A Nielsen 55 országban vizsgálta az internetes gyógyszerrendelést
A gyógyszerek és gyógyhatású termékek magyar vásárlói körében a világhálón tájékozódás kiemelkedő szerepet játszik – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 55 országban, köztük Magyarországon végzett online femérése.
Amíg ugyanis a magyar internet-használók egyharmada (34 százaléka) csak akkor vásárol medicinát, ha előzetesen tájékozódik róla a weben, addig Európában a felénél is kevesebb, 15 százalék. Általában a magyar internetezők 28 százaléka tájékozódik az egészséggel kapcsolatos tudnivalókról a hálón. Arányuk ugyanakkora, mint az európai átlag.
Gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény vásárlása előtt 22 százalék néz körül a neten, hogy informálódjon. Európában kisebb, 17 százalék az átlagos arány.
Összességében hazánkban a megkérdezett internetezők 14 százaléka tervezi, hogy a következő hat hónap során kozmetikumot vagy étrend-kiegészítőt online vásárol. Ez a mutató hasonlít az európai átlaghoz.
Európábana kozmetikumot és étrend-kiegészítőt neten beszerezni tervezők aránya Lengyelországban (32 százalék). A nagy nyugat-európai országokban 20 százalék alatt marad a mutató.
Általában gyógyszerekről vagy gyógyhatású készítményekről legintenzívebben az észtek (41 százalék), ukránok (40), írek (33), horvátok és lengyelek (32-32) tájékozódnak a weben.
Vásárlás előtt földrészünkön leginkább az ukránok (34 százalék), oroszok (29), litvánok (28) és csehek (27) néznek körül a hálón, gyógyszerekről és gyógyhatású készítményekről való tájékozódás végett.
Az internetes vásárlás a kényelem mellett nyújtja azt az előnyt is, hogy a neten tájékozódni lehet az egyes termékekről. Magyarországon a megkérdezettek kiemelkedően magas aránya, 39 százaléka támaszkodik a gyártó vagy szolgáltató cégek honlapjain elérhető információkra. Az európai átlag 22 százalék.
Más országokban a válaszadók átlag 14, nálunk 26 százaléka használ kereső portált, valamilyen termékről vagy szolgáltatásról való tájékozódás céljából. Magyarországon szintén fontos forrás „szakértők vagy más vásárlók neten található véleménye különböző árucikkekről” (25 százalék számára), tovább webes vitafórumok (14), tévé (10), stb.
Családtagjainak ajánlásában bízik online vételi döntése előtt a megkérdezett magyarok 65 százaléka, barátai tanácsában pedig 50. Utánuk következnek a web lehetőségei.
Világszerte az online értékesítésre szakosodott cégektől rendelték a legtöbbet (a válaszadók jó egyharmada). Viszont Magyarországon nagyjából ugyanekkora arányban inkább olyan vállalat webkínálatából vásároltak, amely valóságos, téglából és malterből épített üzletet is működtet. Minden hatodik magyar vásárló rendelt a hálón olyan cégtől, amely ugyanakkor katalógusból vagy telefonon is értékesít. Kizárólag online értékesítésre szakosodott web áruházból a magyar megkérdezettek mindössze tizenhárom százaléka rendelt gyakran. Arányuk ugyanannyi, mint azoké, akik több különböző net portálon kínált hasonló termékekből vagy szolgáltatásokból választottak.
Ettől eltérően, az európai válaszadók majdnem 40 százaléka legtöbbször a kimondottan online értékesítésre specializálódott áruházakból vásárolt. Mintegy húsz százalékuk szereti, ha a web áruház tulajdonosa hagyományos, valódi üzletet is működtet. A katalógus és telefon lehetősége melletti neten történő értékesítést, valamint ugyanazon termék több web-oldal közti választási lehetőségét tizenhárom-tizenhárom százalék használja ki leggyakrabban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >