A Metro is lépett mézügyben
A nagy áruházláncok közül egyre többen veszik le polcaikról a botrányt okozó mézet. A CBA, a Spar, az Auchan után most a Metro áruházlánc adta be a derekát – írja a Magyar Nemzet Online. Bár nem azonnal, de ő is lecseréli polcairól a címkéin származási helyként EU-s és nem EU-s országokat feltüntető üvegeket, amelyek Kínából vásárolt anyaggal összekevert mézeket tartalmaznak. Határidőnek a lánc január végét szabta meg magának.
A Metro a kaposvári méhészeket tájékoztatta a döntésről, akik korábban az uniós címkézési gyakorlat miatt Brüsszelben tüntettek, amely szerint a termékeken csak térségeket kell feltüntetni, a származási ország nevét nem. De ők voltak azok is, akik a boltokban az ilyen felirattal ellátott mézkeverékeket elsőként laboratóriumi vizsgálatokra küldték. Ellenőrzést már az élelmiszer-biztonsággal foglalkozó hatóság is folytat, s az eddig nyilvánosságra került adatok szerint ezek a mézkeverékek mind silányak.
Az, hogy a Metro így döntött, sokakat érint, hiszen nagykereskedelemmel is foglalkozó áruházról van szó, amelytől kisboltok és éttermek tömege szerzi be termékeit, alapanyagait.
A nagyobb áruházláncok közül már csak az Aldi és a Tesco nyilatkozott úgy, hogy nem változtat a jelenlegi helyzeten és a továbbiakban is árulja az ilyen mézet. A fogyasztóknak tehát továbbra is alaposan meg kell vizsgálniuk a mézesüvegek címkéit, s ha EU-s és nem EU-s országokból származó termék van feltüntetve, akkor tegyék vissza a polcra. (mno.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az Európai Bizottság mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterve garantálja az EU élelmiszerbiztonságát
Az Európai Bizottság által februárban elfogadott mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterv…
Tovább olvasom >Uniós biztos: az Európai Bizottság mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterve garantálja az EU élelmiszerbiztonságát
Az Európai Bizottság által februárban elfogadott mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterv…
Tovább olvasom >Hasznos információk és tartalmak a száj- és körömfájásról – röviden
A már Magyarországon is megjelent ragadós száj- és körömfájás egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >