A legmagasabb – 23,1 százalékos- éves infláció Magyarországon volt
Novemberben csökkent az uniós és euróövezeti infláció is az előző havihoz képest. Az EU-ban Magyarországon mérték a legmagasabb éves inflációt – jelentette az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat.
Az euróövezeti infláció 10,1 százalékra csökkent novemberben az októberi 10,6 százalékról, de magasabb lett a várt 10,0 százaléknál. Az Európai Unióban 11,1 százalékra csökkent novemberben az infláció az októberi 11,5 százalékról. Egy évvel ezelőtt, 2021 novemberében az euróövezeti infláció 4,9 százalékos, az uniós 5,2 százalék volt.
A legalacsonyabb éves inflációt Spanyolországban regisztrálták, 6,7 százalékosat, Franciaországban 7,1 százalékosat, Máltán pedig 7,2 százalékosat. A legmagasabb éves infláció Magyarországon volt, 23,1 százalékos, Lettországban 21,7 százalékos, Észtországban és Litvániában 21,4 százalékos – közölte az MTI.
Az euróövezeti inflációhoz a legnagyobb mértékben az energiaárak emelkedése járult hozzá novemberben 3,82 százalékponttal. Az energiaárak 34,9 százalékkal álltak az egy évvel korábbi felett novemberben, míg októberben 41,5 százalékos volt az éves áremelkedés. A novemberi energiaárak 0,7 százalékkal csökkentek az októberihez képest.
Energia, élelmiszer, alkohol és dohányáru nélkül (maginfláció) az előző havival megegyező 5,0 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak az euróövezetben, ami minden idők legmagasabb mértéke.
Az élelmiszer, alkohol és dohányáruk árának az emelkedése 2,84 százalékponttal, a szolgáltatásoké 1,76 százalékponttal, a nem energiaipari iparcikkek árának az emelkedése pedig 1,63 százalékponttal járult hozzá az éves euróövezeti inflációhoz.
MTI/Eurostat
Kapcsolódó cikkeink
4,7%-ra emelkedett a munkanélküliségi ráta
A 2023. december és 2024. február közötti három hónapban a…
Tovább olvasom >A GKI a kormány által gondoltnál lassúbb növekedésre, magasabb inflációra és nagyobb államháztartási hiányra számít
A magyar gazdaság 2023-ban elhúzódó recessziós állapotba került, miközben az…
Tovább olvasom >Növekvő cégalapítási aktivitás az emelkedő új eljárások árnyékában
Az alapítási kedvben határozott növekedés februárban. Szezonálisan csökkent a megszűnések…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >