A következő években átlagosan 10 százalékkal bővülhet az online kereskedelem
A Forrester kutatócég előrejelzése szerint az internetes eladások további erőteljes bővülése várható a fejlett országokban.
Továbbra is az online kereskedelem kétszámjegyű bővülésére számít az amerikai és nyugat-európai piacokon a Forrester Research. A piackutató szerint az elkövetkező öt év során sem lassul a növekedés üteme, és az évi átlag 10 százalékos bővülésnek köszönhetően a webáruházak forgalma 2015-re elérheti a 279 milliárd dolláros szintet.
A Forrester előrejelzésében az Egyesült Államok mellett 17 európai piac jövőjét vizsgálta. A válság után a fogyasztók kezdenek visszatérni a normál kerékvágásba – mondta el a kutatócég alelnöke, Patti Freeman Evans. Ennek köszönhetően az amerikai e-kereskedelem forgalma 12,6 százalékkal nőtt 2010-ben az előző évhez képest – nagyobb mértékben, mint egy évvel korábban. Európában a növekedést a keresleti oldalról új online vásárlók megjelenése és az egy vásárlóra jutó költés növekedése, míg kínálati oldalról új webáruházak, köztük népszerű offline üzletek online felületeinek megjelenése generálta.
Az amerikai piacon új eladásösztönzési módszerekkel is kísérleteznek az online kereskedők. A közösségi vásárlás, az ún. flash-sales (márkás termékeket olcsón kínáló) oldalak mellett számos webáruház szélesebb választékkal igyekszik meggyőzni a fogyasztókat. Az internetes eladások bővülése viszont az offline üzletek értékesítésének hanyatlását vonja maga után – figyelmeztet a Forrester.
Nyugat-Európában 2009-ről 2010-re 18 százalékkal nőtt az online forgalom, és a piackutatók idén 13 százalékos bővülésre számítanak. A későbbiek során, a piacok érésével a Forrester szakemberei szerint lassul a bővülés, de 2015-re az európai internetezők 68 százaléka kipróbálja az online vásárlást. Az e-kereskedelem Skandináviában a legelterjedtebb, ezekben az országokban az internetezők 80 százaléka öt éven belül vásárol valamit a világhálón. A déli országok ezzel szemben lassabban fedezik fel a webáruházakat, ebben a régióban csupán 50 százalékos kipróbálási arányra számít a Forrester – írja a marketinginfo.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >