A magyar mangalica-termékek felét Spanyolországban adják el
A Magyarországon tenyésztett mangalica hízókból 20 ezer kerül a vágóhidakra, a termékek nagy részét a prémiumpiacokra exportálják, a kivitel fele, mintegy 500 tonna Spanyolországban talál gazdára – mondta a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke az MTI-nek.
Tóth Péter annak kapcsán beszélt erről, hogy az egyesület tagjainak küldöttsége április 8. és 13. között Spanyolországban szakmai programon vesz részt. Ennek keretében rendezik április 9-én azt a konferenciát és árubemutatót Madridban, amelyen a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete bemutatkozik a spanyol szakmai közönségnek és találkozik az ibériai, az ibérico sertést – ez a spanyol megfelelője a mangalicának – tartók szövetségének képviselőivel.
Az elnök kifejtette: a bemutatkozás azért fontos, mert az eseményen az alapanyag-előállító magyar mangalicatenyésztőkkel is megismerkedhetnek a spanyol feldolgozók. Spanyolországban ugyanis megjelentek olyan vélemények, hogy a magyar mangalica veszélyezteti a helyi tradicionális ibérico sertés piacát – mondta.
Tóth Péter úgy vélte, az együttműködés mindkét ország számára hasznos lehet, például a zsírsertésekre vonatkozó speciális jogszabályok esetében, vagy a termékhamisítás elleni védelemben.
Az elnök elmondta, hogy a szakmai programok között szerepelnek üzemlátogatások is, s a magyar mangalicatenyésztők meghívják spanyol kollégáikat az ősszel rendezendő magyar zsírsertés konferenciára.
Tóth Péter közölte, Magyarországon mintegy 9500 mangalicakoca van, és 60 ezer hízó. A hízókból mintegy 40 ezret háznál vágnak le, 20 ezret pedig a vágóhidakon. Évente mintegy 30 ezer sonka, 15 ezer lapocka és 10 ezer karaj kerül Spanyolországba.
A mangalicának Spanyolország mellett jelentős piaca még Japán, Szingapúr, Hongkong, valamint az Egyesült Államok, miközben a mangalica termékek kaphatók több nyugat-európai országban is. Ezekre a piacokra azonban összesen jut annyi termék, mint egyedül Spanyolországba.
A mangalica ágazat éves árbevétele mintegy 12 milliárd forint – mondta az elnök.
Feldman Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára az MTI-nek elmondta: az elmúlt években a magyar mangalicatermékek olyan prémium árukká váltak, amelyeket a világ egyre több országában keresnek. A küldöttséggel utazó helyettes államtitkár hozzátette: ezért döntött úgy a szaktárca, hogy évente mintegy 100 millió forinttal támogatja főként a magyar mangalicatenyésztők bel- és külföldi promóciós tevékenységét, valamint a termékek minőségfejlesztését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly 5%-kal bővült a spanyol Alcampo saját márkás választéka
A spanyol Alcampo hiper- és szupermarketlánc mintegy 281 saját márkás…
Tovább olvasom >Még több saját márkás terméket kínál a Makro Spanyolországban
Négyszáznál is több saját márkás cikkelemet vezetett be a Makro…
Tovább olvasom >2024-ben 150 millió eurót különít el a Dia promócióra
A spanyol Dia 150 millió eurót különít el promócióra és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >