A legendás étteremkalauz visszatér Magyarországra!
Világszerte elismert szereplővel gazdagodik a magyar gasztronómiai élet. A francia Gault&Millau régi-új szereplő a piacon: 2017-es kivonulása után egy új csapattal, de a Franciaországban megalkotott régi értékek mentén visszatér a hazai éttermi világba. 2024-ben már javában zajlanak az étteremtesztelések, 2025 tavaszán pedig érkezik az új Gault&Millau étteremkalauz Magyarországra!
A Magyarország legjobb éttermeit rangsoroló kiadvány nyomtatásban és online is megjelenik, a kötet tartalma pedig magyar és angol nyelven is olvasható lesz. A kalauz célja, hogy valódi étteremtesztelések alapján olyan eredményeket mutasson fel az étterembe járó ínyenc közönség számára, amelyek országszerte iránytűként szolgálnak a legjobb éttermek felkutatására.
Bejelentjük a hazai chief investigatort: Harmath Csabát
A világ több kontinensén működő Gault&Millau étteremkalauz munkálatait a legnagyobb tudású helyi szakemberek irányítják. A magyarországi szakmai vezető, azaz a chief investigator pozícióját 2024 szeptemberétől az elismert hazai gasztronómiai szakértő, Harmath Csaba tölti be.
Harmath Csaba neve jól ismert a magyar szakmában. Korábban tartósan élt Marokkóban, majd Franciaországban, hazaköltözése után pedig az ország egyik mérvadó gasztronómiai szakembere lett. Évtizedek óta szakmai lektora gasztronómiai tematikájú televíziós műsoroknak és könyveknek, ő maga is publikál és előadásokat tart.
Az újraindított Gault&Millau szakmai vezetője széles körben ismert borászati ismeretei révén is. Ő Magyarország első boriskolája, a Borkollégium szakmai csapatának egyik legrégebbi tagja, 20 év tapasztalattal rendelkezik a catering területén, legelső étteremkritikája 1992-ben jelent meg, és nemzetközi borászversenyek mindmáig keresett zsűritagja. Ő maga szívesen főz is, magas szinten műveli a szakmát elméleti és gyakorlati fronton egyaránt.
Elhivatottsággal és a szakmai elkötelezettsége teljes tudatában vállalta el a Gault&Millau chief investigator feladatkörét annak érdekében, hogy Magyar-országon is aktív és eredményes legyen az étteremkalauz, amely egyszerre tűzte ki célul a szakmaiságot és a közönséggel való közvetlen kommunikációt.
A Gault&Millau csapatának hitvallása
A Magyarországon újrainduló Gault&Millau csapata küldetésének tekinti, hogy a francia étteremkalauz visszatérése Magyarországra egy új időszakot indítson el, amelyben a szakmai és vendégszempontok egyszerre számítanak.
A Gault&Millau közel 60 éve az éttermi világ és a vendégek szolgálatában
A Gault&Millau egy komplex és objektivitásra törekvő, 20 pontos rendszerben értékeli az éttermek teljesítményét. A legkiválóbb gasztronómiai szereplőket a mára ikonikus jelzésekkel emeli ki a kiadványban: „toques”, avagy szakácssapkák jelölik a legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtó éttermeket egy 1-től 5-ig terjedő skálán. A Gault&Millau étteremkalauz küldetésének fontos része, hogy nem csak a már széles körben elismert, híres séfek munkásságát ismeri el, hanem a feltörekvő új tehetségek felfedezését is segíti.
A nyomtatásban és online is megjelenő kiadvány célja, hogy a vendéglátó szakma szereplőit támogassa, egyúttal az étterembe járó közönség számára is hasznos olvasnivaló és útmutató legyen az ország legjobb helyeinek felkutatására.
A Gault&Millau étteremtesztelései 2024 nyara óta zajlanak, a kalauz megjelenése pedig 2025 tavaszán várható.
Kapcsolódó cikkeink
Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >Ízletes desszertek mellett számos gyógyszerünk alapanyaga a mák
Nem csak desszertjeink hagyományos alapanyagaként kiváló a mák. A gazdag…
Tovább olvasom >Ízletes desszertek mellett számos gyógyszerünk alapanyaga a mák
Nem csak desszertjeink hagyományos alapanyagaként kiváló a mák. A gazdag…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >