A magyar borokat bemutató rendezvénysorozatot tartottak Lengyelországban
Öt magyarországi borvidék tizenhárom borászata mutatkozott be az elmúlt napokban a lengyelországi fővárosban, valamint Krakkóban és Wroclawban is szervezett, a Magyar Borok Kampány (Wina Wegierskie Roadshow) nevű program keretében – közölte Csiba-Herczeg Ágnes, a sorozat szervezője pénteken az MTI-vel.
A közleményben felidézik: 2020-ban a friss szőlőből, legfeljebb kétliteres palackban készített borokból Magyarország összesen mintegy 19,2 milliárd forint értékben exportált, ebből Lengyelországba 1,3 milliárd forint értékben. Míg a magyar palackos borexport egésze tavaly 13 százalékkal növekedett 2018-hoz képest, addig a Lengyelország felé irányuló kivitel 12 százalékkal csökkent, ami a koronavírus-járvány rovására is írandó.
A borbemutatókat az oltalom alatt álló, eredetvédett magyar borok népszerűsítését célzó, tavasszal indult, a lengyel nyelvű közösségi média közreműködésével is zajló kampányban szervezték – tette hozzá Csiba-Herczeg Ágnes.
A szeptember 13. és 16. között rendezett borkóstolókon és a kiemelkedő lengyel borszakértők által tartott mesterkurzusokon a lengyel borszakma képviselői és az érdeklődő borkedvelők vettek részt Varsóban, Krakkóban és Wroclawban.
A programsorozaton belül magyar borkóstolót rendezett a varsói magyar nagykövetség is, a meghívott vendégeket Soltész Miklós, a Miniszterelnökség egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért felelős államtitkára, valamint Kovács Orsolya Zsuzsanna nagykövet köszöntötte.
A borbemutatók mellett a kampány részeként a Ferment című lengyel szaklapnak a magyar borokról szóló különszámát is kiadták a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának támogatásával. Jövő év tavaszán pedig egy lengyel nyelvű, a magyar borokról szóló könyv kiadását is tervezik.
A Magyar Borok Kampány szakmai partnerei között van a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa mellett a Magyar Turisztikai Ügynökség, valamint a Ferment című lap körül szerveződő szakmai csoport is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >