A Lidl fenntarthatósági törekvéseiről beszélt a Fruit Logisticán
A berlini Fruit Logistica konferencia fontos fórumot biztosított a kereskedelmi vállalatok számára, hogy bemutassák fenntarthatóságra irányuló intézkedéseiket és elkötelezettségüket a méltányos kereskedelem mellett. Az eseményen a Lidl képviselői, Hannes Langhorst és Vishal Gajjar is részt vettek, és beszámoltak arról, hogy milyen lépéseket tettek azért, hogy a banánültetvényeken dolgozók méltányos bért kapjanak.
Langhorst és Gajjar kiemelték a fenntarthatóság fontosságát, valamint a Lidl hosszú távú elkötelezettségét a fairtrade program iránt. A vállalat már régóta támogatja a fairtrade kezdeményezéseket, és most tovább szeretné erősíteni ezt a vonalat. Azonban, mint Gajjar elmondta, a banánültetvényeken dolgozók bérezése nem volt megfelelő szintű, ezért a Lidl kidolgozott egy stratégiát annak érdekében, hogy ez változzon.
Az intézkedések között szerepel, hogy a Lidl csak olyan banánt forgalmaz Németországban, amelynek termelése során a munkavállalók méltányos bért kapnak. Ennek érdekében a vállalat meggyőzte beszállítóit arról, hogy támogassák ezt az irányvonalat. Gajjar elmondta, hogy ez a folyamat nem volt könnyű, hiszen számos kihívással kellett szembenézniük, például az ültetvényeken dolgozók fizetésének összetett természete miatt.
Azonban a Lidl elkötelezte magát amellett, hogy megoldást találjon ezekre a problémákra. Együttműködtek az IDH-val egy olyan eszköz létrehozásában, amely segítséget nyújt a prémiumfizetések mértékének meghatározásában és igazságos elosztásában. Ennek eredményeként az ültetvényeken dolgozók élelmiszer-utalványokban és készpénzes prémiumokban is részesülhettek.
Gajjar arra buzdította a konferencia résztvevőit, hogy kövessék a Lidl példáját és tegyenek lépéseket a fenntarthatóság és a méltányos kereskedelem felé. A Lidl intézkedései példát mutatnak arra, hogyan lehet a vállalati gyakorlatot összehangolni az etikus és fenntartható üzleti elvekkel, és elősegíteni a méltányosabb világgazdaságot.
Kapcsolódó cikkeink
In-store pubot nyithat a Lidl Észak-Írországban
Hosszas jogi huzavona után a Lidl története során először nyit…
Tovább olvasom >Csökkenő jövedelmezőség, növekvő hatékonyság: kihívások és lehetőségek a sertéstartásban
A sertéstartók az idei évben csökkenő jövedelmezőségre számítanak, annak ellenére,…
Tovább olvasom >Magasabb fokozatba kapcsol a Lidl nemzetközi terjeszkedése
Rálépett a gázra a Lidl nemzetközi bolthálózatának bővítése kapcsán. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >