A magyar borokat bemutató rendezvénysorozatot tartottak Lengyelországban
Öt magyarországi borvidék tizenhárom borászata mutatkozott be az elmúlt napokban a lengyelországi fővárosban, valamint Krakkóban és Wroclawban is szervezett, a Magyar Borok Kampány (Wina Wegierskie Roadshow) nevű program keretében – közölte Csiba-Herczeg Ágnes, a sorozat szervezője pénteken az MTI-vel.

Tizenhárom magyar borászat mutatkozott be Lengyelországban
A közleményben felidézik: 2020-ban a friss szőlőből, legfeljebb kétliteres palackban készített borokból Magyarország összesen mintegy 19,2 milliárd forint értékben exportált, ebből Lengyelországba 1,3 milliárd forint értékben. Míg a magyar palackos borexport egésze tavaly 13 százalékkal növekedett 2018-hoz képest, addig a Lengyelország felé irányuló kivitel 12 százalékkal csökkent, ami a koronavírus-járvány rovására is írandó.
A borbemutatókat az oltalom alatt álló, eredetvédett magyar borok népszerűsítését célzó, tavasszal indult, a lengyel nyelvű közösségi média közreműködésével is zajló kampányban szervezték – tette hozzá Csiba-Herczeg Ágnes.
A szeptember 13. és 16. között rendezett borkóstolókon és a kiemelkedő lengyel borszakértők által tartott mesterkurzusokon a lengyel borszakma képviselői és az érdeklődő borkedvelők vettek részt Varsóban, Krakkóban és Wroclawban.
A programsorozaton belül magyar borkóstolót rendezett a varsói magyar nagykövetség is, a meghívott vendégeket Soltész Miklós, a Miniszterelnökség egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért felelős államtitkára, valamint Kovács Orsolya Zsuzsanna nagykövet köszöntötte.
A borbemutatók mellett a kampány részeként a Ferment című lengyel szaklapnak a magyar borokról szóló különszámát is kiadták a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának támogatásával. Jövő év tavaszán pedig egy lengyel nyelvű, a magyar borokról szóló könyv kiadását is tervezik.
A Magyar Borok Kampány szakmai partnerei között van a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa mellett a Magyar Turisztikai Ügynökség, valamint a Ferment című lap körül szerveződő szakmai csoport is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ez lehet az oka a vörösbor-fogyasztás drámai visszaesésének
Az elmúlt években világszerte érzékelhető a vörösbor-fogyasztás visszaesése – és…
Tovább olvasom >Automatizálja logisztikai raktárát a Rossmann Lengyelországban
Jelentős fejlesztésbe kezdett a Rossmann lengyelországi logisztikai központjában: a Pyskowice…
Tovább olvasom >Alumíniumpalackos bort vezet be a brit Aldi
Április 14-től alumíniumpalackos saját márkás borral bővül az Aldi kínálata…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amikor a művészet életformáló erővé válik – Inspiráció a vezetésben és a mindennapokban az ESSCA rendezvényén
Az ESSCA School of Management budapesti kampusza a ZEMA porcelánékszer-manufaktúrával…
Tovább olvasom >Új elnökséggel és megújult célokkal folytatja a munkát az MLSZKSZ
Tisztújító közgyűléssel és szakmai konferenciával zárta a 2024-es évet a…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év Promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >