A magyar gasztronómia sikerének kulcsa a magyar alapanyag
A megújuló magyar gasztronómia sikerének kulcsa a magyar alapanyag – mondta Nagy István agrárminiszter a Piac konyhája – szakácsok és termelők konferenciáján Budapesten.
Hozzátette: az Agrárminisztérium munkája a vasvillától az ezüstvilláig, azaz a termőföldtől az asztalig tart. A siker kulcsa az, hogy a gasztronómia felismerte: a magyar alapanyagnál jobbat nem tud találni. A magyar kiváló minőségű alapanyagokra újraépítve a munkát, a siker garantált – mondta a miniszter. Nagy István kifejtette, hogy a kiváló alapanyag nélkül nincs jól működő termelői piac, sikeres kistermelő, ahogy nincsen minőségi étel sem.
Az élelmiszer, a termőföldtől az asztalig magán viseli mindazt az értéket, amelyet az élelmiszerlánc szereplői hozzátesznek. „Fontos ezért, hogy mit teszünk a területért, hogyan segítjük a termelőket, támogatjuk azokat, akik kiváló minőségű termékek előállításán és azok felhasználásával dolgoznak” – fogalmazott.
A magyar agrárpolitika és a kormány a minőségi élelmiszerek kiválasztásán és erősítésén dolgozik, amely célt többek között a Hagyományok-Ízek-Régiók Program, a Magyar Élelmiszerkönyv irányelvei, valamint a helyi termelői piacok jogi hátterét megteremtő jogszabály egyszerűsítése is segíti. Nincsen sikeres termelő sikeres eladó és elégedett vásárló nélkül – mondta.
Fontos lépésnek nevezte, hogy 288 termelői piac működik országosan, és egyre több neves étterem keresi a minőségi magyar termékeket. Sikerült túllépni az import korszakán, jól látni, hogy újból a háztáji portékák, a kézműves magyar termékek uralják a piacok standjait – mondta, hozzátéve: a helyi érték számításba vétele a siker egyik alapja.
Magyarország mára már nemcsak a magyaroknak, hanem a gasztronómiát kedvelők széles táborának is izgalmas hellyé vált. Az ország mezőgazdasági potenciálja világszinten is kiemelkedő, amely a jó minőségű alapanyagokat, a színes felhozatalt és a magyar találékonyságot ötvözve kiemelkedő termelői és gasztronómiai sikerek alapját jelentheti. Ez nagy lehetőség és komoly feladat mindannyiunk számára – jelentette ki.
Közölte: a magyar tanyák 55 százalékán már nem azok élnek, akik ott születtek. Az ő tudásuk, tapasztalatuk járul hozzá a kézműves magyar termékek sikeréhez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AM: a Szupermenta termékteszt program többletinformációt ad a vásárláshoz
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Szupermenta termékteszt programja fontos többletinformációt…
Tovább olvasom >Ízletes desszertek mellett számos gyógyszerünk alapanyaga a mák
Nem csak desszertjeink hagyományos alapanyagaként kiváló a mák. A gazdag…
Tovább olvasom >Január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetni a termelőket
A 30 napos fizetési határidő a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >