A Mercedes-Benz Hungária Kft. legjobb évét zárta a válság óta
• A növekedés a 2014-es évben a személygépkocsik szegmensében összességében 18,7 %-ot tett ki, a kisteherautó szegmensben pedig 13,7 %-os növekedést értek el.
• Az alkatrészek értékesítésében, tehát az úgynevezett After Sales szegmensben szintén tovább tudott növekedni az importőrcég
• 2014-ben 5 új modellt vezettek be a piacra, 2015-ben pedig újabb modelloffenzíva várható
• 2015 első negyedéve nemcsak a Daimler történetében, a Mercedes-Benz Hungária Kft. életében is hatalmas siker. A magyarországi importőr az első két hónapban elérte a Daimler vállalaton belül legrangosabbnak számító „Market of the Month“ címet, ami azt jelenti, hogy az egész világ legsikeresebb Mercedes-Benz importőre lett január és február hónapban.
Ingo Fröhlich, az MBHu ügyvezetője arról számolt be a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft és a Mercedes-Benz Hungária Kft. közös sajtótájékoztatóján, hogy a Daimler AG magyar importőre is nagyon sikeres 2014-es évet tudhat maga mögött. Ingo Fröhlich kiemelte, hogy egyértelműen a munkatársak voltak a siker egyik kulcsa.
„Nagyon büszke vagyok rá, hogy 2013-at követően ismételten nagyon sikeres évet hagytunk magunk mögött. Ez egyrészt a magyar Mercedes-Benz modelleknek köszönhető, mivel az itteni, kecskeméti kollégák igazán kiváló munkát végeztek, másrészt nagyon büszke vagyok arra, hogy csapatom hónapról-hónapra egyre jobb eredményeket volt képes felmutatni. Magyarországon az elmúlt évben az „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálás” versenyben összesen három kategóriában három első helyezést sikerült elérnünk! A 2014-es év tehát a 2008-as válságévet követően személygépkocsi területen mindenképpen a legjobb év volt az MBHu történetében, és sikertörténetünket már ennek az évnek az első hónapjaiban folytatni tudtuk, amely nagyrészt elkötelezett és motivált munkatársainknak köszönhető.”
A Daimler AG ismét csak rekordévet tudhat maga mögött, amihez a magyar importőr, a Mercedes-Benz Hungária Kft. is nagymértékben hozzájárult. Mindeddig még sohasem döntött annyi vevő a Daimler művek által gyártott járművek mellett, mint 2014-ben: számuk meghaladta a 2,5 milliót; ebből az eladott Mercedes-Benz személygépkocsik száma 1,72 milliót tett ki (+10 %).
A Mercedes-Benz Vans 295.000 darab transzportert adott el (+9 %). Az értékesítés erőteljes alakulásának köszönhetően a Daimler 2014-ben majdnem 130 milliárd eurós forgalmat bonyolított le – ez az előző évihez képest tíz százalékos emelkedést jelent. A Mercedes-Benz Hungária Kft. ugyancsak igen szép növekedésről számolhat be. A növekedés a 2014-es évben a személygépkocsik szegmensében összességében 18,7 %-ot tett ki (1.884 egységnyi személygépkocsi –előző év: 1.587), ezek között összesen 464 darab B- és CLA-osztály volt, amelyet Kecskeméten gyártottak.
A kisteherautókból (VAN/transzporter) a Kft-nek 605 darabot (előző év: 532) sikerült értékesíteni és ezzel 13,7 %-os növekedést ért el. A vállalat 449 teherautó eladásával tartotta az értékesítési céljait.
Az alkatrészek értékesítésében, tehát az úgynevezett After Sales szegmensben szintén tovább tudott növekedni az importőrcég (6,787 millió HUF = 1,1 %).
2014-ben a személygépkocsik, kisteherautók, teherautók és a Unimogok szegmensében 28 Mercedes-Benz márkaszerviz várta a vevőket.
A Mercedes-Benz Hungária Kft. nem csak az alkatrész-értékesítés terén ért el sikereket, hanem az utóbbi években számos kiegészítő szolgáltatást is bevezetett. Még 2012 februárjában indította útjára a cég az úgynevezett Integrált Szerviz Csomagot (Integriertes Service Paket – ISP), amely vásárlás esetén négy éves garanciát és egy 120.000 km-ig terjedő, négy éves megelőző karbantartást foglal magában, 2013-tól pedig ingyenes vezetésbiztonsági tréninget is biztosít vevőinek a drivingcampen.
2014-ben a Daimler ismét fantasztikus új modelleket dobott piacra. A kisteherautók/transzporterek szegmensében a nagyvállalat bevezette a V-osztályt és az új Vito-t, amely ebben az évben igazán nagy figyelmet kap. A személygépkocsik szegmensében olyan fantasztikus modellek láttak napvilágot, mint a GLA, az új C-osztály és az S-Coupé.
A 2014-es év a smart számára is különlegesnek bizonyult. A fortwo és a forfour képében rögtön két új modellt mutattak be a nagyközönségnek. Az új modelleknél a smart megőrzi hagyományos erősségeit, mindenekelőtt egyedülálló méretét és fordulékonyságát; ezenkívül átfogó biztonsági felszereltség és egy új hat sebességes dupla kuplungos meghajtás gondoskodik a nagyobb kényelemről és arról, hogy öröm legyen vezetni a kocsit a városi forgalomban. A négyülésessel bővül a smart modellcsalád. A Daimler biztos benne, hogy ezzel tovább növekszik majd a smart rajongóinak közössége is. Nagy siker a Mercedes-Benz Hungária Kft. életében, hogy a cég lehetőséget kapott a következő „smart times” rendezvény megszervezésére Budapesten. Ez olyan esemény, amelyre mintegy 1.500 smart gépkocsit várnak az egész világról; a smart közösség modelljeikkel augusztus 28-29-én csodaszép túrán vesz részt a fővárosban és környékén.
A Daimler idén is folytatja sikertörténetét. A fent említett új személygépkocsi modellek egyedülálló hármas győzelmet arattak: a Mercedes-Benz C-osztály megnyerte a „2015 World Car of the Year Award“ elnevezésű díjat, a Mercedes-Benz S-Coupé-t választották a „2015 World Luxury Car“ cím birtokosává, és egy vadonatúj modell, a Mercedes-AMG GT sportkocsi megkapta a „2015 World Performance Car“ címet. Az autógyártók ezen versenyének történetében a Mercedes Benz az egyedüli, akinek sikerült bejutnia mind az öt kategóriában a díj-átadó döntőjébe.
Azon túl, hogy 2015 első negyedéve a legsikeresebb volt a Daimler történetében, a Mercedes-Benz Hungária Kft. is hatalmas sikert könyvelhetett el az év első két hónapban. A magyarországi importőr elérte a Daimler vállalaton belül legrangosabbnak számító „Market of the Month“ címet, ami azt jelenti, hogy az egész világ legsikeresebb Mercedes-Benz importőre lett január és február hónapban.
Az importőr hisz benne, hogy új finanszírozási formája, az úgynevezett Plusz3 Konstrukció, amely a futamidő végén nagy lehetőséget kínál a vevő számára, további segítséget jelent ahhoz, hogy ez a sikertörténet folytatódhasson. Nagy előny a vevő számára, hogy csak a bruttó ár minimum 30 %-ára van szüksége ahhoz, hogy belevágjon ebbe a konstrukcióba, és ennek előteremtése a régi gépjármű eladásával is lehetséges („trade in”).
Kapcsolódó cikkeink
Új ügyvezető a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. döntéshozó testületében
Szetei Hajnalka logisztikai igazgató vette át 2023. július 1-jétől az…
Tovább olvasom >Menekülés a győzelembe – A gazdasági nehézségek ellenére az FMCG és a kereskedelem vonzereje is nőtt
A gazdasági, társadalmi kihívások ellenére az élelmiszeripar és a kereskedelem…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági szakértőt nevezett ki a Dreher Sörgyárak
A Dreher Sörgyárak, hosszú távú fenntarthatósági célkitűzéseivel összhangban, fenntarthatóságért felelős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >A PENNY üzletekben még december 24-én is vásárolhatunk
A PENNY Magyarország számára fontos, hogy vásárlóinak az ünnepek alatt…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >