A Metro is lépett mézügyben
A nagy áruházláncok közül egyre többen veszik le polcaikról a botrányt okozó mézet. A CBA, a Spar, az Auchan után most a Metro áruházlánc adta be a derekát – írja a Magyar Nemzet Online. Bár nem azonnal, de ő is lecseréli polcairól a címkéin származási helyként EU-s és nem EU-s országokat feltüntető üvegeket, amelyek Kínából vásárolt anyaggal összekevert mézeket tartalmaznak. Határidőnek a lánc január végét szabta meg magának.
A Metro a kaposvári méhészeket tájékoztatta a döntésről, akik korábban az uniós címkézési gyakorlat miatt Brüsszelben tüntettek, amely szerint a termékeken csak térségeket kell feltüntetni, a származási ország nevét nem. De ők voltak azok is, akik a boltokban az ilyen felirattal ellátott mézkeverékeket elsőként laboratóriumi vizsgálatokra küldték. Ellenőrzést már az élelmiszer-biztonsággal foglalkozó hatóság is folytat, s az eddig nyilvánosságra került adatok szerint ezek a mézkeverékek mind silányak.
Az, hogy a Metro így döntött, sokakat érint, hiszen nagykereskedelemmel is foglalkozó áruházról van szó, amelytől kisboltok és éttermek tömege szerzi be termékeit, alapanyagait.
A nagyobb áruházláncok közül már csak az Aldi és a Tesco nyilatkozott úgy, hogy nem változtat a jelenlegi helyzeten és a továbbiakban is árulja az ilyen mézet. A fogyasztóknak tehát továbbra is alaposan meg kell vizsgálniuk a mézesüvegek címkéit, s ha EU-s és nem EU-s országokból származó termék van feltüntetve, akkor tegyék vissza a polcra. (mno.hu)
Kapcsolódó cikkeink
NKFH-NAV: közös akció az élelmiszerbiztonság erősítése és az élelmiszerhamisítási elleni küzdelem jegyében
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) a Nemzeti Adó-…
Tovább olvasom >Több mint 250 ezer magyar gazda állt ki a területalapú támogatások megőrzése mellett
Személyesen vitték el Brüsszelbe az agrártámogatások megőrzését célzó petíciót a…
Tovább olvasom >Növekvő sajátmárkás forgalom a Metrónál
2024/25-ös üzleti évének első öt hónapjában 24,8%-ra növelte sajátmárkás termékeinek…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >