A magyar borokat bemutató rendezvénysorozatot tartottak Lengyelországban
Öt magyarországi borvidék tizenhárom borászata mutatkozott be az elmúlt napokban a lengyelországi fővárosban, valamint Krakkóban és Wroclawban is szervezett, a Magyar Borok Kampány (Wina Wegierskie Roadshow) nevű program keretében – közölte Csiba-Herczeg Ágnes, a sorozat szervezője pénteken az MTI-vel.
A közleményben felidézik: 2020-ban a friss szőlőből, legfeljebb kétliteres palackban készített borokból Magyarország összesen mintegy 19,2 milliárd forint értékben exportált, ebből Lengyelországba 1,3 milliárd forint értékben. Míg a magyar palackos borexport egésze tavaly 13 százalékkal növekedett 2018-hoz képest, addig a Lengyelország felé irányuló kivitel 12 százalékkal csökkent, ami a koronavírus-járvány rovására is írandó.
A borbemutatókat az oltalom alatt álló, eredetvédett magyar borok népszerűsítését célzó, tavasszal indult, a lengyel nyelvű közösségi média közreműködésével is zajló kampányban szervezték – tette hozzá Csiba-Herczeg Ágnes.
A szeptember 13. és 16. között rendezett borkóstolókon és a kiemelkedő lengyel borszakértők által tartott mesterkurzusokon a lengyel borszakma képviselői és az érdeklődő borkedvelők vettek részt Varsóban, Krakkóban és Wroclawban.
A programsorozaton belül magyar borkóstolót rendezett a varsói magyar nagykövetség is, a meghívott vendégeket Soltész Miklós, a Miniszterelnökség egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért felelős államtitkára, valamint Kovács Orsolya Zsuzsanna nagykövet köszöntötte.
A borbemutatók mellett a kampány részeként a Ferment című lengyel szaklapnak a magyar borokról szóló különszámát is kiadták a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának támogatásával. Jövő év tavaszán pedig egy lengyel nyelvű, a magyar borokról szóló könyv kiadását is tervezik.
A Magyar Borok Kampány szakmai partnerei között van a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa mellett a Magyar Turisztikai Ügynökség, valamint a Ferment című lap körül szerveződő szakmai csoport is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felborítja a magyar piacot a Temu új konkurenciája?
Nemrég egy olyan új webshop-óriás jelent meg a magyar piacon,…
Tovább olvasom >Az országosan egységes árképzésért kampányol a Lidl Finnországban
A Lidl Finnország az országosan egységes árakat támogatja, kritizálva a…
Tovább olvasom >Kiemelt cél a hazai borágazat sikere és támogatása
A magyar borászat továbbra is a hazai agrárium egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre sikeresebb a Modern gyárak éjszakája rendezvénysorozat
A Modern gyárak éjszakája országos online és élő rendezvénysorozat egyre…
Tovább olvasom >Hatalmas vállalkozói érdeklődés mellett mutatkoztak be az új versenyképességet növelő uniós pályázatok a budapesti kamara tájékoztató fórumán
Több mint egy évtizedes kihagyás után budapesti cégek számára is…
Tovább olvasom >Jön a legizgalmasabb agrártechnológiai rendezvény
A mezőgazdaság újjászületése a generációk küzdelmeiben, globális agrárrobotikai forradalom, átjárás…
Tovább olvasom >