A Mondelēz 10 év után újra belép a hazai rágógumipiacra – Magyarországra is megérkeztek a Halls rágógumik
A Halls rágógumik januári lengyelországi bemutatkozása után a Mondelēz International hazánkban is bevezeti a Halls rágógumi-termékcsaládot. A világ legnagyobb snackgyártója Magyarországon egy régi-új kategóriával jelenik meg, hiszen 10 évvel ezelőtt a vállalat már sikeresen megmérette magát a Tridenttel. A csokoládé, keksz és cukorka kategóriákban piacvezető Mondelēz Hungária Kft. ügyvezető igazgatóját, Mayer Gábort kérdeztük arról, mik a várakozásai a kategória újrabevezetésével s az innovatív, új Halls rágógumik fogyasztói, piaci fogadtatásával kapcsolatban.
– Miért most döntöttek a piacra lépésről?
– Őszintén szólva én már régóta nagyon szerettem volna, hogy a csokoládé, keksz és cukorka kategóriák mellett egy új snack szegmensben is versenybe szálljunk. A Mondelēz International a közép-európai országok közül idén elsőként Lengyelországban lépett be (sikeresen) a rágógumipiacra. Egy olyan piacra, melyet eleddig 90%-ban egy konkurens gyártó dominált. 10 évvel ezelőtt Magyarországon bevezettük a Tridentet – mely a Hallsszal együtt szintén globális power brandünk –, és a terméknek akkor nagy sikere volt. A januári lengyel bevezetéskor úgy éreztem, a mi piacunk is érett a változásra s a Halls rágógumik bevezetésére.
– Mire alapozza optimizmusát?
– Először is a Halls világmárka. Halls cukorkáink, melyeket sokáig Győrben gyártottunk a hazai és exportpiacokra is, rendkívül népszerűek a magyar fogyasztók körében. Erős márkaismertségünk van tehát. Másodsorban a Mondelēz International világszerte és Európában is bizonyított már a rágógumi kategóriában. Globálisan a másodikak, az öreg kontinensen az elsők vagyunk a kategóriában. Jelentős piaci részesedéssel rendelkezünk számos európai országban a Stimorol, V6, Trident és a Hollywood rágógumijainkkal. Végül, de nem utolsósorban a Halls új rágógumijai tényleg egyedülálló termékek.
– Mitől is különlegesek a Halls rágógumik?
– Nos, az ember azt gondolná, egy ilyen látszólag egyszerű termékkategóriában nem nagyon lehet újat nyújtani. Büszkén mondhatom, az innovációban itt is jeleskedünk. A rágógumi belsejében található mentolgranulátumoknak köszönhetően azt ígérhetjük fogyasztóinknak, hogy egyetlen mentolos rágógumi 60 percen át extra frissességet nyújt – és ez mindenképpen újdonság.
– Milyen szortimenttel jelennek meg a piacon?
– Rögtön négy ízvariánssal lepjük meg a fogyasztóinkat. Két mentolos (fodor- és borsmentás) és két gyümölcsös ízesítéssel jelentkezünk. A lengyel piacon is nagy sikerrel debütált görögdinnyés és citrusos ízesítés lesz még az induló palettánkon.
– A lengyel piaci bevezetést a Big 4 két tagja, a KMPG és a PwC is úgy kommentálta, hogy gyakorlatilag csak a Mondelēz International az egyetlen szóba jöhető snackgyártó, mely változást tud hozni arra a piacra, melyet egy konkurens gyártó termékei dominálnak. Mire számít Magyarországon?
– Én és a kollégáim is szeretjük a kihívásokat. Hiszek a kategóriában, a globális power brandünk és az innovációink erejében, s nem utolsósorban értékesítő kollégáim tehetségében. Azért vágtunk bele a bevezetésbe, mert sikerre akarjuk vinni a terméket. Mindemellett úgy vélem, kereskedelmi partnereink is nagy érdeklődéssel várnak egy új, üde és friss terméket a rágógumi kategóriában.
– Apropó, polcok. Milyen ütemezésben vezetik be a hazai piacra az új Halls rágógumikat?
– A nyár folyamán modern trade, local modern trade és más kiskereskedelmi partnereink is csatlakoznak a termék bevezetéséhez. Természetesen komoly marketingtámogatást is kap a termékcsalád. A bevezetéshez 360 fokos marketingkampány is társul, sok-sok meglepetéssel. Jövünk! (x)
Kapcsolódó cikkeink
Airwaves® Lime & Ginger
Az Airwaves® márka 2019 óta most először fejlesztett ki egy…
Tovább olvasom >Lezárta a rágógumi üzletág értékesítését a Mondelēz International a fejlett piacokon
A Mondelēz International lezárta az Egyesült Államokban, Kanadában és– Portugália…
Tovább olvasom >Egy jó darabig még hiánycikk marad a Pilóta keksz
Nagyjából három hónapja lett hiánycikk a Pilóta keksz, vagy ahogyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >