A Neutrogena és az Old Spice is saját tartalom-stúdiót hozott létre
A márka stúdiók arról szólnak, hogy a marketingszakemberek hogyan és milyen gyorsan érik el a fogyasztók bevonásának és a márkabizalom növelésének új módjait, amelyek különböznek a hagyományos, direkt hirdetésektől. Globális FMCG vállalatok, mint a P&G, J&J, AB InBev a trend éllovasai.
Az emberek olyan hirdetések nélküli platformokat keresnek, mint a streaming szolgáltatások, a márkák pedig a programok iránti vágy kielégítésére hajlanak – de kerülniük kell az öncélúságot, derül ki a Deep Dive elemzéséből.
Johnson & Johnson dokumentumfilm a napozásról
„A napon” című új dokumentumfilm a bőrrák témájával foglalkozik, és el akarja oszlatni a napbiztonsággal kapcsolatos mítoszokat, miközben tippeket kínál a kültéri védelemhez. A Kerry Washington által készített, 37 perces film április 27-én debütál az on-demand videó platformokon, és az Ad Age szerint több filmfesztiválon is hivatalos válogatásra bocsátják.
A nagy hírverés ellenére az „In the Sun” nem a Netflix, Hulu vagy bármely más streamer terméke, hanem a Johnson & Johnson Neutrogena bőrápolási termékcsaládja ilyen projekteknek szentelt belső tartalmi részlege készítette. Az olyan kezdeményezések, mint a Neutrogena Studios, arról árulkodnak, hogy a marketingesek is kísérleteznek saját berkeken belül, olyan tartalmak elkészítésével, amelyek gyorsan bevonzzák a fogyasztókat. A filmben a márka konkrétan nem kerül említésre.
-Vannak platformok, amelyeknek folyamatosan tartalomra van szükségük. Ha a márkák következetes tartalomszolgáltatóvá tudnak válni, az ellensúlyozhatja a marketing költségeket. Ebből a szempontból érdekes ez az új stratégia. Folyamatosan jól csinálni azonban nem könnyű, sok ügyességet igényel – mondta Noah Mallin, az IMGN Media márkastratégia-vezetője.
Stúdió újhullám
A Neutrogena Studios csak egy a számos tartalomstúdió közül, amelyek az elmúlt hónapokban megjelentek. A Procter & Gamble hasonló üzletágakat hozott létre az Old Spice férfi termékek és az SK-II prémium, fejlődő piacokra (pl Kína) készült bőrápolási márka számára. Tavaly novemberben a Corona sörgyártó is elindította a Corona Studios üzletágát és egy rövid YouTube-programmal mutatkozott be, „Free Range Humans” címmel. A sorozat az első globális tartalmi franchise-t jelentette az AB InBev részéről, amely a Corona Egyesült Államokon kívüli kizárólagos forgalmazója.
Egyes elemzők szerint a COVID-19 sok marketing szakembert ráébresztett, hogy képesek maguk kezelni egy tartalomstúdiót, nem kell külső partnerekre támaszkodni. A házon belüli tartalomalkotás tavaly március óta felszaporodott. A megkérdezett multinacionális marketingesek több mint fele (57%) létrehozott valamilyen házon belüli kreatív ügynökséget – derült ki a Hirdetők Világszövetsége és a The Observatory International szeptemberi jelentéséből. Ezen egységek 94% -a rendelkezik a digitális tartalomkészítéshez szükséges eszközökkel és tudással.
A P&G élen jár
A P&G, a házon belüli tartalomkészítés tendencia ékes példája. Az FMCG-óriás élen jár a hagyományos reklámoktól mentes jövő építésében, ahol az összes hirdetés valamilyen programot vagy digitális elemet tartalmaz. Másrészről az Ariel, Old Spice, Gillette, Pampers és számos piacvezető márka tulajdonosa továbbra is célorientált ügyekhez kapcsolódik olyan területeken, mint a társadalmi igazságosság és a fenntarthatóság.
A P&G emellett figyel a tartalom fejlesztés omnichannel (on- és offline) megközelítésére is. Márciusban az Old Spice fodrászüzletet nyitott az ohiói Columbusban, amely egyben digitális tartalomstúdió és termékfejlesztő laboratóriumként is működik. A hírességek fodrászai és ügyfeleik, köztük színészek, sportolók és zenészek sora digitális és közösségi média tartalmat állít elő a márka számára, és interaktív élményeket nyújt az ügyfeleknek.
Kapcsolódó cikkeink
Exkluzív márkáira fókuszál a ROSSMANN
A ROSSMANN kínálatában a nagy nemzetközi és saját márkás brandek…
Tovább olvasom >Pikáns újítással állt elő a McDonald’s marketingfronton
A McDonald’s egyedülálló marketingkampányt indított Hollandiában, melyben olyan plakátokat helyeznek…
Tovább olvasom >Ha nyár, akkor fesztivál!
Összeállításunkban megszólalnak a legjelentősebb hazai fesztiválok képviselői, akik megosztják az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták az „Év promóciója 2024”-díjakat
Idén 16. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >A BAT további 60 milliárd forintos beruházásával Pécsen füst nélküli termékek új gyártóközpontja jön létre
A mai napon Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel bejelentett befektetés…
Tovább olvasom >