A mentes termékek ára gyorsabban növekszik, a kereslet viszont csökken
Nincs könnyű helyzetben az, aki különféle diéták szerint kényszerül élni az életét. A háború és a válság előtt a különféle mentes élelmiszerek ára már kezdett közelíteni a nemmenteséhez, de ennek a kedvező folyamatnak most vége, mélyen zsebbe kell nyúlnia a speciális étrendet követőknek. De vajon hogyan reagál erre az Aldi, az Auchan, a Lidl, a Tesco és a Spar?
A hazai boltláncok Pénzcentrumnak küldött válaszaiból az derül ki, hogy 2019 óta nem bővült jelentősen a mentes termékek köre, az árak viszont kisebb mértékben emelkedtek, mint a nem mentes alternatívák árai. A keresletnövekedés is lassult azóta.
Érdekesség, hogy az Auchan szerint 2019-ben volt a legnagyobb a kereslet növekedése a laktóz-, glutén- és cukormentes termékkör iránt. A Tesco úgy véli, a frissáru-kategóriában a laktózmentes termékekből a 3 évvel ezelőtti eladott darabszám megduplázott, két évvel ezelőtthöz képest 63%-kal nőtt, tavalyhoz képest pedig közel 30%-kal növekedett.
A Lidl azt közölte, hogy a kereslet az elmúlt 3 és 5 évben emelkedett, a 2021-es gazdasági évben az előző évhez képest közel 30 százalékkal nőtt a fenti termékkategóriákat érintő termékek értékesítése az árbevételt tekintve. Az ALDI nem bocsátkozott részletekbe, annyit közöltek, hogy a mentes termékek térnyerése egyértelmű, a kereslet folyamatosan növekszik.
Kapcsolódó cikkeink
Sneakerness Fesztivál: pop-up üzlettel és interaktív játékokkal készül a SPAR
Mini pop-up egység, chill zone és különféle interaktív játékok várják…
Tovább olvasom >Ismét menhelyi állatok élelmezését segíti a Lidl
Sikeresen zárult a Lidl Magyarország 13. Telitálka kampánya, melyet az…
Tovább olvasom >Innováció és természet találkozása: A Herbiovit újdonságai megérkezte a SPAR üzletekbe
Elsőként a SPAR és INTERSPAR polcaira került ki a Herbiovit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >