A Nébih szennyezést talált egy tejüzem termékeiben
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/11/pexels-pixabay-66917.jpg)
Folyamatos az egyeztetés az ágazat szereplőivel
A Nébih ugyanakkor megjegyzi, hogy az érintett tételek nem kaphatók kereskedelmi forgalomban. A további vizsgálatokkor újabb szennyezett késztermékeket nem tártak fel, így a hazai tej és tejtermékek biztonsággal fogyaszthatóak.
A közleményben emlékeztettek, hogy az idei év időjárása különösen kedvezett a kukoricánál a penészgombák szaporodásának és az általuk termelt toxinszennyeződés kialakulásának, ami a szennyezett takarmány elfogyasztásával átkerülhet a tejbe is. A hatóság emiatt a takarmány-, valamint a tejágazatot egyaránt vizsgálja, azok képviselőivel pedig szoros és folyamatos kapcsolatot tart.
Ez a közlemény szerint a vállalkozások részéről rendszeres önellenőrző vizsgálatok elvégzésével valósítható meg. Probléma vagy gyanú esetén pedig haladéktalanul értesíteniük kell a hatóságot. Fontos, hogy az esetleges pozitív, azaz határérték feletti eredményről a magánlaboratóriumok is kötelesek tájékoztatni a Nébihet – zárta közleményét a hatóság.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
AM: hasznos és értékteremtő tevékenység a házikertek művelése
A minőségi élelmiszer előállításában fontosak a házikertek, kiemelkedő szerepük van…
Tovább olvasom >Nébih: szezámpasztát hívott vissza a forgalomból az Auchan
Szalmonella jelenlétének veszélye miatt visszahívja a forgalomból az Alfez Tahini…
Tovább olvasom >Nébih: javuló eredmények a Tisza-tavi nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzésen
Június utolsó hetében a Tiszta-tónál működő vendéglátóhelyeket ellenőrizte a Nemzeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >