A Milka csokoládék kisebbek lesznek a kakaó drágulása miatt
A csokoládék gyártásában világszerte érezhető változások zajlanak, mivel a kakaó árának drasztikus emelkedése új kihívások elé állítja az iparágat. A Mondelez, a Milka csokoládék gyártója, radikális lépésre szánta el magát: csökkenti a csokoládészeletek méretét – írja a VG.
A vállalat a Krone német napilapnak adott nyilatkozatában bejelentette, hogy a piaci helyzet miatt kénytelenek módosítani a Milka táblacsokoládék súlyát mind a standard, mind a nagyobb kiszereléseknél.
Milyen változások várhatóak?
- Az alpesi tejcsokoládé, a mogyorós csoki, az étcsokoládé és a fehér csoki esetében a súly 100 grammról 90 grammra csökken.
- A nagyobb kiszerelések esetében ugyanezeknél az ízeknél a csomagolások 270 grammról 250 grammra csökkennek.
A Mondelez hangsúlyozta, hogy a döntést alapos mérlegelés előzte meg, és a termékméretek módosítását csak akkor hajtják végre, ha az elkerülhetetlen.
A kakaó drágulásának hatásai az iparágra
Nem csak a Milka csokoládék kerülnek nehéz helyzetbe. Más csokoládégyártók, például a Lindt & Sprüngli és a Ritter is kénytelenek reagálni a kakaópiacon tapasztalható áremelkedésre. Ők azonban a csomagolások méretének csökkentése helyett az árak emelése mellett döntöttek.
A kakaó ára 2024-ben drámai növekedést mutatott: a New York-i árutőzsdén az ár 161%-kal emelkedett, és december közepén elérte a 10 100 dolláros rekordárat tonnánként.
A csokoládé így lassan luxuscikké válik, és a fogyasztók is kénytelenek lesznek alkalmazkodni a változó piaci viszonyokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
A csokoládépiac nehézségei: drágulás, fenntarthatósági kihívások és új trendek
A csokoládé hosszú ideje az egyik legkedveltebb édesség, azonban a…
Tovább olvasom >Árverseny a dubai csokiért: a Lidl újabb kedvezménnyel robbantott
Újabb fordulatot vett a dubai csoki árversenye: a Lidl most…
Tovább olvasom >Az idei karácsony slágertermékei a dobozos csokoládé-válogatások és a játékok
Az idei karácsonyi szezon slágertermékei a csokoládé-válogatások és az edukatív…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >