A Mondelez bővíti fenntartható búzatermesztési programját Magyarországon
Az amerikai Mondelez élelmiszergyártó nemzetközi nagyvállalat bővíti a fenntartható búzatermesztési programját Magyarországon is, a székesfehérvári gyárukban készülő kekszek egyre nagyobb hányadát a programban termesztett Harmony búzából előállított lisztből gyártják – közölte a Modelez kedden az MTI-vel.
A közleményben felidézik, a Mondelez International azt vállalta, hogy 2022 végéig minden európai kekszmárkája a fenntartható búzatermesztési programjukban, a Harmony programban termelt búzából készüljön.
Tavaly az Európában gyártott kekszeiknek 91 százalékához használtak a fenntartható búzatermesztési program keretében előállított alapanyagot. A tervek szerint az idén év végére a Magyarországon gyártott kekszeknél is ez lesz a bevett gyakorlat, köztük a Győri Édes termékek esetében – írják a közleményben.
A több mint 10 évvel ezelőtt, Franciaországban létrehozott Harmony Program a biológiai sokféleséget és a helyes környezetvédelmi gyakorlatokat támogatja az európai búzatermesztésben. A Harmony programban mára több mint 1500 gazda és 18 malom vesz részt Belgiumban, Csehországban, Franciaországban, Magyarországon, Lengyelországban, Olaszországban és Spanyolországban. Magyarországon 2019-ben vetettek először Harmony búzát, amelyet 2020 júliusában takarítottak be.
Mayer Gábor, a Mondelez Hungária Kft. ügyvezetője a közleményben kiemelte, a Harmony program bővítése a teljes magyarországi kekszgyártásukat érinti. Büszkék arra, hogy a székesfehérvári üzemünkben készülő kekszek egyre nagyobb arányban Harmony búzából készülnek.
Az MTI érdeklődésére a Mondelez közölte, hogy Magyarországon évente mintegy 16 ezer tonna kekszet gyártanak Székesfehérváron.
Nyilvános cégadatok szerint a székesfehérvári Győri Keksz Kft. tavaly 9,9 milliárd forint árbevételt ért el az előző évi 10 milliárd forint után, a társaság adózott eredménye 794 forint volt 2021-ben az egy évvel korábbi 674 millió forint után.
A Mondelez International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) a világ 150 országában forgalmazza snacktermékeit, 2021-ben nettó 29 milliárd dolláros árbevétellel a világ vezető snackgyártója lett, olyan globális márkák tartoznak hozzá, mint az Oreo, belVita és LU kekszek, a Cadbury Dairy Milk, a Milka és Toblerone csokoládék, Sour Patch Kids cukorka és Trident rágógumi. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MBH AgrárTrend Index: stabilizálódtak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése 2024 első…
Tovább olvasom >Az EP jóváhagyta az EU közös agrárpolitikájának felülvizsgálatát
Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén jóváhagyta a közös agrárpolitika…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: a csapadék jót tett a növények fejlődésének
Az elmúlt napok hűvös időjárása megállította a növények idő előtti,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >