A magyarok kedvenc nyaralóhelye komoly veszélyben van
A Kanári-szigeteken élő aktivisták és környezetvédők aggódnak a turizmus negatív hatásai miatt, melyek a helyi lakosságra és a szigetek környezetére egyaránt negatív hatással vannak. Az Airbnb és a Booking.com tevékenységét a szigetek „felfalásához” hasonlítják, miközben a helyiek életminősége egyre romlik.
A turizmus túlzott növekedése következtében sok helyi lakosnak nincs más választása, mint hogy autójában vagy barlangokban éljen. A nagy turisztikai vállalatok nyomást gyakorolnak a szigetek erőforrásaira és infrastruktúrájára, ami súlyos problémákat okoz az egészségügyben, a hulladékkezelésben, a vízgazdálkodásban és a biológiai sokféleség csökkenésében.
A „Canarias se exhausta” (A Kanári-szigetek kimerültek) csoport április 20-ára tömeges tüntetéseket tervez, hogy felhívják a figyelmet a turizmus negatív hatásaira és sürgős változásokat követeljenek. Az aktivisták új, fenntartható turisztikai modell bevezetését követelik, amely lehetővé tenné a turizmus és a lakosság együttélését. Emellett javítani szeretnék az egészségügyi és oktatási szolgáltatásokat, bővítenék a tömegközlekedést és garantálnák a lakhatáshoz való jogot.
A kormányzati tisztviselők óvatosságra intenek a „turizmusfóbiát” illetően, hangsúlyozva az iparág gazdasági jelentőségét. Ugyanakkor elismerik, hogy változtatásokra van szükség az idegenforgalmi ágazatban.
Kapcsolódó cikkeink
Több száz oldalas jelentés készült a világ jövőjéről
Több száz oldalas tudományos jelentés készült a világ jövőjéről, amelyből…
Tovább olvasom >Így csökkenthetik négy lépésben a cégek higiéniai karbonlábnyomukat
Okos megoldásokkal a cégek csökkenthetik a hulladék mennyiségét, mérsékelhetik ökolábnyomukat,…
Tovább olvasom >Legyen a fenntarthatóság könnyen elérhető bónusz
A vásárlók belefáradtak a fenntarthatóságra való törekvésbe – véli Lenneke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenkilenc havi mélyponton a GKI konjunktúra indexe
Az idei év első hónapjában folytatódott az enyhén negatív trend:…
Tovább olvasom >Második éve az Apple a legértékesebb márka a világon a Brand Finance szerint
Már a második egymást követő évben az Apple a világ…
Tovább olvasom >Átlag alatti a magyaroknál a mesterséges intelligencia használata a munkában
A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban alkalmazzák a mesterséges…
Tovább olvasom >