A mentes termékek ára gyorsabban növekszik, a kereslet viszont csökken
Nincs könnyű helyzetben az, aki különféle diéták szerint kényszerül élni az életét. A háború és a válság előtt a különféle mentes élelmiszerek ára már kezdett közelíteni a nemmenteséhez, de ennek a kedvező folyamatnak most vége, mélyen zsebbe kell nyúlnia a speciális étrendet követőknek. De vajon hogyan reagál erre az Aldi, az Auchan, a Lidl, a Tesco és a Spar?
A hazai boltláncok Pénzcentrumnak küldött válaszaiból az derül ki, hogy 2019 óta nem bővült jelentősen a mentes termékek köre, az árak viszont kisebb mértékben emelkedtek, mint a nem mentes alternatívák árai. A keresletnövekedés is lassult azóta.
Érdekesség, hogy az Auchan szerint 2019-ben volt a legnagyobb a kereslet növekedése a laktóz-, glutén- és cukormentes termékkör iránt. A Tesco úgy véli, a frissáru-kategóriában a laktózmentes termékekből a 3 évvel ezelőtti eladott darabszám megduplázott, két évvel ezelőtthöz képest 63%-kal nőtt, tavalyhoz képest pedig közel 30%-kal növekedett.
A Lidl azt közölte, hogy a kereslet az elmúlt 3 és 5 évben emelkedett, a 2021-es gazdasági évben az előző évhez képest közel 30 százalékkal nőtt a fenti termékkategóriákat érintő termékek értékesítése az árbevételt tekintve. Az ALDI nem bocsátkozott részletekbe, annyit közöltek, hogy a mentes termékek térnyerése egyértelmű, a kereslet folyamatosan növekszik.
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >