Kissé romlott a német fogyasztók hangulata
A várakozásokkal ellentétben nem emelkedett tovább a német fogyasztói hangulatindex a GfK AG felmérése szerint, maradt a decemberi, több mint három éves csúcsnak számító érték közelében.
A GfK piackutató intézet előre tekintő felmérésének eredményeképp a német fogyasztói bizalmi index januári értéke 5,4 pontra csökkent a decemberi 5,5 pontról. Az előzetes elemzői várakozások 5,7 pontra történő emelkedésre számítottak.
A kedvező fogyasztói hangulat hátterében a növekvő vásárlási hajlandóság áll, ami a foglalkoztatottság alakulásával van összefüggésben. Németországban a munkanélküliség novemberben már 17. hónapja csökkent.
A GfK úgy fogalmazott, hogy a fogyasztói bizalom stabil maradt. „A fogyasztók szerint a német gazdaság helyreállása jól halad akkor is, ha az elmúlt hónapokban mutatkozó szokatlanul erős lendület nem is tartható fenn teljes mértékben.”
A gazdasági várakozások alindex értéke 58,8 pontra csökkent decemberben a novemberben mért 65,8 pontról. A jövedelmek alakulására vonatkozó várakozások alindex értéke 40,3 pontra mérséklődött az előző havi 44,9 pontról. A vásárlási hajlandóság alindex értéke pedig 33,8 pontra csökkent a korábban mért 39,3 pontról – írja a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >