A METRO lépést tart egészséges életmódot követők igényeivel
Az egészségtudatos életmód egyre népszerűbb világszerte. Európában az elmúlt években 35%-kal nőtt az egészséges életmódot követőknek szóló termékeket vásárlók száma. Ez a trend évek óta jellemző Magyarországon is. A rendszeres testmozgás mellett a helyes táplálkozás az, amelyben néhány alapvető szabály betartásával nagyon sokat tehetünk az egészségünkért. Ahogy az amerikai ultramaraton futó Scott Jurek mondta: „A minőségi élelmiszer nem más, mint a legolcsóbb egészségbiztosítás”.
A nagy többség számára a tudatos, egészséges táplálkozás szerencsére „csupán” az egészségmegtartásról, a betegségmegelőzésről szól. Ugyanakkor sokan kényszerülnek valamilyen speciális étrend betartására, egyre többen küzdenek ételintoleranciával vagy ételallergiával. Számukra még fontosabb, hogy a boltok polcairól biztonsággal fogyasztható élelmiszereket vehessenek le.
A METRO lépést tart mindkét fajta igénnyel!
Az egészséges életmódot követőknek szóló termékek forgalma a társaság magyarországi önkiszolgáló nagykereskedelmi áruházaiban 2019 és 2020 között 24%-kal nőtt, idén pedig már március végén elérte a tavalyi év forgalmának 60%-át.
A METRO számára mindig fontos volt az egészséges életmódot követőknek szóló élelmiszerek gazdag választéka, korábban is kitüntetett figyelmet fordított erre a területre. A közelmúltban a vásárlói igények még határozottabban ebbe az irányba indították el a céget. Ennek folyományként az utóbbi időben megduplázta e kategória termékeinek számát, az áruházakban lényegesen több teret ad az „Egészségtudatos” kínálatnak. Sőt, az egészséges életmódot követőknek szóló élelmiszereket a közelmúlttól külön részlegen találják meg a vásárlók. A 8 polcnyi területen a friss zöldségek, gyümölcsök, a bio- és mentes ételek, a növelt fehérjetartalmú és a funkcionális termékek, a növényi alapú „helyettesítő”, a csökkentett cukor- és sótartalmú termékek egyaránt megtalálhatók.
Külön öröm a cég számára, hogy a hazai gyártók aránya e termékkategóriában 55%-ra nőtt. Az ismert magyar márkák mellett egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a hazai kistermelők, akiket a cég külön odafigyeléssel támogat.
A nemzetközi és hazai egészségtudatos trendből a Horeca szektor is egyre markánsabban veszi ki a részét. A hazai éttermekben járva tapasztalhatjuk, hogy a legtöbb helyen már feltüntetik az étlapon a különböző ételérzékenységeket, összetevőket. A vendégek igényéhez igazodva nagy mennyiségben vásárolnak például mentes tésztákat, bio és kézműves söröket, cukorhelyettesítőket.
Milyen egészséges életmódot követőknek szóló termékekkel találkozhatnak a vásárlók a METRO-ban?
Az áthúzott kalász jel és a gluténmentes felirat azt jelenti, hogy az élelmiszerben a glutén mennyisége nem haladja meg a 20 mg/kg-ot. Ilyen termékek például a gluténmentes gabonák lisztjei, töretei, az előre kikevert lisztkeverékek, kész tészták, pékáruk, felvágottak, kenőmájasok és egyéb húskészítmények, ízesített tejek, tejtermékek, müzlik, édességek, félkész és kész termékek, sörök, alkoholos italok, kész szószok, mártások.
A laktózmentes étkezés világszerte egyre többeket érint. Ebben a kategóriában a laktóz mennyisége hazánkban kevesebb, mint 0,1 g/100 g vagy 0,1 g/100 ml. E termékekből is széles választékot talál a vásárló: tejek, joghurtok, tejföl, tejszín, tejpor, sajtok, kenhető zsírok, túró.
A bio termékek ellenőrzött beszerzési forrásokból kerülnek az áruházak polcaira. Ezek esetében tilos, vagy korlátozott bizonyos növényvédő szerek, műtrágyák, talajjavító szerek, vagy mesterséges állatgyógyászati készítmények, hozamfokozók használata. Az ökológiai termelésben alapelv a természeti környezet megóvása és a fenntarthatóság.
Széles a METRO húsmentes kínálata is. E kategóriában megtalálhatók a zöldséges szendvicskrémektől a húsokat helyettesítő növényi alternatívákig, a félkész/kész termékekig szinte minden. Az ínyencek válogathatnak a vegán tavaszi tekercs, a teljes kiőrlésű párna, a szójadesszert, a bulgur saláta és gluténmentes pizza vonalon is.
Számos terméket vihetnek haza a vegetáriánus, vegán és a paleo étrend elkötelezettje is.
Kapcsolódó cikkeink
A kígyó éve – Gasztronómiai várakozások
Rejtett lehetőségeket, nagy átalakulásokat, bölcs alkalmazkodást ígér a kínai asztrológia…
Tovább olvasom >Az idei F&B innovációkat az egészség és fenntarthatóság vezérelheti
Az egyéni jóllét iránti vágy és a bolygó egészsége miatti…
Tovább olvasom >Nincs már olyan, hogy olcsó kávé
Bár a kávéárak emelkedésének köszönhetően az ital fogyasztása csökkent, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >