A Pálinkakiválóságok Könyve hozzájárul az ország imázsépítéséhez
A nemzeti pálinkakiválóság program küldetése, hogy megismertesse a minőségi magyar pálinkákat a belföldi és külföldi közönséggel, Magyarország imázsépítéséhez és a mértékletes fogyasztás ösztönzéséhez a Pálinkakiválóságok Könyve is hozzájárul – mondta az Agrárminisztérium (AM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára az idei kiadvány bemutatóján, Budapesten.
Zsigó Róbert a pálinkakóstolóval egybekötött könyvbemutatón ismertette, hogy idén a 307 nevezett pálinkából, mintegy 27 pálinkaház csaknem száz tétele gazdagítja a kiadványt. Az államtitkár elmondta, hogy a program iránt a szigorú nevezési feltételek mellett is magas az érdeklődés. Tekintve a pálinkakiválósági statisztikát, az elmúlt négy évben a nevezett tételek száma folyamatosan 300 felett volt, a könyvbe kerülő tételek, illetve pálinkaházak száma egyre csökkent – tette hozzá. A pálinka hungarikum, és az agrártárca minden segítséget megad az ágazatnak – mondta, és a minőséget ösztönző szabályozás mellett említést tett a szakmai versenyekről, marketingeszközökről, valamint az uniós eredetvédelemről. Zsigó Róbert beszélt arról is, hogy a nemzeti pálinkakiválóság program célja az is, hogy tudatosítsák a fogyasztókban a pálinka gasztronómiai jelentőségét. Felkai Beáta, az Agrárminisztérium (AM) főosztályvezetője az MTI-nek elmondta, hogy a pálinkakiválóságok kiválasztásának rendszere tavalyhoz képest nem változott, csak azok a tételek kerültek a független pálinkabíráló zsűri elé, amelyek az alapbírálat – az Országos Pálinka- és Törkölypálinka Verseny – 20 pontos rendszerében legalább 16 pontot elértek. A kiadvány segít a fogyasztóknak eligazodni a pálinkák között, bárki számára ingyenesen hozzáférhető az agrártárcán keresztül – tette hozzá. A szaktárca korábban közölte, hogy a kereskedelmi forgalomba kerülő pálinka után befolyó jövedék adó mértéke tavaly és tavalyelőtt is mintegy 3,5 milliárd forint volt. A bérfőzés után befizetett jövedéki adó mintegy 7,5 milliárd forintot tett ki tavaly, a 2016-os adat is hasonló volt. A múlt évben több mint egymillió hektoliterfok pálinka került kereskedelmi forgalomba – ez mintegy 7,2 millió palack 0,35 literes, 42 százalékos alkoholtartalmú pálinkának felel meg -, a bérfőzött párlat mennyisége tavaly meghaladta a 4,48 millió hektoliterfokot. A pálinka 99 százaléka belföldön fogy el – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Százharmincnál több nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2024 versenyre
Százharminchárom nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2024 versenyre – mondta…
Tovább olvasom >Kreativitás és művészeti szaktudás, mint az üzleti siker alapja?
Releváns kérdés, hogy azok, akik művészeti és kulturális területen mozognak…
Tovább olvasom >Rekordszámú nevezés érkezett a Brillante-2024 Nemzetközi Pálinka- és Párlatversenyre
Rekordszámú nevezés érkezett a Gyulai Pálinkafesztiválon belül meghirdetett Brillante-2024 Nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >