A magyarok rendszeresen esznek virslit, mégsem tudják miből van egy kutatás szerint
A magyar lakosság 95 százaléka rendszeresen fogyaszt virslit, negyedük viszont egyáltalán nincs tisztában azzal, hogy miből készül – ez derült ki a PICK Szeged Zrt. MTI-nek küldött reprezentatív kutatásából.

Az összetétel sokszor rejtély marad
A felmérés szerint a megkérdezettek 77 százaléka nem nézi meg a termékösszetevőket, miközben 49 százalék megbízható márkát választ, 39 százalék pedig kifejezetten a magas minőségű alapanyagból készült virsliket keresi. A kutatásból az is kiderült, hogy a 60 év felettiek a leginkább tudatosak, ha virslivásárlásról van szó – több mint 40 százalékuk olyan megbízható, megszokott márkát vesz le a polcokról, melynek ismeri az összetevőit.
A vásárlók fele tisztában van azzal, hogy a Magyar Élelmiszerkönyv előírása szerint a virsli hústartalmának minimum 51 százaléknak kell lennie, ugyanakkor az a határérték felett is széles spektrumon mozgó hústartalom miatt a megkérdezettek 29 százaléka nem tudja, hogy emiatt melyik termékben bízzon. Pedig fontos tudni, hogy nem minden virsli jellegű húskészítmény felel meg az élelmiszerkönyvi minőségi előírásoknak, így nem is minden számít virslinek.
Az előírás szerint a hústartalom mellett a csontokról mechanikusan lefejtett hús mennyisége ezen felül legfeljebb 10 százalék lehet, a készítmény átmérője pedig nem haladhatja meg a 26 millimétert – ismertette a közleményben Haluska Adrienn operatív minőségirányítási és termékfejlesztési igazgató a PICK képviseletében (Bonafarm Zrt.). Hozzátette: az előírás még számos minőségi és érzékszervi követelményt határoz meg, így fontos megnézni a termék címkéjét és megnevezését, és mindezek alapján mérlegelve választani virslit.
A kutatásból az is kiderült, hogy a magyar lakosság 60 százaléka átlagosan havonta, 35 százalék pedig hetente-kéthetente fogyaszt virslit. „A válaszadók 8 százaléka kinézet alapján választ, 14 százalék pedig arra törekszik, hogy minél pénztárcabarátabb legyen a vásárlás, így nem érdeklik az összetevők”.
„Érdemes tisztában lenni azzal, hogy a termékek magasabb ára általában a magasabb minőséget tükrözi”
– írták.
Kapcsolódó cikkeink
Fontosnak tartjuk a sikerek megünneplését, mégsem szánunk rá időt
A lakosság csupán 11%-ára jellemző igazán, hogy megünnepli hétköznapi sikereit…
Tovább olvasom >800 tonna virslivel és pénztárcabarát megoldásokkal készül az ünnepekre a SPAR
Az év többi időszakához képest 15-30 százalékkal magasabb forgalomra számít…
Tovább olvasom >Csak a virsli roppan, a piac nem
Alaposan megtépázta a tavaly év végi virslieladásokat a magasba szökő…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a kiskereskedelmi forgalom 6,5 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva, és 0,3 százalékkal mérséklődött az előző hónaphoz képest
2023 októberében a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a…
Tovább olvasom >Április 1-jétől indulhat a kézi visszaváltási rendszer az önként csatlakozó kis üzletekben
A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. tervei szerint 2024. április 1-jétől…
Tovább olvasom >Megvan az eredmény, kiderült ki Az Év Bortermelője
2023. december 6-án 12 órakor, a FELIX Kitchen & Bar-ban,…
Tovább olvasom >