A magyar internetezők 42 százaléka szokott online vásárolni
A magyar internetező lakosság 40 százaléka, 2,8 millió fő vásárol magyar, illetve a lakosság 16 százaléka, 833 ezer fő vásárol külföldi oldalról. 2014-ben az arány még csak 32, illetve 12 százalékos volt. Összevonva a magyar és külföldi oldalakon vásárlókat, elmondhatjuk, hogy a hazai netezők 42 százaléka szokott online vásárolni – közli a Gemius kutatását a Világgazdaság Online.
A webáruházak a legnépszerűbb e-kereskedelmi oldalak a Gemius felmérése szerint. A legnépszerűbb termékkategória a könyv–zene–film, a ruházat és kiegészítők, illetve a mozi-, koncert- és színházjegyek.
2014 óta nőtt az okostelefont, kütyüt vásárlók aránya, továbbá sportfelszerelést és bútort is többen vásárolnak online. A következő évre vetített vásárlási hajlandóság szempontjából a fogyasztói elektronika növekedett a legtöbbet 2014-hez képest.
Egy átlagos bevásárlókosár értéke a gyakori vásárlók közt egy főre 20 430 forint, egy év alatt pedig átlagosan 134 160 forintot költ egy fő az e-kereskedelemben.
A válaszadók 58 százaléka nem vásárol online, őket leginkább a személyes kontaktus hiánya zavarja. Számukra az alacsonyabb és kedvezményes árak jelentenék a legnagyobb motivációt online vásárláshoz.. (Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >