A magyar borokat bemutató rendezvénysorozatot tartottak Lengyelországban
Öt magyarországi borvidék tizenhárom borászata mutatkozott be az elmúlt napokban a lengyelországi fővárosban, valamint Krakkóban és Wroclawban is szervezett, a Magyar Borok Kampány (Wina Wegierskie Roadshow) nevű program keretében – közölte Csiba-Herczeg Ágnes, a sorozat szervezője pénteken az MTI-vel.

Tizenhárom magyar borászat mutatkozott be Lengyelországban
A közleményben felidézik: 2020-ban a friss szőlőből, legfeljebb kétliteres palackban készített borokból Magyarország összesen mintegy 19,2 milliárd forint értékben exportált, ebből Lengyelországba 1,3 milliárd forint értékben. Míg a magyar palackos borexport egésze tavaly 13 százalékkal növekedett 2018-hoz képest, addig a Lengyelország felé irányuló kivitel 12 százalékkal csökkent, ami a koronavírus-járvány rovására is írandó.
A borbemutatókat az oltalom alatt álló, eredetvédett magyar borok népszerűsítését célzó, tavasszal indult, a lengyel nyelvű közösségi média közreműködésével is zajló kampányban szervezték – tette hozzá Csiba-Herczeg Ágnes.
A szeptember 13. és 16. között rendezett borkóstolókon és a kiemelkedő lengyel borszakértők által tartott mesterkurzusokon a lengyel borszakma képviselői és az érdeklődő borkedvelők vettek részt Varsóban, Krakkóban és Wroclawban.
A programsorozaton belül magyar borkóstolót rendezett a varsói magyar nagykövetség is, a meghívott vendégeket Soltész Miklós, a Miniszterelnökség egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért felelős államtitkára, valamint Kovács Orsolya Zsuzsanna nagykövet köszöntötte.
A borbemutatók mellett a kampány részeként a Ferment című lengyel szaklapnak a magyar borokról szóló különszámát is kiadták a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának támogatásával. Jövő év tavaszán pedig egy lengyel nyelvű, a magyar borokról szóló könyv kiadását is tervezik.
A Magyar Borok Kampány szakmai partnerei között van a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa mellett a Magyar Turisztikai Ügynökség, valamint a Ferment című lap körül szerveződő szakmai csoport is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az új lengyel államfő nemzetközi koalíciót hozna létre a Mercosur-megállapodás ellen
Nemzetközi koalíciót hozna létre Karol Nawrocki Lengyelország frissen beiktatott elnöke…
Tovább olvasom >„Tiéd a mérték!” nyílt levél a felelős borfogyasztásért
Nyílt levelet tett közzé a Magyar Bormarketing Ügynökség, amelynek célja,…
Tovább olvasom >„Deluxe” kenyerek a Lidlben: szintet lép a diszkontlánc prémium stratégiája Lengyelországban
Új szintre emeli pékáru-kínálatát a Lidl Lengyelországban, ahol a prémium…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvannak a Fenntarthatóság szimbóluma idei díjazottjai
A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A…
Tovább olvasom >Budafoki Pezsgő- és Borfesztivál 2025 – Három nap a bor, a pezsgő és a kultúra jegyében
Szeptember 5–7. között immár 35. alkalommal várja látogatóit a Budafoki…
Tovább olvasom >Idén is megfizethető áron kaphatók a legnépszerűbb termékek a Szent István Napon
2025-ben is gazdag étel- és italkínálat fogadja az érdeklődőket a…
Tovább olvasom >