A munkahelyi jó légkör fontossága megelőzi a fizetést a fiatalok körében – itt a Randstad 2025-ös kutatása
A jó hangulat legalább olyan fontos, mint a fizetés
A Randstad nemzetközi Employer Brand Research kutatásában 34 ország 170 ezer válaszadója vett részt, köztük több mint 7 ezer magyar munkavállaló. A kutatás megállapítása szerint a legfontosabb munkáltatói vonzerőtényező hazánkban továbbra is az „attraktív fizetés és juttatások” maradt, ezt követi a munkahelyi légkör minősége, a munka-magánélet egyensúlya, a hosszú távú állásbiztonság és a pénzügyi stabilitás.
Érdekesség, hogy a legfiatalabb korosztály, a Z generáció számára már a kellemes munkakörnyezet fontosabb, mint a fizetés. Ők a munkahelyi atmoszférát tekintik a legfőbb értéknek, és 64%-uk elégedett is jelenlegi munkahelyével ezen a téren – míg az idősebb generációk körében ezzel az aránnyal nem találkozunk.
Korosztályok között látványos eltérések
A kutatás világosan megmutatja: az életkor előrehaladtával a munkavállalók elvárásai is változnak. Míg a Z generáció tagjai a pozitív közösségi élményt helyezik előtérbe, addig az X generáció és a baby boomerek sokkal inkább a stabilitást keresik – különös tekintettel az állásbiztonságra. Az is kirajzolódik, hogy a fizetéssel kapcsolatos elégedetlenség az életkor előrehaladtával egyre nő, ugyanakkor a fiatalabbak pozitívabban ítélik meg jelenlegi juttatásaikat.
Kiemelkedő iparágak és elvárások
A kutatás nemcsak az általános elvárásokat vizsgálta, hanem iparági bontásban is elemezte a munkáltatói vonzerőt. A legvonzóbb szektorok közé továbbra is az IT, az egészségügy, a mérnöki és a pénzügyi szektor tartoznak – ezekben az ágazatokban a munkavállalók magas fizetést, karrierlehetőséget és rugalmasságot keresnek. A fiatalabb munkavállalók számára különösen vonzó az innováció és a digitális eszközhasználat, ezért azok a cégek lehetnek előnyben, akik ebben élen járnak.
Munkaerő-megtartás: új stratégiákra van szükség
A felmérés azt is megállapította, hogy a munkavállalók közel fele aktívan vagy passzívan nyitott új lehetőségekre – azaz vagy konkrétan keres munkát, vagy nem zárja ki a váltást. A vállalatok számára így különösen fontossá válik a munkáltatói márka tudatos építése: a megtartás már nem pusztán bérezési kérdés, hanem az élmény, a rugalmasság, a fejlődési lehetőség és a munkahelyi kultúra kombinációja.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a bruttó átlagkereset 708 300 forint volt, 9,8 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit
2025 áprilisában a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 708…
Tovább olvasom >Egy év múlva nem lehet büntetlenül bérkülönbség a női és a férfi munkavállalók között
Jövő júniusban lép hatályba a bérek átláthatóságáról szóló uniós irányelv,…
Tovább olvasom >Tudás, tisztelet, csapatmunka – így épül a jövő munkahelye
A munkahelyi környezet egyre sokszínűbbé válik azáltal, hogy több generáció…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >