A Lidl US három üzletágban csökkenti a vállalati létszámot
Az elbocsátások alig több mint egy évvel azután következnek be, hogy a diszkontlánc mintegy 200 munkavállalót elbocsátott az Egyesült Államokban.
Az elbocsátások a Lidl legújabb lépése, amely amerikai tevékenységének racionalizálására irányul, miközben a rivális Aldi a gázpedálra lépett.
– A Lidl US meghozta azt a nehéz döntést, hogy a vállalaton belül három funkcióban is megszünteti a vállalati pozíciókat. Bár ez sosem könnyű döntés, úgy gondoljuk, ez a helyes döntés az üzlet szempontjából – írta a szóvivő.
A Lidl US szóvivője nem volt hajlandó megmondani, hány dolgozót érint a leépítés. Több elbocsátott alkalmazott LinkedIn-bejegyzésben jelezte, hogy az elbocsátások a vállalati átszervezési terv részét képezik. Egy elbocsátott marketingvezető LinkedIn-videóban megjegyezte, hogy grafikusok, tartalomgyártók, közösségi média menedzserek és informatikai dolgozók is érintettek az elbocsátásokban.
Az elbocsátott Lidl US dolgozók végkielégítést és átmeneti támogatást kapnak – közölte a szóvivő.
A tavalyi létszámleépítésre akkor került sor, amikor a Lidl US pénzügyi helyzetének javítására vállalati átszervezést hajtott végre.
A Lidl 2017-ben nyitotta meg első amerikai üzleteit, de eddig nehezen tudta elérni a célját és növekedni az Államokban. Eközben a versenytárs Aldi, amely az 1970-es években lépett be az Egyesült Államokba, továbbra is nagy ütemben bővíti üzlethálózatát, és 2028 végéig további 800 boltot tervez nyitni.
Grocery Dive
Kapcsolódó cikkeink
Amazon: a mesterséges intelligencia miatt csökkenhet a vállalati dolgozók létszáma
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy belső üzenetben közölte, hogy a…
Tovább olvasom >1500 irodai munkahelyet szüntet meg a Walmart az USA-ban
A Walmart 1500 vállalati pozíció megszüntetését tervezi az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Tömeges leépítést jelentett be a debreceni Globus konzervgyár
A debreceni Globus konzervgyár jelentős létszámleépítést jelentett be a működési…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >