A növényi alapú hús és a tenger gyümölcseinek népszerűsége növekszik leginkább
2021-ben a globális növényi alapú élelmiszerpiac értéke 39,42 milliárd USD volt, és 2027-re várhatóan 103,56 milliárd USD-ra nő. A növényi alapú élelmiszerek a természetes növényi összetevőkből származó élelmiszertermékek széles skálájára utalnak.

(Fotó: Pixabay)
A növényi alapú élelmiszerek régóta ismertek a létfontosságú táplálkozásban és az emberi egészségben betöltött fontos szerepükről. Ezeket a termékeket általában gyümölcsökből, zöldségekből, diófélékből, olajokból, teljes kiőrlésű gabonákból és hüvelyesekből készítik, állati összetevők nélkül. A növényi alapú étrend kevesebb koleszterint és telített zsírt tartalmaz, kiváló forrása a B1-, C- és E-vitaminoknak, a folsavnak, a magnéziumnak és a vasnak, és segíthet csökkenteni bizonyos típusú rák, cukorbetegség, elhízás, magas vérnyomás, szívbetegségek és anyagcsere-rendellenességek kockázatát.
Az élelmiszergyártók – a startupoktól a vezető CPG-vállalatokig – gyorsan újítanak a növényi alapú élelmiszerek piacán
A következő generációs növényi alapú hús, tojás és tejtermékek egyre versenyképesebbek az állati termékekkel íz, ár és hozzáférhetőség tekintetében. Az egyik fő ok, amiért a fogyasztók a növényi alapú élelmiszerek felé tolják el preferenciájukat, az állatok által terjesztett betegségek növekedésétől való félelem, a növekvő egészségügyi aggályok, valamint a tiszta címkével ellátott termékek és a természetes termékek iránti kereslet. A növényi alapú élelmiszerek piaca a 2022–2027-es előrejelzési időszakban várhatóan 17,52%-os éves növekedési rátával fog növekedni.
Vegconomist
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >