A közlekedési lámpajelzéseket imitáló ökocímke az étlapokon vegetáriánus választásra ösztönözhet
Egy új tanulmány szerint egy az ételrendelő applikációkban elhelyezhető, az egyes ételek környezetbarát jellegét mutató „közlekedési lámpás rendszer” a vegetáriánus fogások irányába terelheti a vásárlókat.
A Bristoli Egyetem által végzett vizsgálatban 1399 felnőtt közül, akiknek marhahúsos, csirkés és vegetáriánus burritóból álló menüket kínáltak, 5%-kal többen választották a húsmentes opciót, ha a menühöz ökocímke is tartozott.
A kutatásban három menüt kínáltak fel a résztvevőknek, amelyek mindegyikében rendelhető ételeknél szerepeltek információk az árról, a kalóriamennyiségről és a felhasznált fűszerekről, illetve feltüntetésre került a Fairtrade-logó is. Az egyik menüben a vegetáriánus burrito mellett ott állt a „legnépszerűbb” felirat is, egy másikban pedig az egyes opciók környezetbarát jellegét mutató, a közlekedési lámpajelzéseket imitáló ökocímke, amelyen a húsmentes fogás kapta a legmagasabb pontszámot.
A társadalmi felelősségre nem apelláló vagy ökocímkét nem tartalmazó menüt kérők egyharmada választotta a marhahúsos opciót, míg az ökocímkés menüből választók esetében ez az arány 16%-ra csökkent.
A vegetáriánus burritót választók esetében a társadalmi felelősség érzésének felébresztésével ennek nőtt a valószínűsége, az ökocímkés menüvel pedig még inkább.
A Bristoli Egyetem pszichológiai tudományok kutatója és a tanulmány vezető szerzője, Katie De-loyde elmondása szerint a címke azon résztvevők körében volt a leghatékonyabb, akik azt állították, hogy a fenntartható viselkedés szempontjából már eleve motiváltak.
Elmondta: „Az ökocímke feltüntetése az étlapokon növelte a fenntarthatóbb élelmiszerek iránti érdeklődést. A résztvevők pozitívan álltak az ökocímkéhez, 90%-uk támogatta az ötletet.
Dr. Olivia Maynard társszerző hozzátette: „Bár elengedhetetlenek az ökocímkézéssel kapcsolatos további kutatások, a jövőbeni szakpolitikának érdemes lehet megfontolnia az ökocímke kötelező bevezetését, ezzel is segítve a globális éghajlat-változás mérséklésével kapcsolatos célok elérését.”
Kapcsolódó cikkeink
Z generáció: Épphogy kijönnek a fizetésükből, mégis félretesznek
„Lusták, felelőtlenek, nem érdeklik őket a pénzügyek!” Ehhez hasonló sztereotípiákkal…
Tovább olvasom >Terápia időpont nélkül, munkaidőben – a kutyabarát iroda nagyon adja
A stresszoldás és a mentális jóllét igen fontos hatással van…
Tovább olvasom >Milyen kincset keres Kempf Zozó, Pintér Ada, Trill Beatrix és Turai Barna a Börzsönyben? – Indul a KalandKör!
Egy vaskos regény, csúzli, netán egy tollasütő? Vajon milyen hasznát…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >