthoni vendéglátóipari költés lélektani határa
Többek között ez is kiderül abból a reprezentatív kutatásból, amely…
Tovább olvasom >Eventrend – megvan az itthoni vendéglátóipari költés lélektani határa – kutatás és elemzés
Többek között ez is kiderül abból a reprezentatív kutatásból, amely…
Tovább olvasom >Medveburger: Brassó új kulináris különlegessége
Románia új kulináris szenzációval rukkolt elő: Brassóban, a Cinka-hegynél található…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >Kihirdették a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány .wave programjának idei győztesét
Kihirdették a fenntarthatóságra fókuszáló startupok számára negyedik alkalommal meghirdetett Kék…
Tovább olvasom >