A Mondelez bővíti fenntartható búzatermesztési programját Magyarországon
Az amerikai Mondelez élelmiszergyártó nemzetközi nagyvállalat bővíti a fenntartható búzatermesztési programját Magyarországon is, a székesfehérvári gyárukban készülő kekszek egyre nagyobb hányadát a programban termesztett Harmony búzából előállított lisztből gyártják – közölte a Modelez kedden az MTI-vel.

Magyarországon is bővíti fenntartható búzatermesztési programját a Mondelez
A közleményben felidézik, a Mondelez International azt vállalta, hogy 2022 végéig minden európai kekszmárkája a fenntartható búzatermesztési programjukban, a Harmony programban termelt búzából készüljön.
Tavaly az Európában gyártott kekszeiknek 91 százalékához használtak a fenntartható búzatermesztési program keretében előállított alapanyagot. A tervek szerint az idén év végére a Magyarországon gyártott kekszeknél is ez lesz a bevett gyakorlat, köztük a Győri Édes termékek esetében – írják a közleményben.
A több mint 10 évvel ezelőtt, Franciaországban létrehozott Harmony Program a biológiai sokféleséget és a helyes környezetvédelmi gyakorlatokat támogatja az európai búzatermesztésben. A Harmony programban mára több mint 1500 gazda és 18 malom vesz részt Belgiumban, Csehországban, Franciaországban, Magyarországon, Lengyelországban, Olaszországban és Spanyolországban. Magyarországon 2019-ben vetettek először Harmony búzát, amelyet 2020 júliusában takarítottak be.
Mayer Gábor, a Mondelez Hungária Kft. ügyvezetője a közleményben kiemelte, a Harmony program bővítése a teljes magyarországi kekszgyártásukat érinti. Büszkék arra, hogy a székesfehérvári üzemünkben készülő kekszek egyre nagyobb arányban Harmony búzából készülnek.
Az MTI érdeklődésére a Mondelez közölte, hogy Magyarországon évente mintegy 16 ezer tonna kekszet gyártanak Székesfehérváron.
Nyilvános cégadatok szerint a székesfehérvári Győri Keksz Kft. tavaly 9,9 milliárd forint árbevételt ért el az előző évi 10 milliárd forint után, a társaság adózott eredménye 794 forint volt 2021-ben az egy évvel korábbi 674 millió forint után.
A Mondelez International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) a világ 150 országában forgalmazza snacktermékeit, 2021-ben nettó 29 milliárd dolláros árbevétellel a világ vezető snackgyártója lett, olyan globális márkák tartoznak hozzá, mint az Oreo, belVita és LU kekszek, a Cadbury Dairy Milk, a Milka és Toblerone csokoládék, Sour Patch Kids cukorka és Trident rágógumi. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komplex támogatási program segíti a ragadós száj- és körömfájás sújtotta állattartó telepeket
Komplex támogatási program kidolgozásával segíti az Agrárminisztérium a ragadós száj-…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: csapadékra várnak a növények
Az elmúlt egy hét csapadékszegény időjárása nem tett jót a…
Tovább olvasom >Növényvédő szerek alkalmazhatósága a különböző kukorica kultúrákban
A növényvédő szerek kiválasztásakor kiemelt jelentőséggel bír, hogy az adott…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >