A növényi alapú hús és a tenger gyümölcseinek népszerűsége növekszik leginkább
2021-ben a globális növényi alapú élelmiszerpiac értéke 39,42 milliárd USD volt, és 2027-re várhatóan 103,56 milliárd USD-ra nő. A növényi alapú élelmiszerek a természetes növényi összetevőkből származó élelmiszertermékek széles skálájára utalnak.

(Fotó: Pixabay)
A növényi alapú élelmiszerek régóta ismertek a létfontosságú táplálkozásban és az emberi egészségben betöltött fontos szerepükről. Ezeket a termékeket általában gyümölcsökből, zöldségekből, diófélékből, olajokból, teljes kiőrlésű gabonákból és hüvelyesekből készítik, állati összetevők nélkül. A növényi alapú étrend kevesebb koleszterint és telített zsírt tartalmaz, kiváló forrása a B1-, C- és E-vitaminoknak, a folsavnak, a magnéziumnak és a vasnak, és segíthet csökkenteni bizonyos típusú rák, cukorbetegség, elhízás, magas vérnyomás, szívbetegségek és anyagcsere-rendellenességek kockázatát.
Az élelmiszergyártók – a startupoktól a vezető CPG-vállalatokig – gyorsan újítanak a növényi alapú élelmiszerek piacán
A következő generációs növényi alapú hús, tojás és tejtermékek egyre versenyképesebbek az állati termékekkel íz, ár és hozzáférhetőség tekintetében. Az egyik fő ok, amiért a fogyasztók a növényi alapú élelmiszerek felé tolják el preferenciájukat, az állatok által terjesztett betegségek növekedésétől való félelem, a növekvő egészségügyi aggályok, valamint a tiszta címkével ellátott termékek és a természetes termékek iránti kereslet. A növényi alapú élelmiszerek piaca a 2022–2027-es előrejelzési időszakban várhatóan 17,52%-os éves növekedési rátával fog növekedni.
Vegconomist
Kapcsolódó cikkeink
Közzétette 2024-es fenntarthatósági jelentésének kivonatát az AutoWallis
Jelentős energiahatékonysági projekteket valósított meg 2024-ben az AutoWallis Csoport, valamint…
Tovább olvasom >A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Meghökkentő párosítás: a kereskedelem és a fenntarthatóság kéz a kézben is járhat
Ha a termelők és a helyi közösségek érdekeit is figyelembe…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >Fojtott tempóban: a cégvilág még zsugorodik, de lassul a visszaesés
A hazai cégek száma továbbra is csökken, de a visszaesés…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: több mint 1,5 éve folyamatosan nő a fizetések vásárlóereje
Brüsszel hosszú ideje elhibázott gazdaságpolitikát folytat, a háborút támogatja a…
Tovább olvasom >