A minőség íze
Tavaly szeptemberben új tulajdonosa lett a hazai pulykaágazat meghatározó szereplőjének, az idén 30 éves Gallicoop Zrt.-nek. Ezzel új fejezet nyílt az 1100 munkavállalót foglalkoztató cég előtt, lehetőséget biztosítva a fejlesztéseknek, valamint a további belföldi és külföldi piacszerzésnek. Muzsek András vezérigazgatót elsősorban jövőképéről kérdeztük.
Mi változik a tulajdonosváltással egy sikeres húsipari cég életében?
– Adott egy lassan változó piac, amelynek szereplői ugyanolyan koncepcióval állítják elő az alapanyagaikat és dolgozzák fel azokat. A vírusválság alatt sem a konkurensek száma, sem a vágott pulyka mennyisége nem csökkent. Ebben a helyzetben kell, kellett megtalálnunk a leghatékonyabb üzleti megoldásokat.
Nemcsak a gondolkodásmód változik, 30 sikeres év után eljött a termékváltás ideje is. Természetesen piackutatással kezdtünk; felméréseink szerint a fogyasztók ismerték termékeinket, de nem igazán tudták azokat a pulykához vagy a Gallicoophoz kötni.
Üzletpolitikánkban prioritást élvez a fejlődés igénye. Elsődleges célunk most szortimentünk racionális bővítése, és ezzel együtt termékeink felfelé pozicionálása. Azaz egyre több olyan minőségű Gallicoop-termék megjelenése a polcokon, amelyeket a nagyobb vásárlóerejű fogyasztók is szívesen és rendszeresen választanak. Ebben a munkában óriási szerepe van a marketingnek: márkát építünk, terméket fejlesztünk, és az igénybe vehető pályázati források felhasználásával a magasabb minőségi igényeket kielégíteni képes feldolgozó gyártósorokat, üzemet létesítünk.
Mit jelent mindez a konkrétumok szintjén?
– Közel a teljes FMCG-szektorba szállítjuk termékeinket. Fontosnak tarjuk kapcsolatunk elmélyítését stratégiai partnereinkkel, akikre támaszkodni is szeretnénk új termékcsoportjaink bevezetésében.
21 ezer tonnányi továbbfeldolgozott termékünk jelentős hányada különböző üzletláncok saját márkás termékeiként kerülnek a fogyasztókhoz – ezen az arányon mindenképpen szeretnénk változtatni.
Az értékesítésben tekintélyes mennyiséget jelentő exportunk struktúráját ugyancsak átalakítjuk, növeljük a feldolgozott termékek arányát.
Milyen hatással volt a cég eredményeire a COVID-19 válság?
– Minthogy a magyar pulykaágazat a pulykamell számottevő részét az EU horeca piacain értékesíti, a vírus különösen nagy ütést mért a szegmensre, jelentősen csökkent a friss hús iránti kereslet.
A lehetséges menekülési útvonalakat nagyban korlátozza, hogy a technológiai fejlesztés komoly eszköz- és beruházásigénnyel jár. Gyártósoraink a vírusválság megjelenése előtti időszakhoz hasonlóan folyamatosan működtek, tehát a megoldást a piacon kellett keresnünk. Új kereskedelmi csatornákat kezdtünk építeni, közvetlen kapcsolatot építünk a fogyasztóval, bővítettük ázsiai exportpiacainkat.
Itthon az értékesítés többnyire stagnált, növekedést leginkább csak a panírozott termékek és a készítmények kategóriájában tapasztaltunk.
Milyen hatással vannak termékfejlesztésükre az új évtized meghatározó trendjei?
– Ami a gyártást illeti: ökológiai lábnyomunkat minden módon csökkenteni próbáljuk. Vágóhidunkat napelemekkel fedjük – pályázaton elnyert segítséggel. Lehetőségeink szerint tevékenységünk minden melléktermékét hasznosítjuk: a tollból és vérből például állateledel készül, a hulladékot korszerű és környezetbarát biogázüzemben dolgozzák fel, és saját biológiai szennyvíztisztítónk is van.
Miért válassza a fogyasztó a pulykahúst, illetve a Gallicoop termékeit?
– Az egészségtrendek szempontjából a pulykahús az ideális alapanyagok közé tartozik. Nemcsak azért, mert a pulyka a fenntarthatóság szempontjából az egyik legértékesebb állatfajtához tartozik, hanem mert adottságai miatt a fehér- és a vöröshúsok között is optimális választási lehetőséget jelent a fogyasztónak.
Az egyre gyorsuló életmódhoz igazodva fejlesztéseink a kényelmi termékek irányába mozdulnak, figyelembe véve a speciális ízvilágú és mentes termékek igényét is. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Látszik a fény az alagút végén
Végre látni a fényt az alagút végén: az inflációs ráták…
Tovább olvasom >Most invesztálni kell a szalámimárkákba
Idén már nem nőtt a szalámik átlagára, és az eladások…
Tovább olvasom >Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >