A Neutrogena és az Old Spice is saját tartalom-stúdiót hozott létre

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2021. 04. 21. 10:00

A márka stúdiók arról szólnak, hogy a marketingszakemberek hogyan és milyen gyorsan érik el a  fogyasztók bevonásának és a márkabizalom növelésének új módjait, amelyek különböznek a  hagyományos, direkt hirdetésektől. Globális FMCG vállalatok, mint a P&G, J&J, AB InBev a trend éllovasai.

Old Spice tartalom stúdió

Az emberek olyan hirdetések nélküli platformokat keresnek, mint a streaming szolgáltatások, a márkák pedig a programok iránti vágy kielégítésére hajlanak – de kerülniük kell az öncélúságot, derül ki a Deep Dive elemzéséből.


Johnson & Johnson dokumentumfilm a napozásról

„A napon” című új dokumentumfilm a bőrrák témájával foglalkozik, és el akarja oszlatni a napbiztonsággal kapcsolatos mítoszokat, miközben tippeket kínál a kültéri védelemhez. A Kerry Washington által készített, 37 perces film április 27-én debütál az on-demand videó platformokon, és az Ad Age szerint több filmfesztiválon is hivatalos válogatásra bocsátják.

A nagy hírverés ellenére az “In the Sun” nem a Netflix, Hulu vagy bármely más streamer terméke, hanem a Johnson & Johnson Neutrogena bőrápolási termékcsaládja ilyen projekteknek szentelt belső tartalmi részlege készítette. Az olyan kezdeményezések, mint a Neutrogena Studios, arról árulkodnak, hogy a marketingesek is kísérleteznek saját berkeken belül, olyan tartalmak elkészítésével, amelyek gyorsan bevonzzák a fogyasztókat. A filmben a márka konkrétan nem kerül említésre.

-Vannak platformok, amelyeknek folyamatosan tartalomra van szükségük. Ha a márkák következetes tartalomszolgáltatóvá tudnak válni, az ellensúlyozhatja a marketing költségeket. Ebből a szempontból érdekes ez az új stratégia. Folyamatosan jól csinálni azonban nem könnyű, sok ügyességet igényel – mondta Noah Mallin, az IMGN Media márkastratégia-vezetője.

Stúdió újhullám

A Neutrogena Studios csak egy a számos tartalomstúdió közül, amelyek az elmúlt hónapokban megjelentek. A Procter & Gamble hasonló üzletágakat hozott létre az Old Spice férfi termékek és az SK-II prémium, fejlődő piacokra (pl Kína) készült bőrápolási márka számára. Tavaly novemberben a Corona sörgyártó is elindította a Corona Studios üzletágát és egy rövid YouTube-programmal mutatkozott be, „Free Range Humans” címmel. A sorozat az első globális tartalmi franchise-t jelentette az AB InBev részéről, amely a Corona Egyesült Államokon kívüli kizárólagos forgalmazója.

Egyes elemzők szerint a COVID-19 sok marketing szakembert ráébresztett, hogy képesek maguk kezelni egy tartalomstúdiót, nem kell külső partnerekre támaszkodni. A házon belüli tartalomalkotás tavaly március óta felszaporodott. A megkérdezett multinacionális marketingesek több mint fele (57%) létrehozott valamilyen házon belüli kreatív ügynökséget – derült ki a Hirdetők Világszövetsége és a The Observatory International szeptemberi jelentéséből. Ezen egységek 94% -a rendelkezik a digitális tartalomkészítéshez szükséges eszközökkel és tudással.

A P&G élen jár

A P&G, a házon belüli tartalomkészítés tendencia ékes példája. Az FMCG-óriás élen jár a hagyományos reklámoktól mentes jövő építésében, ahol az összes hirdetés valamilyen programot vagy digitális elemet tartalmaz. Másrészről az Ariel, Old Spice, Gillette, Pampers és számos piacvezető márka tulajdonosa továbbra is célorientált ügyekhez kapcsolódik olyan területeken, mint a társadalmi igazságosság és a fenntarthatóság.

A P&G emellett figyel a tartalom fejlesztés omnichannel (on- és offline) megközelítésére is. Márciusban az Old Spice fodrászüzletet nyitott az ohiói Columbusban, amely egyben digitális tartalomstúdió és termékfejlesztő laboratóriumként is működik. A hírességek fodrászai és ügyfeleik, köztük színészek, sportolók és zenészek sora digitális és közösségi média tartalmat állít elő a márka számára, és interaktív élményeket nyújt az ügyfeleknek.

Kapcsolódó cikkeink