A magyar gasztronómia sikerének kulcsa a magyar alapanyag
A megújuló magyar gasztronómia sikerének kulcsa a magyar alapanyag – mondta Nagy István agrárminiszter a Piac konyhája – szakácsok és termelők konferenciáján Budapesten.
Hozzátette: az Agrárminisztérium munkája a vasvillától az ezüstvilláig, azaz a termőföldtől az asztalig tart. A siker kulcsa az, hogy a gasztronómia felismerte: a magyar alapanyagnál jobbat nem tud találni. A magyar kiváló minőségű alapanyagokra újraépítve a munkát, a siker garantált – mondta a miniszter. Nagy István kifejtette, hogy a kiváló alapanyag nélkül nincs jól működő termelői piac, sikeres kistermelő, ahogy nincsen minőségi étel sem.
Az élelmiszer, a termőföldtől az asztalig magán viseli mindazt az értéket, amelyet az élelmiszerlánc szereplői hozzátesznek. „Fontos ezért, hogy mit teszünk a területért, hogyan segítjük a termelőket, támogatjuk azokat, akik kiváló minőségű termékek előállításán és azok felhasználásával dolgoznak” – fogalmazott.
A magyar agrárpolitika és a kormány a minőségi élelmiszerek kiválasztásán és erősítésén dolgozik, amely célt többek között a Hagyományok-Ízek-Régiók Program, a Magyar Élelmiszerkönyv irányelvei, valamint a helyi termelői piacok jogi hátterét megteremtő jogszabály egyszerűsítése is segíti. Nincsen sikeres termelő sikeres eladó és elégedett vásárló nélkül – mondta.
Fontos lépésnek nevezte, hogy 288 termelői piac működik országosan, és egyre több neves étterem keresi a minőségi magyar termékeket. Sikerült túllépni az import korszakán, jól látni, hogy újból a háztáji portékák, a kézműves magyar termékek uralják a piacok standjait – mondta, hozzátéve: a helyi érték számításba vétele a siker egyik alapja.
Magyarország mára már nemcsak a magyaroknak, hanem a gasztronómiát kedvelők széles táborának is izgalmas hellyé vált. Az ország mezőgazdasági potenciálja világszinten is kiemelkedő, amely a jó minőségű alapanyagokat, a színes felhozatalt és a magyar találékonyságot ötvözve kiemelkedő termelői és gasztronómiai sikerek alapját jelentheti. Ez nagy lehetőség és komoly feladat mindannyiunk számára – jelentette ki.
Közölte: a magyar tanyák 55 százalékán már nem azok élnek, akik ott születtek. Az ő tudásuk, tapasztalatuk járul hozzá a kézműves magyar termékek sikeréhez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai együttműködési megállapodást kötött az Agrárminisztérium és a Debreceni Egyetem
Az Agrárminisztérium és a Debreceni egyetem között létrejött stratégiai együttműködés…
Tovább olvasom >Egy kutatás szerint érdemes Budapestre többször visszatérni
Kutatást készített a Danubius Hotels a budapesti szállodáikba látogató külföldi…
Tovább olvasom >Visszajönnek a klasszikus pálinkaízek
2024 igazán jó évnek számított a gyümölcsök tekintetében az Alföldön,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Meghosszabbítottuk az Inno d’Or – Év Innovációja 2025 verseny nevezési határidejét – így még 5 napig várjuk a nevezéseket!
2025-ben is indul a Trade magazin Inno d’Or – Év…
Tovább olvasom >Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Mit gondolnak a vállalati felsővezetők a művészetről?
„Topvezetők és a művészet – az örökség és a művészet…
Tovább olvasom >