Milyen lesz a 2025-ös év? Indul a repülőrajt?
Ismét egy érdekes és hasznos összejövetelt tartott a Magyar Termék Nonprofit Kft. a Mesterművek Üzleti Klub keretein belül. A rendezvény fő témája a 2025-ös év kihívásai, lehetőségei voltak. Benedek Eszter ügyvezető hangsúlyozta, két éve építik az üzleti klubot, amelyből mára egy fontos szakmai és kapcsolatteremtő közösség alakult ki.
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.

Benedek Eszter
ügyvezető
Magyar Termék
Mesterművek Üzleti Klub márciusban egy különleges helyszínen, a MOL toronyban, a Michelin-kalauzban ajánlott Virtu étteremben várta tagjait. Benedek Eszter ügyvezető kiemelte, a Magyar Termék Nonprofit Kft. célja, hogy tudásmegosztással, kapcsolatépítéssel, hasznos információkkal segítse a hazai kkv-kat, és ez az esemény is pontosan ezt szolgálja.
Az előadások sorát Daróczi Gábor, a CIB Bank KKV Budapest régióigazgatója nyitotta meg. Elmondta, hogy a kkv-hitelezés dinamikája tavaly és az azt megelőző évben lelassult. Ez a csökkenő trend most megállt, de egyelőre szignifikáns emelkedés nem tapasztalható. Amit pozitívumként emelt ki, hogy jelentősen megnőtt az érdeklődés a termékek iránt. Az új programok hatására látszik, hogy a vállalkozók elkezdtek beruházásokban gondolkodni, ez pedig változást indukálhat a hitelezésben is.
Pintér-Péntek Imre, a Magyar Kereskedelemi és Iparkamara általános alelnöke elmondta: a kamara új vezetése új szellemiséget is hozott a szervezetbe. Fontosnak tartotta kiemelni, hogy a kamara azért van, hogy szolgálja a 900 ezer vállalkozót, amelyet tagjai között tud. Célja a gazdaságfejlesztés és a bürokráciacsökkentés már rövid távon, továbbá, hogy minden szinten együttműködjenek a kormánnyal, valamint az érdekképviseletekkel, hogy ez mihamarabb megvalósulhasson.
Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára a Demján Sándor Program kkv-kat érintő részét ismertette, amely iránt az érdeklődés minden várakozást felülmúlt. A program 1400 milliárd forintnyi forrást mozgat meg a hazai kkv-k termelékenységének javítása, méretugrásuk elősegítése érdekében, amelyhez a vállalkozók további 1400 milliárd forintot tesznek majd hozzá.
A szakmai szekció zárásaként a résztvevők egy kerekasztal-beszélgetést hallgathattak meg. Dirk Wölfer, a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara kommunikációs osztályvezetője kiemelte, nagy változás van Németországban. Húsvétra várhatóan feláll az új kormány, de addig is a leendő kormánypártok egy 800-900 milliárd eurós infrastrukturális és védelmi alap felállítását határozták el. A 4000 milliárd eurós német GDP-hez képest óriási beruházási alap nem csak Németországra, hanem egész Európára pozitív hatással lehet.
Molnár Tamás, a Herman Ottó Intézet általános ügyvezető helyettese elmondta, a Közös Agrárpolitikában most több olyan forrás van, amit innovációra és precíziós gazdálkodás fejlesztésére fordíthatnak a vállalkozók. Ebben ugyanis a magyar agrárgazdaságok kissé hátrányban vannak a versenytársaikhoz képest, a generációváltás is problémát jelent.
Prohászka Andrea, a Tutti Kft. ügyvezetője elmondta, a tavalyi év komoly kihívásokat hozott, és idén is óvatosan figyelik a piaci folyamatokat. A cég vezetője szerint a fogyasztói bizalom változékonysága, az alapanyagárak emelkedése és a növekvő munkabérigények mind olyan tényezők, amelyekhez alkalmazkodni kell. Ennek ellenére a vállalat elkötelezett amellett, hogy stabilitását megőrizze, több lábon álljon, és folyamatosan keresse az új lehetőségeket a növekedésre.
Varga László, az Auchan Magyarország Kft. termékigazgatója szerint a fogyasztói bizalom erősítése kiemelt cél. Közös érdeke mind a termelőnek, feldolgozónak és kiskereskedőnek is, hogy kiemelt fókuszban legyen a fogyasztók vásárló- erejének megvédése, ehhez pedig a jelenlegi helyzetben szükséges az átadói és eladási árak szinten tartása vagy akár csökkentése is.
A Mesterművek Üzleti Klub végül egy vezetett bejárással zárult a MOL-székházban a szervezők jóvoltából. //
Kapcsolódó cikkeink
Több mint ezer vállalkozás kapta meg a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” vouchert
Újabb siker a Demján Sándor Programban: az ezredik vállalkozás is…
Tovább olvasom >Új pályán a kiskereskedelem
A kiskereskedelem nem csupán a gazdasági növekedés motorja, hanem a…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >