A növényi hús nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket Az Egyesült Államokban
Többéves növekedés után a növényi alapú húsalternatívák stagnálása figyelhető meg az Egyesült Államokban, aminek okait a Deloitte Future of Fresh kutatásában igyekezett feltárni. Amellett, hogy a kutatás több tényezőt is azonosított, így ellátási lánc problémákat és az előző év igazán lenyűgöző teljesítményét, mint meglehetősen magas bázist, az adatokból mégis három konkrét, fogyasztói oldalon jelentkező ok látszik körvonalazódni.
Egyrészt kisebb lehet a célzott piac annál, mint amire sokan számítottak. A piac telítődött – az elmúlt években drámai mértékben javuló íz ellenére sem tűnik úgy, hogy újabb vásárlókat lehetne megnyerni a növényi alapú húshelyettesítők számára.
Másrészt az infláció miatt kevesebben vannak azok, akik hajlandók e termékekért többet fizetni. A húshelyettesítőket gyártók úgy vélik, jó úton vannak afelé, hogy költség szempontból egálba kerüljenek az állati húsokkal, különösen most, amikor az egyre drágul. Amíg azonban a két termék ára egy szintre kerül, az ellenszél erős marad.
Harmadrészt pedig egyes feltételezett termékelőnyöket már megkérdőjeleztek a fogyasztók. A legnagyobb kérdés az egészségességével kapcsolatos: míg tavaly tízből hét fogyasztó gondolta úgy, hogy a növényi húsalternatívák egészségesebbek, mint az állati hús, addig idén arányuk 8 százalékponttal esett. Hasonló, bár kisebb mértékű (5 százalékpontos) a visszaesés a fenntarthatóság témájában.
Ahhoz, hogy a szegmens újra növekedési pályára állhasson, a gyártóknak meg kell találniuk annak módját, hogy a célpiacot bővítsék, a relatív költségeket csökkentsék, valamint az íz megtartása mellett egészségügyi előnyöket felmutatni képes készítményeket állíthassank elő.
Kapcsolódó cikkeink
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a…
Tovább olvasom >A bővülő transzferár-követelményeket idén bírságemelkedés is követi
Az elmúlt két évben több jelentős változás lépett hatályba a…
Tovább olvasom >Idén karácsonykor az élményeké és az ételeké lesz a főszerep
Az idei ünnepi időszakban az amerikai fogyasztók költéseit a közös…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >