A Lidl fenntarthatósági törekvéseiről beszélt a Fruit Logisticán
A berlini Fruit Logistica konferencia fontos fórumot biztosított a kereskedelmi vállalatok számára, hogy bemutassák fenntarthatóságra irányuló intézkedéseiket és elkötelezettségüket a méltányos kereskedelem mellett. Az eseményen a Lidl képviselői, Hannes Langhorst és Vishal Gajjar is részt vettek, és beszámoltak arról, hogy milyen lépéseket tettek azért, hogy a banánültetvényeken dolgozók méltányos bért kapjanak.
Langhorst és Gajjar kiemelték a fenntarthatóság fontosságát, valamint a Lidl hosszú távú elkötelezettségét a fairtrade program iránt. A vállalat már régóta támogatja a fairtrade kezdeményezéseket, és most tovább szeretné erősíteni ezt a vonalat. Azonban, mint Gajjar elmondta, a banánültetvényeken dolgozók bérezése nem volt megfelelő szintű, ezért a Lidl kidolgozott egy stratégiát annak érdekében, hogy ez változzon.
Az intézkedések között szerepel, hogy a Lidl csak olyan banánt forgalmaz Németországban, amelynek termelése során a munkavállalók méltányos bért kapnak. Ennek érdekében a vállalat meggyőzte beszállítóit arról, hogy támogassák ezt az irányvonalat. Gajjar elmondta, hogy ez a folyamat nem volt könnyű, hiszen számos kihívással kellett szembenézniük, például az ültetvényeken dolgozók fizetésének összetett természete miatt.
Azonban a Lidl elkötelezte magát amellett, hogy megoldást találjon ezekre a problémákra. Együttműködtek az IDH-val egy olyan eszköz létrehozásában, amely segítséget nyújt a prémiumfizetések mértékének meghatározásában és igazságos elosztásában. Ennek eredményeként az ültetvényeken dolgozók élelmiszer-utalványokban és készpénzes prémiumokban is részesülhettek.
Gajjar arra buzdította a konferencia résztvevőit, hogy kövessék a Lidl példáját és tegyenek lépéseket a fenntarthatóság és a méltányos kereskedelem felé. A Lidl intézkedései példát mutatnak arra, hogyan lehet a vállalati gyakorlatot összehangolni az etikus és fenntartható üzleti elvekkel, és elősegíteni a méltányosabb világgazdaságot.
Kapcsolódó cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton átúszás
Közeledik Magyarország egyik legnépszerűbb szabadidősport-eseménye, a 43. Lidl Balaton-átúszás. Több,…
Tovább olvasom >Az LG közzétette 2024-2025-ös fenntarthatósági jelentését
Közzétette 2024–2025-ös fenntarthatósági jelentését az LG Electronics (LG), amelyben hivatalosan…
Tovább olvasom >19 franciaországi üzletét adhatja el az Auchan a Lidlnek
Franciaországban 19 üzletet kínál megvételre az Auchan a Lidlnek –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy áremelési hullám várható a kereskedelemben
2025 első felében általánosan csökkenő áremelési szándékokat tapasztalt a GKI…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >