A Lidl fenntarthatósági törekvéseiről beszélt a Fruit Logisticán
A berlini Fruit Logistica konferencia fontos fórumot biztosított a kereskedelmi vállalatok számára, hogy bemutassák fenntarthatóságra irányuló intézkedéseiket és elkötelezettségüket a méltányos kereskedelem mellett. Az eseményen a Lidl képviselői, Hannes Langhorst és Vishal Gajjar is részt vettek, és beszámoltak arról, hogy milyen lépéseket tettek azért, hogy a banánültetvényeken dolgozók méltányos bért kapjanak.
Langhorst és Gajjar kiemelték a fenntarthatóság fontosságát, valamint a Lidl hosszú távú elkötelezettségét a fairtrade program iránt. A vállalat már régóta támogatja a fairtrade kezdeményezéseket, és most tovább szeretné erősíteni ezt a vonalat. Azonban, mint Gajjar elmondta, a banánültetvényeken dolgozók bérezése nem volt megfelelő szintű, ezért a Lidl kidolgozott egy stratégiát annak érdekében, hogy ez változzon.
Az intézkedések között szerepel, hogy a Lidl csak olyan banánt forgalmaz Németországban, amelynek termelése során a munkavállalók méltányos bért kapnak. Ennek érdekében a vállalat meggyőzte beszállítóit arról, hogy támogassák ezt az irányvonalat. Gajjar elmondta, hogy ez a folyamat nem volt könnyű, hiszen számos kihívással kellett szembenézniük, például az ültetvényeken dolgozók fizetésének összetett természete miatt.
Azonban a Lidl elkötelezte magát amellett, hogy megoldást találjon ezekre a problémákra. Együttműködtek az IDH-val egy olyan eszköz létrehozásában, amely segítséget nyújt a prémiumfizetések mértékének meghatározásában és igazságos elosztásában. Ennek eredményeként az ültetvényeken dolgozók élelmiszer-utalványokban és készpénzes prémiumokban is részesülhettek.
Gajjar arra buzdította a konferencia résztvevőit, hogy kövessék a Lidl példáját és tegyenek lépéseket a fenntarthatóság és a méltányos kereskedelem felé. A Lidl intézkedései példát mutatnak arra, hogyan lehet a vállalati gyakorlatot összehangolni az etikus és fenntartható üzleti elvekkel, és elősegíteni a méltányosabb világgazdaságot.
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >