A közlekedési lámpajelzéseket imitáló ökocímke az étlapokon vegetáriánus választásra ösztönözhet
Egy új tanulmány szerint egy az ételrendelő applikációkban elhelyezhető, az egyes ételek környezetbarát jellegét mutató „közlekedési lámpás rendszer” a vegetáriánus fogások irányába terelheti a vásárlókat.
A Bristoli Egyetem által végzett vizsgálatban 1399 felnőtt közül, akiknek marhahúsos, csirkés és vegetáriánus burritóból álló menüket kínáltak, 5%-kal többen választották a húsmentes opciót, ha a menühöz ökocímke is tartozott.
A kutatásban három menüt kínáltak fel a résztvevőknek, amelyek mindegyikében rendelhető ételeknél szerepeltek információk az árról, a kalóriamennyiségről és a felhasznált fűszerekről, illetve feltüntetésre került a Fairtrade-logó is. Az egyik menüben a vegetáriánus burrito mellett ott állt a „legnépszerűbb” felirat is, egy másikban pedig az egyes opciók környezetbarát jellegét mutató, a közlekedési lámpajelzéseket imitáló ökocímke, amelyen a húsmentes fogás kapta a legmagasabb pontszámot.
A társadalmi felelősségre nem apelláló vagy ökocímkét nem tartalmazó menüt kérők egyharmada választotta a marhahúsos opciót, míg az ökocímkés menüből választók esetében ez az arány 16%-ra csökkent.
A vegetáriánus burritót választók esetében a társadalmi felelősség érzésének felébresztésével ennek nőtt a valószínűsége, az ökocímkés menüvel pedig még inkább.
A Bristoli Egyetem pszichológiai tudományok kutatója és a tanulmány vezető szerzője, Katie De-loyde elmondása szerint a címke azon résztvevők körében volt a leghatékonyabb, akik azt állították, hogy a fenntartható viselkedés szempontjából már eleve motiváltak.
Elmondta: „Az ökocímke feltüntetése az étlapokon növelte a fenntarthatóbb élelmiszerek iránti érdeklődést. A résztvevők pozitívan álltak az ökocímkéhez, 90%-uk támogatta az ötletet.
Dr. Olivia Maynard társszerző hozzátette: „Bár elengedhetetlenek az ökocímkézéssel kapcsolatos további kutatások, a jövőbeni szakpolitikának érdemes lehet megfontolnia az ökocímke kötelező bevezetését, ezzel is segítve a globális éghajlat-változás mérséklésével kapcsolatos célok elérését.”
Kapcsolódó cikkeink
Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >