A nagyvállalatok többsége globális szinten határoz a cég által választható bankról
A legnagyobb vállalatok 59 százalékánál globális szinten dől el, hogy mely bank szolgáltatásait veszik igénybe, 20 százalékuknál az anyacég a választható bankok körét jelöli ki, a végső döntést azonban a magyarországi menedzsment hozhatja meg – derül ki a CIB Bank nagyvállalatokat vizsgáló reprezentatív kutatásából.
Az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint a vállalatok ötöde – jellemzően a nagyobb árbevételű cégek – teljesen szabad kezet kap. A 15 milliárd feletti árbevétellel rendelkező vállalatoknak már több mint a harmada határozhat arról szabadon, hogy melyik pénzintézetet választja.
A kutatást a Bell Research végezte, 1750, kétmilliárd forint feletti árbevételt elérő vállalkozást reprezentáló mintán, 179 pénzügyi döntéshozó telefonos és esetenként személyes megkérdezésével.
A felmérés szerint a megkérdezett vezetők több mint 90 százaléka a megbízhatóságot, a magas szakmai színvonalat, az ügyfélközpontúságot, a hatékonyságot, valamint a kedvező ár-érték arányt várja el leginkább banki partnereitől.
A nagyvállalati vezetők 79 százaléka a pénzintézetek testre szabott termékkínálatát, 72 százalékuk pedig a bank jó hírnevét, presztízsét tartja fontosnak.
A kutatás szerint a bankválasztás során tízből hét nagyvállalat fokozottan figyelembe veszi a pénzintézetek minősítését is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszámú magyar készül nyaralni – külföldön is egyre többen pihennek
A pandémia utáni fellendülés nem ért véget: a CIB Bank…
Tovább olvasom >Milyen lesz a 2025-ös év? Indul a repülőrajt?
Ismét egy érdekes és hasznos összejövetelt tartott a Magyar Termék…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >