A nagyvállalatok többsége globális szinten határoz a cég által választható bankról
A legnagyobb vállalatok 59 százalékánál globális szinten dől el, hogy mely bank szolgáltatásait veszik igénybe, 20 százalékuknál az anyacég a választható bankok körét jelöli ki, a végső döntést azonban a magyarországi menedzsment hozhatja meg – derül ki a CIB Bank nagyvállalatokat vizsgáló reprezentatív kutatásából.
Az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint a vállalatok ötöde – jellemzően a nagyobb árbevételű cégek – teljesen szabad kezet kap. A 15 milliárd feletti árbevétellel rendelkező vállalatoknak már több mint a harmada határozhat arról szabadon, hogy melyik pénzintézetet választja.
A kutatást a Bell Research végezte, 1750, kétmilliárd forint feletti árbevételt elérő vállalkozást reprezentáló mintán, 179 pénzügyi döntéshozó telefonos és esetenként személyes megkérdezésével.
A felmérés szerint a megkérdezett vezetők több mint 90 százaléka a megbízhatóságot, a magas szakmai színvonalat, az ügyfélközpontúságot, a hatékonyságot, valamint a kedvező ár-érték arányt várja el leginkább banki partnereitől.
A nagyvállalati vezetők 79 százaléka a pénzintézetek testre szabott termékkínálatát, 72 százalékuk pedig a bank jó hírnevét, presztízsét tartja fontosnak.
A kutatás szerint a bankválasztás során tízből hét nagyvállalat fokozottan figyelembe veszi a pénzintézetek minősítését is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >Agóra-Vízió: A Magyar Termékek iránt a jövőben sem csökken majd a kereslet
Rendkívül sikeres 10. jubileumi konferenciát tartott a Magyar Termék Nonprofit Kft.…
Tovább olvasom >Mi a sikeres hitelszerzés kulcsa? – Mottó: „Az ár az, amit fizetsz, az érték az, amit kapsz!”
A címben szereplő kérdés megválaszolása egyszerűnek tűnik, azonban a jelen…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >