A magyarok többsége szívesen dolgozna otthonról
A magyar munkavállalóknak jelenleg 5 százaléka dolgozik túlnyomórészt otthonról, és 55 százalék szeretne otthonról dolgozni – derül ki a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. országos reprezentatív kutatásából.
Az MTI-nek szerdán küldött felmérés szerint összességében a munkavállalók háromtizede szokott legalább alkalmanként távmunkában dolgozni, ami különösen az irodai munkát végzőknél és a diplomásoknál jellemző. A munkavállalók 65 százaléka jelezte, hogy sem jelenleg, sem korábban nem dolgozott még otthonról. Miközben keveseknek van rá lehetősége, a többség egyértelműen a távmunka mellett áll: azok közül, akik jellemzően nem így dolgoznak, 55 százalék jelezte, hogy szeretne otthonról dolgozni.
Az előnyök közül legtöbben, 66 százalékuk azzal értett egyet, hogy otthon dolgozva az ember időt spórol meg, 63 százalékuk szerint az ilyen munkavégzés kevésbé stresszes, 58 százalék szerint pedig kiszámíthatóbb az időbeosztás. Azok, akik otthonról dolgoznak, mindegyik előnyt nagyobb arányban érzékelik, különösen a távmunka hatékonyságát látják pozitívabban azoknál, akik nem így végzik a feladataikat. A többség azzal is egyetért, hogy otthon dolgozva az ember pénzt spórol meg, ugyanakkor arra, hogy a home office jótékony hatással lenne a családi életre, már kevesebben mondanak igent, 49 százalékuk.
A kutatás szerint a jelenlegi lakásfeltételeit a többség nem látja ideálisnak távmunkához: 37 százalék szerint a lakása nem, vagy inkább nem alkalmas munkavégzésre. Inkább alkalmasnak vagy teljesen alkalmasnak a megkérdezettek 31 százaléka látja otthonát. Bár a többség, 58 százalék szerint az otthoni munkavégzéshez külön dolgozószoba lenne szükséges. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >