A növényi alapú hús és a tenger gyümölcseinek népszerűsége növekszik leginkább
2021-ben a globális növényi alapú élelmiszerpiac értéke 39,42 milliárd USD volt, és 2027-re várhatóan 103,56 milliárd USD-ra nő. A növényi alapú élelmiszerek a természetes növényi összetevőkből származó élelmiszertermékek széles skálájára utalnak.

(Fotó: Pixabay)
A növényi alapú élelmiszerek régóta ismertek a létfontosságú táplálkozásban és az emberi egészségben betöltött fontos szerepükről. Ezeket a termékeket általában gyümölcsökből, zöldségekből, diófélékből, olajokból, teljes kiőrlésű gabonákból és hüvelyesekből készítik, állati összetevők nélkül. A növényi alapú étrend kevesebb koleszterint és telített zsírt tartalmaz, kiváló forrása a B1-, C- és E-vitaminoknak, a folsavnak, a magnéziumnak és a vasnak, és segíthet csökkenteni bizonyos típusú rák, cukorbetegség, elhízás, magas vérnyomás, szívbetegségek és anyagcsere-rendellenességek kockázatát.
Az élelmiszergyártók – a startupoktól a vezető CPG-vállalatokig – gyorsan újítanak a növényi alapú élelmiszerek piacán
A következő generációs növényi alapú hús, tojás és tejtermékek egyre versenyképesebbek az állati termékekkel íz, ár és hozzáférhetőség tekintetében. Az egyik fő ok, amiért a fogyasztók a növényi alapú élelmiszerek felé tolják el preferenciájukat, az állatok által terjesztett betegségek növekedésétől való félelem, a növekvő egészségügyi aggályok, valamint a tiszta címkével ellátott termékek és a természetes termékek iránti kereslet. A növényi alapú élelmiszerek piaca a 2022–2027-es előrejelzési időszakban várhatóan 17,52%-os éves növekedési rátával fog növekedni.
Vegconomist
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Lehet fenntartható a reklámdekoráció?
Évente mintegy 450 tonnányi olyan reklámdekorációt használunk fel Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >