A legnagyobb német tejipari csoport piacra dobja vegán sajthelyettesítőjét
A Deutsche Milchkontor (DMK) nevű, piacvezető tejipari csoport (melynek globális forgalma 2021-ben elérte az 5,47 milliárd eurót), bejelentette, hogy „Velander” néven piacra dobja új, növényi alapú sajthelyettesítő termékcsaládját. Az új termékek célcsoportját elsősorban a horeca és élelmiszer-előállító vállalkozások képezik majd.

Igény van a vegán sajtokra (illusztráció)
A termékcsaládot a DMK szakértői fejlesztették ki, több évtizedes sajtelőállítási tapasztalatukra támaszkodva, a gyártás pedig a cégcsoport legnagyobb, naponta több, mint 3 millió liter tejet feldolgozó, alsó-szászországi sajtüzemében, a külön erre a célra létrehozott gyáregységben fog zajlani.
Tavaly októberben a DMK már bejelentette, hogy idén márciusban bevezet egy zab-alapú desszert termékcsaládot a már meglévő MILRAM márkanéven belül, így a választékba bekerült egy csokoládés puding, egy csokis ital és egy rizses desszert is. A most bejelentett, hideg és meleg fogások elkészítésére egyaránt alkalmas, új sajt-alternatíva termékcsalád 2022 negyedik negyedévében kerül majd a piacra.
Ingo Müller, a DMK Csoport vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy
„a fogyasztóik számára egy komplett és jövőálló termékcsaládot szeretnének rendelkezésre bocsátani. A vegán sajt-alternatívával lehetőséget teremtenek az ügyfeleik számára a vegán fogyasztók kiszolgálására. Az élelmiszerpiacon jelenleg tapasztalható nehézségek ellenére, tavasszal már sikerült elindítani a vegán desszert termékcsaládot, amelynek fő erőssége a termékek kiváló íze”.
Pontosan ugyanez a rendkívüli ízletesség a céljuk a sajt szegmensben is. Ráadásul növényi alapanyagokból olyan sajt-alternatívát készíteni, amely mind ízben, mind állagban hozza a klasszikus sajtok tulajdonságait, sokkal-sokkal nagyobb kihívást jelent mint pl. zabitalokat vagy egyéb növényi alapú termékeket fejleszteni. Ezért pontosan a sajtgyártásban nagy múlttal és szakértelemmel rendelkező cég alkalmas arra, hogy a növényi sajt-alternatívák következő generációját kifejlessze.
Emiatt szerinte a termékeik kiemelkednek majd a versenytársak közül és a céljuk az, hogy az ügyfeleik szükségleteit a lehető legteljesebb mértékben kielégítsék. A vegán sajt-alternatívák felhasználói, a séfek és az előállító üzemek, nem szeretnének lemondani sem a jól bevált terméktulajdonságokról (mint például a barnulási és olvadási képesség), sem az ízletességről. És pontosan ezeknek az igényeknek az egyidejű teljesítése az, amire a Velander márkanevű termékcsoport hivatott- tette hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Szavazz a kedvenc Menteshelyedre, garantált kedvezményekért!
A menteshelyek.hu a paleo, vegán, cukormentes, regenor, tejfehérjementes, laktózmentes, szénhidrát-csökkentett és gluténmentes…
Tovább olvasom >A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók
A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint…
Tovább olvasom >A növényi italokat gyártó Sproudba fektetett a Lantmännen
A svéd agrár-élelmiszeripari vállalat, a Lantmännen mintegy 10%-os részesedést szerzett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >