A Metro is lépett mézügyben
A nagy áruházláncok közül egyre többen veszik le polcaikról a botrányt okozó mézet. A CBA, a Spar, az Auchan után most a Metro áruházlánc adta be a derekát – írja a Magyar Nemzet Online. Bár nem azonnal, de ő is lecseréli polcairól a címkéin származási helyként EU-s és nem EU-s országokat feltüntető üvegeket, amelyek Kínából vásárolt anyaggal összekevert mézeket tartalmaznak. Határidőnek a lánc január végét szabta meg magának.
A Metro a kaposvári méhészeket tájékoztatta a döntésről, akik korábban az uniós címkézési gyakorlat miatt Brüsszelben tüntettek, amely szerint a termékeken csak térségeket kell feltüntetni, a származási ország nevét nem. De ők voltak azok is, akik a boltokban az ilyen felirattal ellátott mézkeverékeket elsőként laboratóriumi vizsgálatokra küldték. Ellenőrzést már az élelmiszer-biztonsággal foglalkozó hatóság is folytat, s az eddig nyilvánosságra került adatok szerint ezek a mézkeverékek mind silányak.
Az, hogy a Metro így döntött, sokakat érint, hiszen nagykereskedelemmel is foglalkozó áruházról van szó, amelytől kisboltok és éttermek tömege szerzi be termékeit, alapanyagait.
A nagyobb áruházláncok közül már csak az Aldi és a Tesco nyilatkozott úgy, hogy nem változtat a jelenlegi helyzeten és a továbbiakban is árulja az ilyen mézet. A fogyasztóknak tehát továbbra is alaposan meg kell vizsgálniuk a mézesüvegek címkéit, s ha EU-s és nem EU-s országokból származó termék van feltüntetve, akkor tegyék vissza a polcra. (mno.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Veszélyben az élelmiszerbiztonság? Magyarország nem támogatja a Mercosur-egyezményt
Komoly aggodalmakat fogalmazott meg Nagy István agrárminiszter az EU és…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: több mint fél évszázada a hazai élelmiszeripar élvonalában
Az élelmiszeripar jövőjét azok a fiatal szakemberek formálják, akik tisztelik…
Tovább olvasom >Mikroműanyagok az üveges italokban
Egy friss francia kutatás szerint az üvegpalackos italok több mikroműanyagot…
Tovább olvasom >További cikkeink
A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >Digitális korszakváltás a Rossmann-nál – újabb 30 digital signage eszközt helyez ki a drogéria
A Rossmann Magyarország újabb mérföldkőhöz érkezett digitális fejlesztései terén: július…
Tovább olvasom >MOHU: Több száz millió forintot adományoztak a visszaváltók
Ünnepélyes keretek között adta át a MOHU a kötelező visszaváltási…
Tovább olvasom >