A nagyvállalatok többsége globális szinten határoz a cég által választható bankról
A legnagyobb vállalatok 59 százalékánál globális szinten dől el, hogy mely bank szolgáltatásait veszik igénybe, 20 százalékuknál az anyacég a választható bankok körét jelöli ki, a végső döntést azonban a magyarországi menedzsment hozhatja meg – derül ki a CIB Bank nagyvállalatokat vizsgáló reprezentatív kutatásából.
Az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint a vállalatok ötöde – jellemzően a nagyobb árbevételű cégek – teljesen szabad kezet kap. A 15 milliárd feletti árbevétellel rendelkező vállalatoknak már több mint a harmada határozhat arról szabadon, hogy melyik pénzintézetet választja.
A kutatást a Bell Research végezte, 1750, kétmilliárd forint feletti árbevételt elérő vállalkozást reprezentáló mintán, 179 pénzügyi döntéshozó telefonos és esetenként személyes megkérdezésével.
A felmérés szerint a megkérdezett vezetők több mint 90 százaléka a megbízhatóságot, a magas szakmai színvonalat, az ügyfélközpontúságot, a hatékonyságot, valamint a kedvező ár-érték arányt várja el leginkább banki partnereitől.
A nagyvállalati vezetők 79 százaléka a pénzintézetek testre szabott termékkínálatát, 72 százalékuk pedig a bank jó hírnevét, presztízsét tartja fontosnak.
A kutatás szerint a bankválasztás során tízből hét nagyvállalat fokozottan figyelembe veszi a pénzintézetek minősítését is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mi a sikeres hitelszerzés kulcsa? – Mottó: „Az ár az, amit fizetsz, az érték az, amit kapsz!”
A címben szereplő kérdés megválaszolása egyszerűnek tűnik, azonban a jelen…
Tovább olvasom >Nem túl pozitív helyzetről számolt be a Coface
Rövidesen a cégek belekalkulálhatják a 400 forint feletti euróárfolyamot a…
Tovább olvasom >CIB: az idén 4-5 százalékkal nőhet a GDP
A magyar gazdaság az idén 4-5 százalék közötti ütemben bővülhet,…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >