A mentes termékek ára gyorsabban növekszik, a kereslet viszont csökken
Nincs könnyű helyzetben az, aki különféle diéták szerint kényszerül élni az életét. A háború és a válság előtt a különféle mentes élelmiszerek ára már kezdett közelíteni a nemmenteséhez, de ennek a kedvező folyamatnak most vége, mélyen zsebbe kell nyúlnia a speciális étrendet követőknek. De vajon hogyan reagál erre az Aldi, az Auchan, a Lidl, a Tesco és a Spar?

Nagyot bukhat, aki nem veti össze az árakat
A hazai boltláncok Pénzcentrumnak küldött válaszaiból az derül ki, hogy 2019 óta nem bővült jelentősen a mentes termékek köre, az árak viszont kisebb mértékben emelkedtek, mint a nem mentes alternatívák árai. A keresletnövekedés is lassult azóta.
Érdekesség, hogy az Auchan szerint 2019-ben volt a legnagyobb a kereslet növekedése a laktóz-, glutén- és cukormentes termékkör iránt. A Tesco úgy véli, a frissáru-kategóriában a laktózmentes termékekből a 3 évvel ezelőtti eladott darabszám megduplázott, két évvel ezelőtthöz képest 63%-kal nőtt, tavalyhoz képest pedig közel 30%-kal növekedett.
A Lidl azt közölte, hogy a kereslet az elmúlt 3 és 5 évben emelkedett, a 2021-es gazdasági évben az előző évhez képest közel 30 százalékkal nőtt a fenti termékkategóriákat érintő termékek értékesítése az árbevételt tekintve. Az ALDI nem bocsátkozott részletekbe, annyit közöltek, hogy a mentes termékek térnyerése egyértelmű, a kereslet folyamatosan növekszik.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >A Lidl tesz róla, hogy idén is stílusos legyen a fesztiválozás
A nyár a fesztiváloké, a Campus pedig idén sem múlhat…
Tovább olvasom >Elkezdődött a magyar dinnye árusítása az Auchanban
Bár az idei nyár az átlagosnál hűvösebben indult, és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >