A Lidl és az Aldi szépséghibás termékei rendkívül kelendőek
Miközben a kiskereskedelmi láncok a sajátmárkás termékkínálatukat erősítik, nagy a kereslet a szépséghibás termékekre is. A Lidlben és az Aldiban a sérült, de teljes értékű zöldségek és gyümölcsök nagyon kelendőek, aminek következtében ötödével emelkedett az Aldi és a Lidl forgalma néhány hónap alatt az Egyesült Királyságban.
13,9 százalék az élelmiszer-infláció az Egyesült Királyságban egy év alatt, ami a Kantar 14 éve kezdődő méréseinek a legmagasabb értéke. Azonban a dinamikus drágulás ellenére nőtt a lakossági élelmiszer-értékesítés a piackutató szerint: például az október másodikáig tartó 12 hétben 4,8 százalékkal – írja a Napi.
A kutatók szerint érthető a wonky vega árucikkek sikere, hiszen a vásárlók keresik a módját, hogy olcsóbban jussanak a termékekhez. Ezek a szépséghibás, azonban teljes értékű zöldségek és gyümölcsök olcsóbbak, mint a szemrevalóbbak, a kedvezményes értékesítésükkel pedig az élelmiszer-hulladék mennyiségét is csökkentik az üzletek.
A két német diszkontlánc forgalma emiatt nagyot ugrott az elmúlt öt hónapban. Az előbbi 20,7 százalékos forgalomnövekedést ért el az említett időszakban, piaci részesedése pedig 8 százalékról 9,3-ra nőtt. Az utóbbi ennél is nagyobbat lépett előre, így a legnagyobbat növekvő élelmiszer-üzletlánc volt ezen idő alatt az Egyesült Királyságban: 20,9 százalékos bővülés mellett 6 százalékról 7,1-re ugrott a szelete a piacból.
A wonky vegához hasonló termékekkel időközben a brit Tesco és a Morrisont is előállt. Emellett arról számoltak be a szigetország szupermarketei, hogy a szépséghibás árucikkeik mellett néhány hónapja több mint 8 százalékkal emelkedett az ár-érték arányban kedvezőbb sajátmárkás termékeik kereslete is.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >