A legnagyobb német tejipari csoport piacra dobja vegán sajthelyettesítőjét
A Deutsche Milchkontor (DMK) nevű, piacvezető tejipari csoport (melynek globális forgalma 2021-ben elérte az 5,47 milliárd eurót), bejelentette, hogy „Velander” néven piacra dobja új, növényi alapú sajthelyettesítő termékcsaládját. Az új termékek célcsoportját elsősorban a horeca és élelmiszer-előállító vállalkozások képezik majd.

Igény van a vegán sajtokra (illusztráció)
A termékcsaládot a DMK szakértői fejlesztették ki, több évtizedes sajtelőállítási tapasztalatukra támaszkodva, a gyártás pedig a cégcsoport legnagyobb, naponta több, mint 3 millió liter tejet feldolgozó, alsó-szászországi sajtüzemében, a külön erre a célra létrehozott gyáregységben fog zajlani.
Tavaly októberben a DMK már bejelentette, hogy idén márciusban bevezet egy zab-alapú desszert termékcsaládot a már meglévő MILRAM márkanéven belül, így a választékba bekerült egy csokoládés puding, egy csokis ital és egy rizses desszert is. A most bejelentett, hideg és meleg fogások elkészítésére egyaránt alkalmas, új sajt-alternatíva termékcsalád 2022 negyedik negyedévében kerül majd a piacra.
Ingo Müller, a DMK Csoport vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy
„a fogyasztóik számára egy komplett és jövőálló termékcsaládot szeretnének rendelkezésre bocsátani. A vegán sajt-alternatívával lehetőséget teremtenek az ügyfeleik számára a vegán fogyasztók kiszolgálására. Az élelmiszerpiacon jelenleg tapasztalható nehézségek ellenére, tavasszal már sikerült elindítani a vegán desszert termékcsaládot, amelynek fő erőssége a termékek kiváló íze”.
Pontosan ugyanez a rendkívüli ízletesség a céljuk a sajt szegmensben is. Ráadásul növényi alapanyagokból olyan sajt-alternatívát készíteni, amely mind ízben, mind állagban hozza a klasszikus sajtok tulajdonságait, sokkal-sokkal nagyobb kihívást jelent mint pl. zabitalokat vagy egyéb növényi alapú termékeket fejleszteni. Ezért pontosan a sajtgyártásban nagy múlttal és szakértelemmel rendelkező cég alkalmas arra, hogy a növényi sajt-alternatívák következő generációját kifejlessze.
Emiatt szerinte a termékeik kiemelkednek majd a versenytársak közül és a céljuk az, hogy az ügyfeleik szükségleteit a lehető legteljesebb mértékben kielégítsék. A vegán sajt-alternatívák felhasználói, a séfek és az előállító üzemek, nem szeretnének lemondani sem a jól bevált terméktulajdonságokról (mint például a barnulási és olvadási képesség), sem az ízletességről. És pontosan ezeknek az igényeknek az egyidejű teljesítése az, amire a Velander márkanevű termékcsoport hivatott- tette hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Tehén- és kecskesajtokat hívtak vissza a kereskedelemből mikrobiológiai szennyeződés miatt
Franciaországból származó pasztőrözött tehén- és kecskesajtokat hívtak vissza a kereskedők…
Tovább olvasom >Franciaországban lisztériás megbetegedések miatt visszahívtak sajttermékeket
A francia egészségügyi hatóságok 21 lisztériás megbetegedést azonosítottak, köztük két…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
GVH: az árréscsökkentés mérsékelte az árakat, az OKSZ bírálatát vitatják
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közlése szerint az árréscsökkentés eredményes volt,…
Tovább olvasom >Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >Meghosszabbította a kormány az árrésstopot
Orbán Viktor a Harcosok Klubja nevű Facebook-csoportban jelentette be, hogy…
Tovább olvasom >