A Lidl US három üzletágban csökkenti a vállalati létszámot
Az elbocsátások alig több mint egy évvel azután következnek be, hogy a diszkontlánc mintegy 200 munkavállalót elbocsátott az Egyesült Államokban.
Az elbocsátások a Lidl legújabb lépése, amely amerikai tevékenységének racionalizálására irányul, miközben a rivális Aldi a gázpedálra lépett.
– A Lidl US meghozta azt a nehéz döntést, hogy a vállalaton belül három funkcióban is megszünteti a vállalati pozíciókat. Bár ez sosem könnyű döntés, úgy gondoljuk, ez a helyes döntés az üzlet szempontjából – írta a szóvivő.
A Lidl US szóvivője nem volt hajlandó megmondani, hány dolgozót érint a leépítés. Több elbocsátott alkalmazott LinkedIn-bejegyzésben jelezte, hogy az elbocsátások a vállalati átszervezési terv részét képezik. Egy elbocsátott marketingvezető LinkedIn-videóban megjegyezte, hogy grafikusok, tartalomgyártók, közösségi média menedzserek és informatikai dolgozók is érintettek az elbocsátásokban.
Az elbocsátott Lidl US dolgozók végkielégítést és átmeneti támogatást kapnak – közölte a szóvivő.
A tavalyi létszámleépítésre akkor került sor, amikor a Lidl US pénzügyi helyzetének javítására vállalati átszervezést hajtott végre.
A Lidl 2017-ben nyitotta meg első amerikai üzleteit, de eddig nehezen tudta elérni a célját és növekedni az Államokban. Eközben a versenytárs Aldi, amely az 1970-es években lépett be az Egyesült Államokba, továbbra is nagy ütemben bővíti üzlethálózatát, és 2028 végéig további 800 boltot tervez nyitni.
Grocery Dive
Kapcsolódó cikkeink
Pesszimista kereskedelmi szektor, a bővülés szándékával
Milyen hatások befolyásolják jelenleg a magyar kiskereskedelmi vállalatok működését? Hogyan…
Tovább olvasom >Közel 2400 munkahelyet szüntethet meg az Auchan Franciaországban
Jelentős átszervezésről tett bejelentést az Auchan vezetősége, melynek során a…
Tovább olvasom >Értékesítési csapatának leépítését fontolgatja a Nestlé Franciaországban
Közel 150 munkahely megszüntetését tervezi a Nestlé Franciaországban, jelentette a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >