A közlekedési lámpajelzéseket imitáló ökocímke az étlapokon vegetáriánus választásra ösztönözhet
Egy új tanulmány szerint egy az ételrendelő applikációkban elhelyezhető, az egyes ételek környezetbarát jellegét mutató „közlekedési lámpás rendszer” a vegetáriánus fogások irányába terelheti a vásárlókat.
A Bristoli Egyetem által végzett vizsgálatban 1399 felnőtt közül, akiknek marhahúsos, csirkés és vegetáriánus burritóból álló menüket kínáltak, 5%-kal többen választották a húsmentes opciót, ha a menühöz ökocímke is tartozott.
A kutatásban három menüt kínáltak fel a résztvevőknek, amelyek mindegyikében rendelhető ételeknél szerepeltek információk az árról, a kalóriamennyiségről és a felhasznált fűszerekről, illetve feltüntetésre került a Fairtrade-logó is. Az egyik menüben a vegetáriánus burrito mellett ott állt a „legnépszerűbb” felirat is, egy másikban pedig az egyes opciók környezetbarát jellegét mutató, a közlekedési lámpajelzéseket imitáló ökocímke, amelyen a húsmentes fogás kapta a legmagasabb pontszámot.
A társadalmi felelősségre nem apelláló vagy ökocímkét nem tartalmazó menüt kérők egyharmada választotta a marhahúsos opciót, míg az ökocímkés menüből választók esetében ez az arány 16%-ra csökkent.
A vegetáriánus burritót választók esetében a társadalmi felelősség érzésének felébresztésével ennek nőtt a valószínűsége, az ökocímkés menüvel pedig még inkább.
A Bristoli Egyetem pszichológiai tudományok kutatója és a tanulmány vezető szerzője, Katie De-loyde elmondása szerint a címke azon résztvevők körében volt a leghatékonyabb, akik azt állították, hogy a fenntartható viselkedés szempontjából már eleve motiváltak.
Elmondta: „Az ökocímke feltüntetése az étlapokon növelte a fenntarthatóbb élelmiszerek iránti érdeklődést. A résztvevők pozitívan álltak az ökocímkéhez, 90%-uk támogatta az ötletet.
Dr. Olivia Maynard társszerző hozzátette: „Bár elengedhetetlenek az ökocímkézéssel kapcsolatos további kutatások, a jövőbeni szakpolitikának érdemes lehet megfontolnia az ökocímke kötelező bevezetését, ezzel is segítve a globális éghajlat-változás mérséklésével kapcsolatos célok elérését.”
Kapcsolódó cikkeink
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Így vásároltak idén karácsonyra a magyarok
A karácsony az év egyik legmeghittebb időszaka, amikor az ajándékozás…
Tovább olvasom >Optimisták a hazai cégek klímaügyben
Az EY nemzetközi kutatása szerint a magyar vállalatok többsége optimista…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >