A legnagyobb német tejipari csoport piacra dobja vegán sajthelyettesítőjét
A Deutsche Milchkontor (DMK) nevű, piacvezető tejipari csoport (melynek globális forgalma 2021-ben elérte az 5,47 milliárd eurót), bejelentette, hogy „Velander” néven piacra dobja új, növényi alapú sajthelyettesítő termékcsaládját. Az új termékek célcsoportját elsősorban a horeca és élelmiszer-előállító vállalkozások képezik majd.

Igény van a vegán sajtokra (illusztráció)
A termékcsaládot a DMK szakértői fejlesztették ki, több évtizedes sajtelőállítási tapasztalatukra támaszkodva, a gyártás pedig a cégcsoport legnagyobb, naponta több, mint 3 millió liter tejet feldolgozó, alsó-szászországi sajtüzemében, a külön erre a célra létrehozott gyáregységben fog zajlani.
Tavaly októberben a DMK már bejelentette, hogy idén márciusban bevezet egy zab-alapú desszert termékcsaládot a már meglévő MILRAM márkanéven belül, így a választékba bekerült egy csokoládés puding, egy csokis ital és egy rizses desszert is. A most bejelentett, hideg és meleg fogások elkészítésére egyaránt alkalmas, új sajt-alternatíva termékcsalád 2022 negyedik negyedévében kerül majd a piacra.
Ingo Müller, a DMK Csoport vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy
„a fogyasztóik számára egy komplett és jövőálló termékcsaládot szeretnének rendelkezésre bocsátani. A vegán sajt-alternatívával lehetőséget teremtenek az ügyfeleik számára a vegán fogyasztók kiszolgálására. Az élelmiszerpiacon jelenleg tapasztalható nehézségek ellenére, tavasszal már sikerült elindítani a vegán desszert termékcsaládot, amelynek fő erőssége a termékek kiváló íze”.
Pontosan ugyanez a rendkívüli ízletesség a céljuk a sajt szegmensben is. Ráadásul növényi alapanyagokból olyan sajt-alternatívát készíteni, amely mind ízben, mind állagban hozza a klasszikus sajtok tulajdonságait, sokkal-sokkal nagyobb kihívást jelent mint pl. zabitalokat vagy egyéb növényi alapú termékeket fejleszteni. Ezért pontosan a sajtgyártásban nagy múlttal és szakértelemmel rendelkező cég alkalmas arra, hogy a növényi sajt-alternatívák következő generációját kifejlessze.
Emiatt szerinte a termékeik kiemelkednek majd a versenytársak közül és a céljuk az, hogy az ügyfeleik szükségleteit a lehető legteljesebb mértékben kielégítsék. A vegán sajt-alternatívák felhasználói, a séfek és az előállító üzemek, nem szeretnének lemondani sem a jól bevált terméktulajdonságokról (mint például a barnulási és olvadási képesség), sem az ízletességről. És pontosan ezeknek az igényeknek az egyidejű teljesítése az, amire a Velander márkanevű termékcsoport hivatott- tette hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója arra figyelmeztetett egy…
Tovább olvasom >A Veganuár™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc-partnere a Lidl volt
Csatlakozott a Lidl Magyarország a Veganuár™ 2025 kezdeményezéshez, mely arra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >