A Pálinkakiválóságok Könyve hozzájárul az ország imázsépítéséhez
A nemzeti pálinkakiválóság program küldetése, hogy megismertesse a minőségi magyar pálinkákat a belföldi és külföldi közönséggel, Magyarország imázsépítéséhez és a mértékletes fogyasztás ösztönzéséhez a Pálinkakiválóságok Könyve is hozzájárul – mondta az Agrárminisztérium (AM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára az idei kiadvány bemutatóján, Budapesten.
Zsigó Róbert a pálinkakóstolóval egybekötött könyvbemutatón ismertette, hogy idén a 307 nevezett pálinkából, mintegy 27 pálinkaház csaknem száz tétele gazdagítja a kiadványt. Az államtitkár elmondta, hogy a program iránt a szigorú nevezési feltételek mellett is magas az érdeklődés. Tekintve a pálinkakiválósági statisztikát, az elmúlt négy évben a nevezett tételek száma folyamatosan 300 felett volt, a könyvbe kerülő tételek, illetve pálinkaházak száma egyre csökkent – tette hozzá. A pálinka hungarikum, és az agrártárca minden segítséget megad az ágazatnak – mondta, és a minőséget ösztönző szabályozás mellett említést tett a szakmai versenyekről, marketingeszközökről, valamint az uniós eredetvédelemről. Zsigó Róbert beszélt arról is, hogy a nemzeti pálinkakiválóság program célja az is, hogy tudatosítsák a fogyasztókban a pálinka gasztronómiai jelentőségét. Felkai Beáta, az Agrárminisztérium (AM) főosztályvezetője az MTI-nek elmondta, hogy a pálinkakiválóságok kiválasztásának rendszere tavalyhoz képest nem változott, csak azok a tételek kerültek a független pálinkabíráló zsűri elé, amelyek az alapbírálat – az Országos Pálinka- és Törkölypálinka Verseny – 20 pontos rendszerében legalább 16 pontot elértek. A kiadvány segít a fogyasztóknak eligazodni a pálinkák között, bárki számára ingyenesen hozzáférhető az agrártárcán keresztül – tette hozzá. A szaktárca korábban közölte, hogy a kereskedelmi forgalomba kerülő pálinka után befolyó jövedék adó mértéke tavaly és tavalyelőtt is mintegy 3,5 milliárd forint volt. A bérfőzés után befizetett jövedéki adó mintegy 7,5 milliárd forintot tett ki tavaly, a 2016-os adat is hasonló volt. A múlt évben több mint egymillió hektoliterfok pálinka került kereskedelmi forgalomba – ez mintegy 7,2 millió palack 0,35 literes, 42 százalékos alkoholtartalmú pálinkának felel meg -, a bérfőzött párlat mennyisége tavaly meghaladta a 4,48 millió hektoliterfokot. A pálinka 99 százaléka belföldön fogy el – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a…
Tovább olvasom >Szabolcsi almapálinka lett az év legjobbja az országos pálinkaversenyen
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei NVMEN Pálinkafőzde almapálinkája nyerte el Magyarország legjobb…
Tovább olvasom >Két napig Korea a Margit-szigetre költözik: indul az ingyenes KoreaON 2025 kulturális fesztivál!
A budapesti nyár idén is elhozza a KoreaON kulturális fesztivált,…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI-képzést indít kiskereskedőknek a Google és a Német Kereskedelmi Szövetség
A Google és a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) közös kezdeményezésével…
Tovább olvasom >Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >A görög szupermarketekben a legolcsóbb az élelmiszer Európában
A görög IELKA kutatóintézet friss jelentése alapján nyolc európai ország…
Tovább olvasom >