A munkahelyi jó légkör fontossága megelőzi a fizetést a fiatalok körében – itt a Randstad 2025-ös kutatása
A jó hangulat legalább olyan fontos, mint a fizetés
A Randstad nemzetközi Employer Brand Research kutatásában 34 ország 170 ezer válaszadója vett részt, köztük több mint 7 ezer magyar munkavállaló. A kutatás megállapítása szerint a legfontosabb munkáltatói vonzerőtényező hazánkban továbbra is az „attraktív fizetés és juttatások” maradt, ezt követi a munkahelyi légkör minősége, a munka-magánélet egyensúlya, a hosszú távú állásbiztonság és a pénzügyi stabilitás.
Érdekesség, hogy a legfiatalabb korosztály, a Z generáció számára már a kellemes munkakörnyezet fontosabb, mint a fizetés. Ők a munkahelyi atmoszférát tekintik a legfőbb értéknek, és 64%-uk elégedett is jelenlegi munkahelyével ezen a téren – míg az idősebb generációk körében ezzel az aránnyal nem találkozunk.
Korosztályok között látványos eltérések
A kutatás világosan megmutatja: az életkor előrehaladtával a munkavállalók elvárásai is változnak. Míg a Z generáció tagjai a pozitív közösségi élményt helyezik előtérbe, addig az X generáció és a baby boomerek sokkal inkább a stabilitást keresik – különös tekintettel az állásbiztonságra. Az is kirajzolódik, hogy a fizetéssel kapcsolatos elégedetlenség az életkor előrehaladtával egyre nő, ugyanakkor a fiatalabbak pozitívabban ítélik meg jelenlegi juttatásaikat.
Kiemelkedő iparágak és elvárások
A kutatás nemcsak az általános elvárásokat vizsgálta, hanem iparági bontásban is elemezte a munkáltatói vonzerőt. A legvonzóbb szektorok közé továbbra is az IT, az egészségügy, a mérnöki és a pénzügyi szektor tartoznak – ezekben az ágazatokban a munkavállalók magas fizetést, karrierlehetőséget és rugalmasságot keresnek. A fiatalabb munkavállalók számára különösen vonzó az innováció és a digitális eszközhasználat, ezért azok a cégek lehetnek előnyben, akik ebben élen járnak.
Munkaerő-megtartás: új stratégiákra van szükség
A felmérés azt is megállapította, hogy a munkavállalók közel fele aktívan vagy passzívan nyitott új lehetőségekre – azaz vagy konkrétan keres munkát, vagy nem zárja ki a váltást. A vállalatok számára így különösen fontossá válik a munkáltatói márka tudatos építése: a megtartás már nem pusztán bérezési kérdés, hanem az élmény, a rugalmasság, a fejlődési lehetőség és a munkahelyi kultúra kombinációja.
Kapcsolódó cikkeink
Több home office munkalehetőség nyílt az elmúlt egy évben, mint az azt megelőzőben
Tavaly az érintett munkavállalók többsége szigorításra számított a home office-ra…
Tovább olvasom >Itt a nyári diákmunka-szezon: most kell lépni
Közeleg a nyári szezon, a diákmunka-piac pedig már most élénk…
Tovább olvasom >Jön a III. Employer Branding Konferencia – A jövő már jelen?
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai kérdés.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztus végéig meghosszabbítják az élelmiszerek árréscsökkentését
Nagy István agrárminiszter a saját Facebook-oldalán jelentette be, hogy a…
Tovább olvasom >Csökken a kereskedelem jövedelmezősége – érdemi forrásokat nyit meg a kormány
Május 28-án tartották a Laurel Számítástechnikai Kft. sorrendben 12. Retail…
Tovább olvasom >Szigorodnak a húskészítményekre vonatkozó szabályok – új fogalom is bekerül a rendeletbe
Újabb, a hazai élelmiszerszabályozást érintő módosítási tervezet jelent meg: az…
Tovább olvasom >