A legnagyobb német tejipari csoport piacra dobja vegán sajthelyettesítőjét
A Deutsche Milchkontor (DMK) nevű, piacvezető tejipari csoport (melynek globális forgalma 2021-ben elérte az 5,47 milliárd eurót), bejelentette, hogy „Velander” néven piacra dobja új, növényi alapú sajthelyettesítő termékcsaládját. Az új termékek célcsoportját elsősorban a horeca és élelmiszer-előállító vállalkozások képezik majd.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/09/alice-donovan-rouse-9MzCd76xLGk-unsplash.jpg)
Igény van a vegán sajtokra (illusztráció)
A termékcsaládot a DMK szakértői fejlesztették ki, több évtizedes sajtelőállítási tapasztalatukra támaszkodva, a gyártás pedig a cégcsoport legnagyobb, naponta több, mint 3 millió liter tejet feldolgozó, alsó-szászországi sajtüzemében, a külön erre a célra létrehozott gyáregységben fog zajlani.
Tavaly októberben a DMK már bejelentette, hogy idén márciusban bevezet egy zab-alapú desszert termékcsaládot a már meglévő MILRAM márkanéven belül, így a választékba bekerült egy csokoládés puding, egy csokis ital és egy rizses desszert is. A most bejelentett, hideg és meleg fogások elkészítésére egyaránt alkalmas, új sajt-alternatíva termékcsalád 2022 negyedik negyedévében kerül majd a piacra.
Ingo Müller, a DMK Csoport vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy
„a fogyasztóik számára egy komplett és jövőálló termékcsaládot szeretnének rendelkezésre bocsátani. A vegán sajt-alternatívával lehetőséget teremtenek az ügyfeleik számára a vegán fogyasztók kiszolgálására. Az élelmiszerpiacon jelenleg tapasztalható nehézségek ellenére, tavasszal már sikerült elindítani a vegán desszert termékcsaládot, amelynek fő erőssége a termékek kiváló íze”.
Pontosan ugyanez a rendkívüli ízletesség a céljuk a sajt szegmensben is. Ráadásul növényi alapanyagokból olyan sajt-alternatívát készíteni, amely mind ízben, mind állagban hozza a klasszikus sajtok tulajdonságait, sokkal-sokkal nagyobb kihívást jelent mint pl. zabitalokat vagy egyéb növényi alapú termékeket fejleszteni. Ezért pontosan a sajtgyártásban nagy múlttal és szakértelemmel rendelkező cég alkalmas arra, hogy a növényi sajt-alternatívák következő generációját kifejlessze.
Emiatt szerinte a termékeik kiemelkednek majd a versenytársak közül és a céljuk az, hogy az ügyfeleik szükségleteit a lehető legteljesebb mértékben kielégítsék. A vegán sajt-alternatívák felhasználói, a séfek és az előállító üzemek, nem szeretnének lemondani sem a jól bevált terméktulajdonságokról (mint például a barnulási és olvadási képesség), sem az ízletességről. És pontosan ezeknek az igényeknek az egyidejű teljesítése az, amire a Velander márkanevű termékcsoport hivatott- tette hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
A zsugorinfláció egyre több terméket érint
2025 januárjában is folytatódott a zsugorinfláció, több élelmiszer és piperecikk…
Tovább olvasom >Kivonja a piacról a Nestlé a vegán KitKat-et
A Nestlé négy év után megszünteti a vegán KitKat forgalmazását…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >