A legnagyobb kihívás megtalálni a megfelelő munkatársakat! – Interjú Darren Darwinnal, a Hard Rock Hotel Budapest igazgatójával (X)
A budapesti Broadway szívében, a Nagymező utcában alig egy évvel ezelőtt nyitotta meg kapuit a legendás Hard Rock hotellánc első közép-kelet európai szállodája, a Hard Rock Hotel Budapest. Az ötcsillagos szálloda igazgatójához érkeztünk egy interjúra, de még a beszélgetés előtt ámulva fedeztük fel a szálloda büszkeségét, a zene- és szórakoztatóipar legnagyobbjainak személyes tárgyaiból álló gyűjteményt: megtalálható itt például Prince élénk lila műszőrme kabátja, Beyoncé egyik fekete flitteres ruhája, Freddy Mercury kézzel írt levele, John Lennon jegyzetfüzete, Elton John sárga fellépő cipője, Katy Perry egyik színpadi ruhája és Madonna gimnáziumi évkönyve is. Neves magyar előadók is gazdagították a Hard Rock Hotel Budapest kollekcióját, így Bródy János bőrkabátja, Horváth Charlie kongája és napszemüvege, valamint Szikora Róbert első gitárja is helyet kapott a szálloda különböző pontjain. Ebben az izgalmas környezetben beszélgettünk a Hard Rock Hotel Budapest vezetőjével, Darren Darwinnal a hotelről, a nemzetközi turisztikai piac alakulásáról és arról, a mit is jelent számára Budapest és az itt betöltött pozíciója.
Darren Darwin a nemzetközi szállodaipar egyik kiemelkedő szakembere, a magyar főváros előtt több évtizedig dolgozott szerte a világon, többek között a Minor luxuskomplexumok igazgatójaként Thaiföldön, Ománban és Sri Lankán, illetve az Anantara luxusszállodák igazgatójaként több ázsiai trópusi országban. Számos elismerés, díj és médiaszereplés fémjelzi karrierjét. 2019-ben az általa vezetett Anantara & Avani-t a legnépszerűbb fenntartható luxus családi hotelnek választották a Conde Nast Traveler Readers’ Choice Awards-on, illetve a Tripadvisor utazói is fődíjjal jutalmazták 2019-től kezdődően három éven keresztül. A luxuskomplexumok olyan népszerű tv-műsorokban szerepelt, mint az Amazing Hotels: Life Beyond the Lobby, amely nagyon népszerű az Egyesült Királyságban, de vetítik a tengeren túl, az USA-ban és Kelet-Ázsiában is. A BBC is több utazási epizódot forgatott Ázsiában közreműködésével.
Fantasztikus karriert tudhat maga mögött a turisztikai piacon és a szállodaiparban, számtalan intézményt irányított világszerte az elmúlt évtizedekben. Miben más a budapesti Hard Rock Hotel, mint az Ön által vezetett korábbi szállodák?
Való igaz, hogy jelentős tapasztalatokat szereztem a luxus világában, és belekóstoltam a trópusi varázslatba egyaránt. De az igazsághoz hozzátartozik, hogy Kelet-Európában is dolgoztam korábban, például Oroszországban és Bulgáriában. Ezek igazi, klasszikus városi szállodák voltak, így nagyon hasonlóak a budapesti hotelhez, amit most vezetek. A villákat és egyedi stúdiókat kínáló trópusi luxuskomplexumokhoz képest az egyik legfontosabb különbség talán az, hogy a városi szállodákban a vendégek jóval rövidebb időt töltenek. Gyakoriak a céges és csoportos utazók, sokan csak egy-egy izgalmas hétvégére érkeznek, rengeteg rendezvény és program zajlik, fogalmazhatunk úgy, hogy itt minden hétre jut valamilyen színes esemény. Azt gondolom, hogy a Hard Rock Hotel Budapest egy kiváló szálloda, amely művészi jellege és a Hard Rock márka átütő történelme miatt is kiemelkedő.
Sok időt töltött távoli, egzotikus országokban, de most egy közép-európai szállodát vezet, itt a magyar fővárosban. Miért döntött úgy, hogy inkább Európában folytatja pályafutását?
Már korábban is jártam Budapesten, ismertem ezt a gyönyörű várost, izgalmas történelmét és a magyar kultúrát. Lenyűgözött építészete, festői szépsége és a művészi mivolta. Ráadásul azt gondolom, hogy a COVID világjárványt követően mindannyiunknál felértékelődött a család szerepe. A pandémia alatt távol voltam a családomtól, most nagyon fontos számomra, hogy közelebb lehetek hozzájuk.
Említette, hogy kénytelen volt sok időt távol tölteni a családjától, mivel Ázsiát lezárták a COVID járvány idején, és Ön pont ebben az időszakban ott dolgozott. Ez is közrejátszott abban, hogy a világjárványt követően kivett egy extra hosszú szabadságot, és 8 hónapig nem vállalt semmilyen új megbízást?
A pandémia sokunkat különleges helyzetbe kényszerített, nekem is el kellett szakadni a családomtól, a szüleimtől. Ráadásul Sri Lanka – ahol akkoriban dolgoztam – egy fejlődő ország tele kihívásokkal, a világjárvány idején egyáltalán nem volt ott könnyű a helyzet. A járványt követően úgy döntöttem, hogy szeretnék több időt tölteni a szeretteimmel, a fiammal. Mindemellett arra is szükségem volt, hogy megtervezzem a jövőmet, átgondoljam, hogy hova akarok menni és mit szeretnék csinálni. Ebben a 8 hónapban csak néhány tanácsadói feladatot vállaltam el, illetve a PhD dolgozatommal foglalkoztam. Ehhez kapcsolódóan például azt kutattam, hogy a COVID hogyan változtatta meg a vendéglátás és turisztika területén dolgozók mentalitását. Az eredményekből kitűnik, hogy a járvány következményeként rengetegen eltűntek ebből az iparágból, kevés a jó szakember, ráadásul a költségek emelkednek, és az embereknek már nem annyira vonzó, hogy a vendéglátásban dolgozzanak. Hozzám hasonlóan mindenki sokkal inkább családorientált lett, ehhez pedig elengedhetetlen egy újfajta vezetői hozzáállás. Bár az elmúlt években több történés – gondolok itt a COVID-ra vagy az orosz-ukrán háborúra – alapjaiban befolyásolta a turizmust, most úgy látom, hogy az a legnagyobb kihívás, hogy megtaláljuk a legjobb szakembereket, a megfelelő munkatársakat.
Most viszont itt van Budapesten és elvállalta a Hard Rock Hotel irányítását. Hogyan jellemezné ezt a legendás márkát és az budapesti szállodát?
A Hard Rock Hotel Budapest egy igazi lifestyle szálloda, úgy is fogalmazhatnák, hogy a szórakoztatás maga. Itt minden a zenéről és a művészetről szól. Ez egy népszerű fiatal márka, ami világszerte ezekhez az értékekhez kötődik. A márka egyedisége visszatükröződik szállodánk minden személyre szabott szolgáltatásában, s a miliőben egyaránt. Például minden hétvégén élőzenével várjuk a vendégeket az éttermünkben, ahol természetesen helyi előadók is lehetőséget kapnak. A magyar és nemzetközi sztárok relikviáiból álló memorabilia gyűjteményünk pedig páratlan a maga nemében. A Hard Rock márka esszenciája a zene, ami természetesen hozzám is közel áll, hiszen Angliában, a Beatles hazájában születtem. Elvis Presley-n nőttem fel és a kedvenc bandám a Queen, de szeretem a house és a hip-hop műfajokat is. Szerintem a zene mindenkit jó érzéssel tölt el, ha valaki bejön a szállodánk halljába, rögtön meghallja a zenét. Más hotelekben a recepció nagyon csendes és nagyon visszafogott, a Hard Rockban pont az a különleges, hogy teljesen más, itt zene szól és vibráló a hangulat.
A szavaiból kitűnik, hogy a Hard Rock Hotel Budapest egyértelműen sikeres jövő elé néz, Személyesen Ön mit vár a Budapesten töltött évektől?
A jövő sikere egyértelműen a fiatalos, energikus csapatban rejlik, akikkel együtt dolgozom. Mint bárki, én is csak boldog és sikeres akarok lenni, és ezt szeretném az itt dolgozó csapatnak és a szállodának egyaránt. Úgy gondolom, hogy pozitív úton haladunk előre, bár ez egy nagyon fiatal szálloda és még nem lehet tudni, hogy hogyan alakul az év, de már most is a legtöbb folyamatunk a helyén van, kiválóan működik. Tudom, hogy ez a szálloda idővel visszatükrözi majd az elvégzett munka eredményeit.
Az interjú a Hard Rock Hotel Budapest támogatásával készült (X)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >Kilenc kiválóság vehette át a turizmus legmagasabb állami kitüntetését
A három kategóriában odaítélhető Kőrösi Csoma Sándor-díjakat olyan kiemelkedő szakemberek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >