A növényi hús nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket Az Egyesült Államokban
Többéves növekedés után a növényi alapú húsalternatívák stagnálása figyelhető meg az Egyesült Államokban, aminek okait a Deloitte Future of Fresh kutatásában igyekezett feltárni. Amellett, hogy a kutatás több tényezőt is azonosított, így ellátási lánc problémákat és az előző év igazán lenyűgöző teljesítményét, mint meglehetősen magas bázist, az adatokból mégis három konkrét, fogyasztói oldalon jelentkező ok látszik körvonalazódni.
Egyrészt kisebb lehet a célzott piac annál, mint amire sokan számítottak. A piac telítődött – az elmúlt években drámai mértékben javuló íz ellenére sem tűnik úgy, hogy újabb vásárlókat lehetne megnyerni a növényi alapú húshelyettesítők számára.
Másrészt az infláció miatt kevesebben vannak azok, akik hajlandók e termékekért többet fizetni. A húshelyettesítőket gyártók úgy vélik, jó úton vannak afelé, hogy költség szempontból egálba kerüljenek az állati húsokkal, különösen most, amikor az egyre drágul. Amíg azonban a két termék ára egy szintre kerül, az ellenszél erős marad.
Harmadrészt pedig egyes feltételezett termékelőnyöket már megkérdőjeleztek a fogyasztók. A legnagyobb kérdés az egészségességével kapcsolatos: míg tavaly tízből hét fogyasztó gondolta úgy, hogy a növényi húsalternatívák egészségesebbek, mint az állati hús, addig idén arányuk 8 százalékponttal esett. Hasonló, bár kisebb mértékű (5 százalékpontos) a visszaesés a fenntarthatóság témájában.
Ahhoz, hogy a szegmens újra növekedési pályára állhasson, a gyártóknak meg kell találniuk annak módját, hogy a célpiacot bővítsék, a relatív költségeket csökkentsék, valamint az íz megtartása mellett egészségügyi előnyöket felmutatni képes készítményeket állíthassank elő.
Kapcsolódó cikkeink
Európában kedvező időjárással kezdődött az év az őszi vetések számára
Kedvező időjárással kezdődött az év Európában az őszi vetések számára,…
Tovább olvasom >Google Cloud eszközökkel növeli üzletei termelékenységét a Kroger
Google technológiába invesztál a Kroger az üzleteiben kínált vásárlási élmény…
Tovább olvasom >USA: profitáltak az inflációból a diszkontok 2022-ben
Állja a sarat a három nagy diszkont, az Aldi, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Intrum: A mély válságot elkerüljük, de elhúzódó recesszió és hitelválság jöhet
Várhatóan 2023-ban sem javul jelentősen a magyar háztartások pénzügyi helyzete…
Tovább olvasom >Magyar Bankholding: Idén megindulhat a gazdasági teljesítmény növekedése
2023 végére egy számjegyű lehet az infláció, az éves átlag…
Tovább olvasom >Mindenkinek fix alapbéremelést és jelentős juttatásnövelést ad az Auchan
Januártól minden munkatársának alapbérét bruttó 32 000 forinttal emeli az Auchan.…
Tovább olvasom >