A koronavírus-válság előtti szinten a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Áprilisban a vártnál jóval nagyobb növekedéssel a koronavírus-válság tavalyi kitörését megelőző szintre tért vissza a Conference Board gazdaságkutató intézet Egyesült Államokra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe.
A Conference Board (CB) honlapján kedden publikált felmérés szerint áprilisban a várt 113,0 pontnál jóval nagyobb mértékben, 121,7 pontra, a 2020 februári 132,6 pont óta a legmagasabbra emelkedett a fogyasztói hangulatindex a márciusi 109,0 pontról.
A fogyasztók aktuális helyzetükről alkotott véleményét számszerűsítő index 110,1 pontról 139,6 pontra szökött fel. Javult a jövedelmi, foglalkoztatási kilátások megítélését jelző index is, bár az aktuális helyzetnél kisebb mértékben, a mutató értéke a márciusi 108,3 pontról 109,8 pontra ment fel áprilisban.
„A fogyasztóknak az aktuális helyzet jelentős javulásáról alkotott megítélése alapján arra lehet következtetni, hogy a második negyedév kezdetén is folytatódott a gazdasági aktivitás lendületes erősödése” – foglalta össze a felmérés megállapításait Lynn Franco, a CB makrogazdasági mutatókkal foglalkozó igazgatója. Hozzátette, hogy a fogyasztók jelentős mértékben jobbnak ítélték meg a jövedelmi kilátásaikat is, minden bizonnyal a javuló foglalkoztatási helyzetnek köszönhetően, de a legutóbbi költségvetési támogatások is szerepet játszhattak benne. Az üdülési szándék is jelentős növekedést mutat a fogyasztók körében, ami az átoltottság terjedésének és a korlátozások enyhítésének tulajdonítható – közölte. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben több mint kétéves csúcsra javult a fogyasztói hangulat áprilisban
Az euróövezetben a vártnál némileg kisebb mértékben, azonban így is…
Tovább olvasom >Romlott a gazdasági hangulat az EU-ban és az euróövezetben februárban
Romlott a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >