A növényi hús nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket Az Egyesült Államokban
Többéves növekedés után a növényi alapú húsalternatívák stagnálása figyelhető meg az Egyesült Államokban, aminek okait a Deloitte Future of Fresh kutatásában igyekezett feltárni. Amellett, hogy a kutatás több tényezőt is azonosított, így ellátási lánc problémákat és az előző év igazán lenyűgöző teljesítményét, mint meglehetősen magas bázist, az adatokból mégis három konkrét, fogyasztói oldalon jelentkező ok látszik körvonalazódni.
Egyrészt kisebb lehet a célzott piac annál, mint amire sokan számítottak. A piac telítődött – az elmúlt években drámai mértékben javuló íz ellenére sem tűnik úgy, hogy újabb vásárlókat lehetne megnyerni a növényi alapú húshelyettesítők számára.
Másrészt az infláció miatt kevesebben vannak azok, akik hajlandók e termékekért többet fizetni. A húshelyettesítőket gyártók úgy vélik, jó úton vannak afelé, hogy költség szempontból egálba kerüljenek az állati húsokkal, különösen most, amikor az egyre drágul. Amíg azonban a két termék ára egy szintre kerül, az ellenszél erős marad.
Harmadrészt pedig egyes feltételezett termékelőnyöket már megkérdőjeleztek a fogyasztók. A legnagyobb kérdés az egészségességével kapcsolatos: míg tavaly tízből hét fogyasztó gondolta úgy, hogy a növényi húsalternatívák egészségesebbek, mint az állati hús, addig idén arányuk 8 százalékponttal esett. Hasonló, bár kisebb mértékű (5 százalékpontos) a visszaesés a fenntarthatóság témájában.
Ahhoz, hogy a szegmens újra növekedési pályára állhasson, a gyártóknak meg kell találniuk annak módját, hogy a célpiacot bővítsék, a relatív költségeket csökkentsék, valamint az íz megtartása mellett egészségügyi előnyöket felmutatni képes készítményeket állíthassank elő.
Kapcsolódó cikkeink
Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét
A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív…
Tovább olvasom >AI kontra deepfake: harc a digitális hitelességért
Az online térben egyre nagyobb gondot jelent a deepfake, vagyis…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >