A magyar fogyasztók tesztelhetik a papírpalack prototípusát
Június 15 közepén megérkezett Magyarországra a dán Paboco startup és a Coca-Cola közös fejlesztésű papírpalackjának prototípusa – eljött a tesztelés fázisa, amelyben – korlátozott számban – elsőként a magyar fogyasztók vehetnek részt. Az első európai piaci teszt során holnaptól a hazai vásárlók az innovatív csomagolású AdeZ növényi italt a kifli.hu-n keresztül próbálhatják ki.
Úton a papírpalack felé
A Coca-Cola a Paper Bottle Company (Paboco) dán startuppal együttműködve 2019 óta folyamatosan fejleszti a 100%-ban újrahasznosítható papírpalackot. Minden egyes fejlesztési fázis azt jelenti, hogy tovább csökken a műanyagtartalom és a környezeti terhelés. Most egy újabb mérföldkőhöz ért a két vállalat: a jelenlegi prototípus papír borításból, újrahasznosítható műanyag bélésből és kupakból áll. A fejlesztés ezen fázisába lépő teszteléssel éppen az a cél, hogy megtapasztalják, hogyan teljesít a papírcsomagolás, és miként reagálnak rá a fogyasztók. A Paboco végső célja egy teljesen bioalapú és 100%-ban papírként újrahasznosítható papírpalack létrehozása.
Maga a papírpalack projekt még fejlesztés alatt áll, nem lehet pontosan megmondani, mikor és milyen termékekben fogja ipari mértékekben alkalmazni a cég.
Miért pont az AdeZ kerül a papírpalackba?
Az AdeZ növényi alapú ital fogyasztóira kifejezetten jellemző, hogy nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra, és érdeklődnek a fenntarthatóság érdekében történő innovációk iránt. „A fogyasztói magatartást szem előtt tartva az AdeZ márka jó választás arra, hogy a Coca-Cola piaci környezetben próbálja ki az új papírpalack prototípusát és annak fogadtatását” – mondta Kerekes Péter, a The Coca-Cola Company magyarországi ügyvezető igazgatója. „Az AdeZ márka fontos szerepet kapott teljeskörű italgyártó vállalatként a portfoliónkban, hiszen a növényi italok iránt igen nagy a fogyasztói érdeklődés. Vállalatunk számára kiemelten fontosak a Hulladékmentes Világ stratégiánk vállalásai, hiszen a fenntarthatóság érdekében nagyon fontos célokat fogalmaztunk meg” – tette hozzá.
Haladjunk közösen a jövő papírpalackja felé!
A Coca-Cola brüsszeli kutatás-fejlesztési laboratóriumában a dán Paboco startuppal együttműködésben kifejlesztett papírpalack prototípus debütálása után most a palack fogyasztói tesztelési fázisba lép. Holnaptól ugyanis a kifli.hu online szupermarketben, aki AdeZ italt rendel, kap mellé ajándékba egy 250 ml-es papírpalack csomagolású változatot is. „Vállalatunk egyik alappillére a fenntartható fejlődés és a környezetvédelem támogatása. Szeretnénk, ha vásárlóink nemcsak a saját egészségükért, hanem a környezetünk jólétéért is tennének” – emelte ki Klekner Péter a kifli.hu ügyvezetője. A fogyasztóknak lehetőségük nyílik elmondani a véleményüket/tapasztalataikat egy kérdőív kitöltésével. A tesztidőszak alatt a vállalat az üres palackokat visszagyűjti, annak érdekében, hogy a laboratóriumban megvizsgálhassák, hogy hogyan reagált az anyag a szállításra és a használatra, valamint így az újrahasznosítás is garantált.
Az AdeZ innovatív csomagolását sajtóeseményen mutatta be a vállalat. „Büszkék vagyunk arra, hogy részt veszünk ebben az innovációban, és még nagyobb öröm, hogy a közös munka első eredményeit a hazai fogyasztók fogják legelőször megtapasztalni. Italaink csomagolását számos alkalommal fejlesztettük az utóbbi években, hogy egyre környezetkímélőbb megoldásokat tudjunk bevezetni. A lépések sora most tovább folytatódik” – mondta Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója. „A fenntarthatóság áthatja a működésünket, ezért amikor a Coca-Cola partnerként ránk gondolt az innovatív papírpalack prototípus tesztelésében, azonnal egyértelmű volt, hogy igent mondunk” – mondta az eseményen a kifli. hu kereskedelmi igazgatója, Szabó Réka.
Körforgásban a csomagolóanyagok
A papírpalack prototípus egy következő lépés a Coca-Cola „Hulladékmentes Világ” globális stratégiájának megvalósításában. A vállalások között szerepel, hogy 2030-ra a felhasznált csomagolóanyagaik 100%-ának megfelelő mennyiséget gyűjtik be és hasznosítják újra. Emellett a Hulladékmentes Világ stratégia keretében 2025-re globálisan 100 százalékban újrahasznosíthatóvá teszi a vállalat csomagolásait, valamint 2030-ra 50 százalékra növeli palackjaiban és aludobozaiban az újrahasznosított anyag arányát. A stratégia fontos eleme a körforgásos gazdaságot lehetővé tévő innovatív csomagolási megoldások kifejlesztése is.
A magyar fogyasztók segítségével most induló és 2 hétig tartó tesztidőszak eredményeit a fejlesztők arra használják, hogy felmérjék a palack tulajdonságait és teljesítményét azzal a céllal, hogy a jövőben egy teljesen újrahasznosítható, műanyag nélküli papírpalackot állítsanak elő.
Kapcsolódó cikkeink
Közösen igyekszik elérni a délkelet-ázsiai hibrid vásárlókat a Coca-Cola és Grab
A Coca-Cola és a Grab együttműködésük megerősítésével igyekeznek a Délkelet-Ázsiában…
Tovább olvasom >Új programot indít a Coca-Cola Indiában a kis- és középvállalkozások támogatására
A Coca-Cola India bejelentette a Super Power Retailer Program nevű…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >