A növényi alapú hús és a tenger gyümölcseinek népszerűsége növekszik leginkább
2021-ben a globális növényi alapú élelmiszerpiac értéke 39,42 milliárd USD volt, és 2027-re várhatóan 103,56 milliárd USD-ra nő. A növényi alapú élelmiszerek a természetes növényi összetevőkből származó élelmiszertermékek széles skálájára utalnak.
A növényi alapú élelmiszerek régóta ismertek a létfontosságú táplálkozásban és az emberi egészségben betöltött fontos szerepükről. Ezeket a termékeket általában gyümölcsökből, zöldségekből, diófélékből, olajokból, teljes kiőrlésű gabonákból és hüvelyesekből készítik, állati összetevők nélkül. A növényi alapú étrend kevesebb koleszterint és telített zsírt tartalmaz, kiváló forrása a B1-, C- és E-vitaminoknak, a folsavnak, a magnéziumnak és a vasnak, és segíthet csökkenteni bizonyos típusú rák, cukorbetegség, elhízás, magas vérnyomás, szívbetegségek és anyagcsere-rendellenességek kockázatát.
Az élelmiszergyártók – a startupoktól a vezető CPG-vállalatokig – gyorsan újítanak a növényi alapú élelmiszerek piacán
A következő generációs növényi alapú hús, tojás és tejtermékek egyre versenyképesebbek az állati termékekkel íz, ár és hozzáférhetőség tekintetében. Az egyik fő ok, amiért a fogyasztók a növényi alapú élelmiszerek felé tolják el preferenciájukat, az állatok által terjesztett betegségek növekedésétől való félelem, a növekvő egészségügyi aggályok, valamint a tiszta címkével ellátott termékek és a természetes termékek iránti kereslet. A növényi alapú élelmiszerek piaca a 2022–2027-es előrejelzési időszakban várhatóan 17,52%-os éves növekedési rátával fog növekedni.
Vegconomist
Kapcsolódó cikkeink
NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >Mit eszel holnap?
A Nestlé Hungária rendszeresen méri a magyar lakosság egészséges táplálkozáshoz…
Tovább olvasom >Újrahasznosított kávézaccból készített designer cipőt a Nespresso
A Nespresso és a Zèta nevű francia divat-startup újrahasznosított kávézaccból…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >