A Metro is lépett mézügyben
A nagy áruházláncok közül egyre többen veszik le polcaikról a botrányt okozó mézet. A CBA, a Spar, az Auchan után most a Metro áruházlánc adta be a derekát – írja a Magyar Nemzet Online. Bár nem azonnal, de ő is lecseréli polcairól a címkéin származási helyként EU-s és nem EU-s országokat feltüntető üvegeket, amelyek Kínából vásárolt anyaggal összekevert mézeket tartalmaznak. Határidőnek a lánc január végét szabta meg magának.
A Metro a kaposvári méhészeket tájékoztatta a döntésről, akik korábban az uniós címkézési gyakorlat miatt Brüsszelben tüntettek, amely szerint a termékeken csak térségeket kell feltüntetni, a származási ország nevét nem. De ők voltak azok is, akik a boltokban az ilyen felirattal ellátott mézkeverékeket elsőként laboratóriumi vizsgálatokra küldték. Ellenőrzést már az élelmiszer-biztonsággal foglalkozó hatóság is folytat, s az eddig nyilvánosságra került adatok szerint ezek a mézkeverékek mind silányak.
Az, hogy a Metro így döntött, sokakat érint, hiszen nagykereskedelemmel is foglalkozó áruházról van szó, amelytől kisboltok és éttermek tömege szerzi be termékeit, alapanyagait.
A nagyobb áruházláncok közül már csak az Aldi és a Tesco nyilatkozott úgy, hogy nem változtat a jelenlegi helyzeten és a továbbiakban is árulja az ilyen mézet. A fogyasztóknak tehát továbbra is alaposan meg kell vizsgálniuk a mézesüvegek címkéit, s ha EU-s és nem EU-s országokból származó termék van feltüntetve, akkor tegyék vissza a polcra. (mno.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: a rendszeres mézfogyasztás az élhetőbb jövőért tett lépés
A rendszeres mézfogyasztás az élhetőbb jövőért tett fontos lépés –…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >