A növényi hús nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket Az Egyesült Államokban
Többéves növekedés után a növényi alapú húsalternatívák stagnálása figyelhető meg az Egyesült Államokban, aminek okait a Deloitte Future of Fresh kutatásában igyekezett feltárni. Amellett, hogy a kutatás több tényezőt is azonosított, így ellátási lánc problémákat és az előző év igazán lenyűgöző teljesítményét, mint meglehetősen magas bázist, az adatokból mégis három konkrét, fogyasztói oldalon jelentkező ok látszik körvonalazódni.
Egyrészt kisebb lehet a célzott piac annál, mint amire sokan számítottak. A piac telítődött – az elmúlt években drámai mértékben javuló íz ellenére sem tűnik úgy, hogy újabb vásárlókat lehetne megnyerni a növényi alapú húshelyettesítők számára.
Másrészt az infláció miatt kevesebben vannak azok, akik hajlandók e termékekért többet fizetni. A húshelyettesítőket gyártók úgy vélik, jó úton vannak afelé, hogy költség szempontból egálba kerüljenek az állati húsokkal, különösen most, amikor az egyre drágul. Amíg azonban a két termék ára egy szintre kerül, az ellenszél erős marad.
Harmadrészt pedig egyes feltételezett termékelőnyöket már megkérdőjeleztek a fogyasztók. A legnagyobb kérdés az egészségességével kapcsolatos: míg tavaly tízből hét fogyasztó gondolta úgy, hogy a növényi húsalternatívák egészségesebbek, mint az állati hús, addig idén arányuk 8 százalékponttal esett. Hasonló, bár kisebb mértékű (5 százalékpontos) a visszaesés a fenntarthatóság témájában.
Ahhoz, hogy a szegmens újra növekedési pályára állhasson, a gyártóknak meg kell találniuk annak módját, hogy a célpiacot bővítsék, a relatív költségeket csökkentsék, valamint az íz megtartása mellett egészségügyi előnyöket felmutatni képes készítményeket állíthassank elő.
Kapcsolódó cikkeink
Deloitte: Magyarország túlteljesítette a globális M&A trendeket
Tavaly a nemzetközi vállalati összeolvadás és felvásárlás (M&A) piaca mérsékelt…
Tovább olvasom >AI kontra deepfake: harc a digitális hitelességért
Az online térben egyre nagyobb gondot jelent a deepfake, vagyis…
Tovább olvasom >AM: aranykorukat élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >