A Magyar Termék és a Rossmann összefogása a hazai szépségmárkákért
A feltörekvő magyar szépségipari márkák népszerűsítéséért fogott össze a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Rossmann Magyarország Kft. A női értékek és az esélyegyenlőség iránt elkötelezett szervezetekként a mögöttük álló reputáció, illetve kommunikációs, marketing- és sales-támogatás erejével is növelni kívánják a hazai szépségipar kiváló szereplőinek általános ismertségét. A program médiapartnere a Trade magazin.
A 2022. szeptember 23-án első alkalommal megrendezett, nagy sikerű szakmai napon 26 kozmetikai cég mutatkozott be.
– A hazai előállítású termékek és gyártóik elkötelezett híveként, a magyar gazdaság más ágazatainak képviselőivel együttműködve, már megtapasztaltuk, hogy hazai innováció keretében, hazai szellemi tőkével, hazai gyártásban is világszínvonalú termékek állíthatók elő – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a rendezvény előtt. – Működésünk 16 éve alatt bebizonyosodott, hogy a tudásmegosztás és a közös marketing ereje még sikeresebbé teheti a magyar cégeket. Azt az együttműködési modellt ajánljuk most a feltörekvő szépségipari márkák számára is, amellyel már jelenleg 220 cég él, és amellyel 5000 védjegyes terméküket tettük még népszerűbbé.
Flórián László, a Rossmann Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója nagyon fontosnak tartja, hogy a vásárlók találkozzanak a hazai gyártók termékeivel is. Erre a Rossmann-nál minden lehetőség adott. Nyolc ország több mint 4300 üzletében csaknem 17 000 árucikket forgalmaznak, amelyből több mint 2000 saját márkás termék. Magyarországon 1993-ban nyitották meg az első üzletet, amelyet azóta több száz követett.
– Jól tudjuk, hogy nem csak a nagy nemzetközi márkák rendelkezhetnek magas minőségű termékekkel. Ahhoz azonban, hogy a vásárlók a hazai kozmetikumokat is bátran leemeljék a polcokról, elengedhetetlen, hogy legyenek róluk megfelelő információik. Mi ezt a „találkozást” segítjük különböző online és offline eszközeinkkel. Azon dolgozunk, hogy a jövőben is minél több hazai márkát sikeresen támogathassunk.
Minőségi termékek sokasága
A Magyar Termék, a Rossmann Magyarország és a szépségipari cégek együttműködésének első eseményén 26 márka képviselői mutatkoztak be. A ceremónia műsorvezetője Kovalcsik Ildikó, Lilu, a hazai skincare-világ megkerülhetetlen szereplője volt. A 100-nál is több vendég a prezentációkon túl figyelemmel kísérhette azt a kerekasztal-beszélgetést is, amelynek témáját a szezonális bőrápolás adta, résztvevői pedig Horváth-Tokaji Hajnalka, a Rossmann Magyarország Kft. senior kategóriamenedzsere; Budaházy Péter, a Helia-D Kft. ügyvezetője; Jekő Péter, az Alveola Kft. operatív igazgatója; Gózon-Karajz Zsófia, a L’Oréal Magyarország Kft. kereskedelmi marketingmenedzsere, valamint Kurucz Péter, a Nielsen IQ kereskedői kapcsolatok igazgatója voltak.
– Nagy öröm számunkra, hogy a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel való kezdeményezésünk ekkora érdeklődést és ilyen és kedvező fogadtatást váltott ki – fogalmazott Flórián László, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója az esemény után. – Fantasztikus élmény volt látni a minőségi termékek sokaságát, amelyek hazai vállalkozások szenvedélyes és elhivatott munkájának gyümölcsei. Fontos mozzanat volt, hogy találkozhattunk férfiakat megszólító márkák – mint például a Blade By Nyulász Viktória vagy a Töki Szakállasember – termékeivel is.
Bednarik Péter, a Rossmann Magyarország beszerzési vezetője ehhez hozzátette:
– A termékek nagy része olyan jellemzőkkel bír, amelyek nemcsak a szépségre, hanem az egészségre is koncentrálnak. Ezek a készítmények bárhol a világon megállnák a helyüket. Ezért is tekintjük nagy sikernek és terveinkbe illő jó kezdeményezésnek, hogy együtt támogassuk őket, és minél nagyobb teret biztosítsunk számukra a fejlődésre. Az is célunk, hogy mind több vevőnek megmutathassák, mekkora érték rejtőzik a magyar márkák mögött tudásban, gyártásban, minőségben.
Egységben az erő!
A szervezők meggyőződése, hogy a siker a közös erőben rejlik: egymás kölcsönös támogatásával nemcsak segíteni képesek partnereiket, de termékportfóliójuk is sokkal színesebb, különlegesebb lehet általa.
– A feltörekvő hazai szépségipar színe-javát láthattuk vendégül a Rossmann Magyarország Kft. közreműködésével életre hívott szakmai napon – értékelte az eseményt Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. – Elértük célunkat: összehoztuk és közelebbről is megismertük a hazai gyártású kozmetikai márkákat. Bízunk abban, hogy a mai esemény egy olyan hosszú távú összefogás első lépése volt, amelyben további közösségi aktivitások segítségével a résztvevő partnerek sokszoros kommunikációs értékkel gazdagodhatnak majd. Szeretnénk megmutatni nekik, mekkora érték lehet számukra is a Magyar Termék védjegy. A védjegyhasználói körhöz való csatlakozásuk esetén például részesei lehetnek különböző közösségi promócióinknak is, mint a most futó „A hazai az igazi!” kampányunknak.
Benedek Eszter felhívta a figyelmet arra is, hogy a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben a közös finanszírozású marketing válságálló megoldás lehet a szépségipar számára, a magyar termékekre az ilyen nehéz időkben is fel kell hívni a fogyasztók figyelmét. Ehhez minden rendelkezésükre álló, jól bevált segítséget megadnak. //
A résztvevő szépségmárkák
• Alveola
• Anandam
• Biocontour By Geszler Dorottya
• Blade By Nyulász Viktória
• Caola
• Dr. Kelen
• Eszterkrém
• Femivity
• Gemil Pharma
• Gradiens
• Happy Skin
• Helia-D
• Kallos
• L’Oréal
• Matcha Tsuki
• My Bali
• Nagóra Manufaktúra
• Panarom
• Pandhy’s
• Pixibox
• Rosa Herbal
• Sofia Michelle
• Soins Natural Clinic
• Sugarbird
• Töki – Szakállasember
• Vízangyal
Kommunikáció + Növekedés + Kreativitás = KNK
„A Hazai Szépségek, Hazai Értékek szerelemprojekt volt, amely az ötlettől a megvalósításáig a mi »boszorkánykonyhánkban« főtt ki – mondta el Knapcsek Katalin, a KNK alapító ügyvezető igazgatója. – Külön öröm számomra, hogy már ez a mostani első alkalom is egészen kivételes eredményeket hozott megbízóink számára. Készülünk a folytatásra!”
A KNK 2016 óta támogatja a Magyar Termék Nonprofit Kft. tevékenységét, továbbá számos sikerorientált hazai márka fejlődését, „a kommunikáció (K), a növekedési (N) szemlélet és a kreativitás (K) jövőt formáló erejével”. //
Kapcsolódó cikkeink
PENNY: elköteleződés a hazai értékek mellett
2024-ben a PENNY számára a magyar termékek iránti elköteleződés különösen…
Tovább olvasom >Sminkek és illatok – Újdonságok a szépségiparban
Az utóbbi években a dekorkozmetika piacán tapasztalható dinamizmus és folyamatos…
Tovább olvasom >Patikán innen és túl
A vény nélküli gyógyhatású készítmények és étrend-kiegészítők piaca az utóbbi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >