A mentes termékek ára gyorsabban növekszik, a kereslet viszont csökken
Nincs könnyű helyzetben az, aki különféle diéták szerint kényszerül élni az életét. A háború és a válság előtt a különféle mentes élelmiszerek ára már kezdett közelíteni a nemmenteséhez, de ennek a kedvező folyamatnak most vége, mélyen zsebbe kell nyúlnia a speciális étrendet követőknek. De vajon hogyan reagál erre az Aldi, az Auchan, a Lidl, a Tesco és a Spar?

Nagyot bukhat, aki nem veti össze az árakat
A hazai boltláncok Pénzcentrumnak küldött válaszaiból az derül ki, hogy 2019 óta nem bővült jelentősen a mentes termékek köre, az árak viszont kisebb mértékben emelkedtek, mint a nem mentes alternatívák árai. A keresletnövekedés is lassult azóta.
Érdekesség, hogy az Auchan szerint 2019-ben volt a legnagyobb a kereslet növekedése a laktóz-, glutén- és cukormentes termékkör iránt. A Tesco úgy véli, a frissáru-kategóriában a laktózmentes termékekből a 3 évvel ezelőtti eladott darabszám megduplázott, két évvel ezelőtthöz képest 63%-kal nőtt, tavalyhoz képest pedig közel 30%-kal növekedett.
A Lidl azt közölte, hogy a kereslet az elmúlt 3 és 5 évben emelkedett, a 2021-es gazdasági évben az előző évhez képest közel 30 százalékkal nőtt a fenti termékkategóriákat érintő termékek értékesítése az árbevételt tekintve. Az ALDI nem bocsátkozott részletekbe, annyit közöltek, hogy a mentes termékek térnyerése egyértelmű, a kereslet folyamatosan növekszik.
Kapcsolódó cikkeink
Közel 2,3 milliárd forintos fejlesztéssel újult meg három SPAR áruház országszerte
A kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére is folytatja beruházásait a…
Tovább olvasom >Jó az idő, most szombaton megtartják a 43. Lidl Balaton-átúszást, újra lehet nevezni is
A HungaroMet siófoki obszervatóriumának időjárás-előrejelzése alapján a szervező, Budapest Sportiroda a…
Tovább olvasom >Új irányt vesz az Auchan: kisebb boltokkal lépne szintet a hipermarketlánc
Az Auchan Magyarország új stratégiát hirdetett: a következő években kisebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >